Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Vel en RX7 er sportslig bygd, med sportslige mål.. En 240 er bygd som et høyt slagskip, med duvefjører og sofaseter..

Den flørter på det den smeller i, "crumple" sones? Yep.. Your face!

Fortsatt, en 240 kan gjøres mye med. Vekt er ikke et problem, fordeling kan... fordeles. Motor kan bygges, fjæring kan fikses. 240 er vel ikke verre enn noe annet.

Lader: 860HK på en 1.8T? Det kan jo umulig være veldig holdbart? Og hvor mye newton er det snakk om? har du bilde av grafene?

Jepp.

Det er vell ikke veldig "holdbart", men det kan heller ikke forventes av en så stor motor, med så mange komponenter. Jeg har TSS Racing graf, skal legge den ut, når jeg har fått scannet den ;) Sliter litt med motorstyringen og ladetrykket, men det fikses ;)

Vel en RX7 er sportslig bygd, med sportslige mål.. En 240 er bygd som et høyt slagskip, med duvefjører og sofaseter..

Fortsatt, en 240 kan gjøres mye med. Vekt er ikke et problem, fordeling kan... fordeles. Motor kan bygges, fjæring kan fikses. 240 er vel ikke verre enn noe annet.

Lader: 860HK på en 1.8T? Det kan jo umulig være veldig holdbart? Og hvor mye newton er det snakk om? har du bilde av grafene?

Jepp.

Det er vell ikke veldig "holdbart", men det kan heller ikke forventes av en så stor motor, med så mange komponenter. Jeg har TSS Racing graf, skal legge den ut, når jeg har fått scannet den ;) Sliter litt med motorstyringen og ladetrykket, men det fikses ;)

Vi snakker rundt 800nm her, men skal nok klare 960nm.

Quoter seg selv fra samme post, bra jobba :p

Jeg hadde en Passat 1.8T AEB, AEB var såvidt jeg vet en av de mer holdbare motorene, med smidd innmat god for iallefall 300hk stock.

Hadde jeg kunnet byttet bakstillinga til 4Motion-bakstillinga og bytta girkassa til en 2001 Passat eller A4 1.8TQ, så skulle jeg beholdt den. Da hadde jeg kanskje hatt litt hester, istedet for den dumme RX7en! Men we all make mistakes, don't we...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.

Jepp.

Vi snakker rundt 800nm her, men skal nok klare 960nm.

Quoter seg selv fra samme post, bra jobba :p

Jeg hadde en Passat 1.8T AEB, AEB var såvidt jeg vet en av de mer holdbare motorene, med smidd innmat god for iallefall 300hk stock.

Hadde jeg kunnet byttet bakstillinga til 4Motion-bakstillinga og bytta girkassa til en 2001 Passat eller A4 1.8TQ, så skulle jeg beholdt den. Da hadde jeg kanskje hatt litt hester, istedet for den dumme RX7en! Men we all make mistakes, don't we...

Japse vettu, dritt. En gang, aldri igjen. Det eneste av japsene som fungerer er Subaru.

Lenke til kommentar

Mazdaen min kan jeg nok matche ditt HK-antall å ha et like stabilt bygg om ikke mer. Men når pengene røk på overhalingen i sommer, så feilkjøp av AFM før jeg fant ut at det var ECUen som var røket, så er det veldig hardt å gjøre noe.

Men selv de 20k-ene hadde jeg ikke nådd mer enn 300-350hk (Haltech og eksos)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Om du greide akkurat og indirekte snakke dritt om din egen bil? :tease:

Missforsto du?

Tror det.

Jeg har har iallefall forstått at ironi på internett, det funker dårlig :ph34r:

Lenke til kommentar

Jepp, nå kommer det to bilder!

Svært dårlig men tok det med hast :)

U jelly?

Det første er ved en tidligere stadie, der jeg hadde rundt 600HK.

Det andre taler vell for seg selv ;)

Jeg ser 500-og-noe NM, ikke 800 der...

Det er på et TIDLIGERE stadium, oppdatering kommer ;)

Lenke til kommentar

Det andre taler ikke for seg selv når det ikke er her da xD

Men spent på å se! Sitter å lurer på å kjøpe bruksbil i form av en Passat 1.8 Syncro/4Motion, for så å bytte til AEB med Quattro kasse. Tanker om det? Det går å kjøpe bare bilen nå å bruke til pengene kommer.

Lenke til kommentar

Se etter en blå pickup med en hvit bil på tralle så er det meg.

Jeg har sansen for biler som må hentes på tralle :D

hadde det ikke vært for bilen jeg skal levere så hadde jeg ikke hatt et behov for tralle. Men stikkordene på det jeg skal hente er:

Lite

4x4

Gammalt

Og sikkert noe som bygges ut av proposjoner om det plutselig skulle falle meg inn. :)

Lenke til kommentar

Se etter en blå pickup med en hvit bil på tralle så er det meg.

Jeg har sansen for biler som må hentes på tralle :D

hadde det ikke vært for bilen jeg skal levere så hadde jeg ikke hatt et behov for tralle. Men stikkordene på det jeg skal hente er:

Lite

4x4

Gammalt

Og sikkert noe som bygges ut av proposjoner om det plutselig skulle falle meg inn. :)

Det jeg tenker på da er UrQuattro, eller GT4? Bomma jeg totalt da? :D

Lenke til kommentar

Att styla en Volvo er som at sminka en gris..

Jeg ville valgt RX7 over 240 anytime. Uansett hvor mye som var gjort med mursteinen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...