Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner bare 10% men høres griserått ut. Trimmet en scooter på lik linje med bilen din for ett år siden. Fikk rundt 22hk ut av den. Dessverre vart den bare i noen dager. Får håpe Audien din varer lenger. :tease:

Hvis du ser en gammel og grønnfarget Saab 900 på veien så er det bare å blinke så flytter jeg meg. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hurtigruta eller RIIS (litt usikker på om de fremdeles holder til i Hillevåg)

Tror Riis har bare flytta litt lenger bort i gata :-)

 

Forsåvidt anbefaler jeg også Riis (bruker de til soting), samt Glassdrive rett bortfor Kvadrat.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se hva de tilbyr, en ting som kan være fordel med forhandlerlån er at de noen ganger tilbyr bedre vilkår i forhold til alder på bil og lengde på lån. Banker går som regel at bilen ikke skal være eldre enn 12år etter lånet er nedbetalt, dette kan utelukke biler. Har man egen kapital vil man kunne få lengre nedbetaling enn uten.

 

Hos banker er det nok lettere å få en god avtale hvis du er/bilr kunde. Jeg ville sett hvilke rente og nedbetalingstid forhandler kunne tilby i forhold til bank.

 

En liten oppfølging her, bare. Hvor stor rentebuffer er det vanlig å operere med når det gjelder billån? Når vi var på boliglånsjakt, så var det 4% rentebuffer som gjaldt, men jeg vet jo ikke om det samme gjelder for billån; de løper jo ikke like lenge som boliglån.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om konseptbildene som blåser liv i gode, gamle BMW 8-serien? :)

 

For min del har 8-serien alltid vært min favoritt når det gjelder BMW, dette på tross av vippelykter som jeg VIRKELIG hater!

 

Jeg synes designet ble litt for langt i fra den originale 8-serien, for mye bil bak bak-ruten, for små side-vinduer (umulig å dra damer når de ikke ser at du sitter inni bilen!!) Tror ikke jeg tør å tenke på komme meg over en fartsdump med den bilen..

Lenke til kommentar

Hva synes dere om konseptbildene som blåser liv i gode, gamle BMW 8-serien? :)

 

For min del har 8-serien alltid vært min favoritt når det gjelder BMW, dette på tross av vippelykter som jeg VIRKELIG hater!

 

Jeg synes designet ble litt for langt i fra den originale 8-serien, for mye bil bak bak-ruten, for små side-vinduer (umulig å dra damer når de ikke ser at du sitter inni bilen!!) Tror ikke jeg tør å tenke på komme meg over en fartsdump med den bilen..

Æsj... i8 ser supersex, den der var bare uff.

Lenke til kommentar

Trodde alle fikk med seg at dette ikke var noe offisielt.. burde kanskje nevnt det..

 

 

Tja jeg trodde alle på et forum kunne lese så jeg hadde også tatt det for gitt?

 

Synes den var for lav og for lang i profil; designet grenser mot de overdimensjonerte flakene fra USA på slutten av 50-tallet før oljekrisa slo inn.

Men rett forfra kan den vokse på meg og ser ut som et sultent dyr som er klar for å snappe deg i hekken hvis du ikke flytter deg. I like!

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...