Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Uff, av og til så lurer jeg på hvordan noen folk har fått den jobben de har /facepalm. Bilen min er på service, også sa jeg det var noe galt med servoen mest sannsynelig pga knirker lyder ved fult ratt utslag. Så får jeg telefon om at dem aldri hører lyden!

Men det er jo fordi det er snø og ikke nok motstand...

Et sånn problem går jo ikke vekk av seg selv heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av problemet er at verksted faktisk prøver å begrense kosten for kunden. At de ringer når de ikke finner feilen er faktisk god kundebehandling. Dette gjør at du kan spesifisere problemet og at de kan feilsøke litt mer presist i motsettning til å bruke flere timer på å prøve og feile (noe som betyr flere verksteds-timer du blir fakturert, samt forbruk/slitasje på bilen pga kjøring)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt av problemet er at verksted faktisk prøver å begrense kosten for kunden. At de ringer når de ikke finner feilen er faktisk god kundebehandling. Dette gjør at du kan spesifisere problemet og at de kan feilsøke litt mer presist i motsettning til å bruke flere timer på å prøve og feile (noe som betyr flere verksteds-timer du blir fakturert, samt forbruk/slitasje på bilen pga kjøring)

What bIsk0p said. Hadde blitt sjeleglad hvis verksted ringer for mer info enn at "de har feilsøkt i flere timer og finner ikke feilen. Her er regninga btw"..

Så litt på disse BMW-M-diesel-modellene sine. Hva synes folk? Nytenkende, ja, men diesel? //M har liksom alltid vært bensin imho.

Lenke til kommentar

Skal si han ble stille nå...

Det er nå jeg skulle ønske at diskusjon.no hadde en "eid-av-resten-av-forumet", "lystløgner" eller "er det mulig...:roll:" avdeling hvor slike innlegg blir lagret til evig tid av mods'ene. Jeg kunne sikkert bidratt med noen innlegg ha ha..

edit: Nei! Jeg er ikke BMW-mann, men nå som myndigheten begynner å lokke folk til bensinbilene igjen så skal man da for pokker ikke kjøpe diesel???!! Djevelns drivstoff og ikke bra for uglebabyene som prøver å puste i trærne langs med Ring 3 og E6. Synd på dem, er det! :yes:

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar

Etter hvert får folk (og de som ikke er folk: regjeringen) opp øynene for hvor forjævlig diesel er og som et naturlig følge vil alle bensinbiler øke i pris. Planen min er dermed å ha min ustoppelige 323 helt til det er den eneste fungerende bensinbilen på planeten. For så å selge den til absurd overpris. De siste leveårene mine klarer jeg meg med en el/hydrogen/atom-drevet bil pluss all verdens luksus. :)

Lenke til kommentar

Skal si han ble stille nå...

Det er nå jeg skulle ønske at diskusjon.no hadde en "eid-av-resten-av-forumet", "lystløgner" eller "er det mulig...:roll:" avdeling hvor slike innlegg blir lagret til evig tid av mods'ene. Jeg kunne sikkert bidratt med noen innlegg ha ha..

Vi har det, det heter Gullkorn: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=110

Over til noe mer seriøst.. Inn på diskusjonen om diesel / bensin igjen, jeg står litt fast. Jeg hadde lenge planlagt at min neste bil skulle være dieselbrenner for å spare meg selv kronene inn i fremtiden. Jeg står nå ved veiskillet og debatterer om jeg skal gå for en 2.0 BiTDI eller en 2.0 TSI-motorisert utgave (er snakk om VW T5.) Bensinutgaven koster meg 75k ekstra, men jeg må ha bilen i minimum 10 år. Er det verdt å gå for bensin? Etter garantier og slikt har gått ut kan den jo alltids konverteres til gass, og drivstoffutgiftene halveres. Jeg kjører ca 20k i året, men jeg tror ikke jeg vil klare å spare inn de kronene. Det er forsåvidt heller ikke målet, jeg bare står litt fast som sagt. Hvordan tror dere det blir med avgifter og slikt på diesel fremover? Noen tips som kan hjelpe meg til en beslutning?

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Avgifter i dette landet er nesten umulig å forstå seg på eller spå, utenom at de uansett over lengre tid går opp.

Jeg tror at om noen år når EURO-6 kommer, så vil staten sette opp avgiftene på bensin atter en gang grunnet bedret diesel filter som må komme på alle nye biler innen den tid. Slik jeg forstår det så kommer fremtidige dieselbiler bli levert med adskillig bedret partikkel og CO2 og NOx utslipp.

Så da kommer sikkert staten til å bruke det som en unnskyldning til å heve bensinavgiftene atter en gang.

Å konvertere over til flytende naturgass er sikkert ikke så dumt, siden oljeprisen sikkert kommer til å gå opp over tid uansett.

Lenke til kommentar

Så gromt er det ikke. Dessuten tror jeg det jeg skal hente er enda litt mindre.

Jeg skal se etter deg ja, så kan du se etter en sølvgrå Subaru Impreza stasjonsvogn med loffgrill på vei opp og en grønn, senket forester med 17" gullfelger på vei ned :D

Møtte i hvertfall bilen rett utenfor steinkjer her nå!

Gratulerer med fin og sportslig forhøster ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...