Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel en RX7 er sportslig bygd, med sportslige mål.. En 240 er bygd som et høyt slagskip, med duvefjører og sofaseter..

Den flørter på det den smeller i, "crumple" sones? Yep.. Your face!

 

Fortsatt, en 240 kan gjøres mye med. Vekt er ikke et problem, fordeling kan... fordeles. Motor kan bygges, fjæring kan fikses. 240 er vel ikke verre enn noe annet.

 

Lader: 860HK på en 1.8T? Det kan jo umulig være veldig holdbart? Og hvor mye newton er det snakk om? har du bilde av grafene?

Att styla en Volvo er som at sminka en gris..

 

Jeg ville valgt RX7 over 240 anytime. Uansett hvor mye som var gjort med mursteinen

Og derfor har jeg en RX7 og ikke en 240 :) 240 synes jeg er fæl uansett hva du gjør med dem. 940 er det eneste alternativet fra RWD-æraen til Volvo

Lenke til kommentar

Så gromt er det ikke. Dessuten tror jeg det jeg skal hente er enda litt mindre.

Jeg skal se etter deg ja, så kan du se etter en sølvgrå Subaru Impreza stasjonsvogn med loffgrill på vei opp og en grønn, senket forester med 17" gullfelger på vei ned :D

Er det rett opp og bytte bil så rett ned for din del?

Jeg reiser i morgen så jeg er fremme til rundt 03 - 04 så er det å sove litt hos noen bekjente før det er å bytte bil og straka vegen ned igjen.

 

Så får vi håpe at stormen over dovre, bokstavelig talt, blåser bort.

Lenke til kommentar

Så gromt er det ikke. Dessuten tror jeg det jeg skal hente er enda litt mindre.

Jeg skal se etter deg ja, så kan du se etter en sølvgrå Subaru Impreza stasjonsvogn med loffgrill på vei opp og en grønn, senket forester med 17" gullfelger på vei ned :D

Er det rett opp og bytte bil så rett ned for din del?

Jeg reiser i morgen så jeg er fremme til rundt 03 - 04 så er det å sove litt hos noen bekjente før det er å bytte bil og straka vegen ned igjen.

 

Så får vi håpe at stormen over dovre, bokstavelig talt, blåser bort.

Rett opp og rett ned, kanskje sove over hos noen kjente i ski kommune. Vi får se hvor trøtte vi er når vi kommer så langt. Vi ble anbefalt å kjøre Østerdalen i stedet for over fjellet? Er det kolonne over der?

 

Regner med å være fremme i 24 tiden :)

Lenke til kommentar

Absolutt en pen bil, men blir kvalm når jeg ser 4 enderør og M5-emblemene på en 520 Diesel.

 

Det kommer med M5 optikken. De hadde i alle fall spart seg for ///M merket på bakluka...

 

Snåle felger å ha på en sånn bil da.

 

Motoren er snasen i en 1 serie, men i en 5'er mener jeg det må være rekkesekser.

Lenke til kommentar

Leste på Adressa i dag at prisen på Prius Plugin blir rundt 325 000 NOK. Det er skuffende dyrt mtp. at "ikke plugin" koster 272 000 NOK.

 

0,39l/mil med vanlig Prius eller 2,50kwh/mil med plugin. La oss si at bensinen koster 14kr/l og strøm 1kr/kwh

 

Pris 1mil plugin:

1kr/kwh*2,50kwh=2,50kr

 

Pris 1mil ikke plugin:

0,39l*14kr/l=5,46kr

 

Differanse: 5,46-2,50=2,96kr

 

Det vil si at man må kjøre ~180 000km før det er tatt igjen. Det blir for drøyt! Og da har man regnet med at pluginen kun går på el, noe den ikke vil gjøre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, nå kommer det to bilder!

Svært dårlig men tok det med hast :)

U jelly?

Det første er ved en tidligere stadie, der jeg hadde rundt 600HK.

Det andre taler vell for seg selv ;)

Jeg ser 500-og-noe NM, ikke 800 der...

Det er på et TIDLIGERE stadium, oppdatering kommer ;)

Det er fra februar 2009..

EDIT:

Bildene du kommer med er også fra 2 forskjellige biler. Kilder:

Dynobildet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2403021post2403021

Motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95645&page=4

Fra samme tråden, men forskjellige postere og helt forskjellige bygg.

 

Jeg foreslår at du snart enten kommer med en grundig god forklaring med bevisbilder, eller gir deg mens leken er god.

 

EDIT2: Obligatorisk:

fftgi.jpg

 

EDIT3: For de nysgjerrlige lesere; det viser seg at han slettes hverken har eller er gammel nok til å kjøre bil. Forum 1 - Troll 0.

Endret av WheelMan
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jepp, nå kommer det to bilder!

Svært dårlig men tok det med hast :)

U jelly?

Det første er ved en tidligere stadie, der jeg hadde rundt 600HK.

Det andre taler vell for seg selv ;)

Jeg ser 500-og-noe NM, ikke 800 der...

Det er på et TIDLIGERE stadium, oppdatering kommer ;)

Det er fra februar 2009..

EDIT:

Bildene du kommer med er også fra 2 forskjellige biler. Kilder:

Dynobildet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2403021post2403021

Motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95645&page=4

Fra samme tråden, men forskjellige postere og helt forskjellige bygg.

 

Jeg foreslår at du snart enten kommer med en grundig god forklaring med bevisbilder, eller gir deg mens leken er god.

 

EDIT2: Obligatorisk:

fftgi.jpg

 

EDIT3: For de nysgjerrlige lesere; det viser seg at han slettes hverken har eller er gammel nok til å kjøre bil. Forum 1 - Troll 0.

 

 

Hvordan fant du ut alderen? :p

Lenke til kommentar

@wheelman:

 

Edit4: Ting henger ikke på greip. Han kommer med påstander om noe hinsides tall, men lenker til gamle benkinger.

 

Hadde jeg blåst opp Rangeren til 800hk hadde jeg ikke klart å holdt skjul på papirene som bekreftet dette om jeg hadde skrytet om det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...