Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt under 320 er slapt, ja. Men vil egentlig ikke ha en bil med så stor motor, eller ødelegge en såpass pen bil i det hele tatt. Ikke har jeg lyst til å kjøre en så pen bil på vinteren heller, så legger nok en E30 under is for denne gang. Godt mulig det blir en andrebil :)

Vil derfor gå for en med mindre motor. Fatter'n har en del historier fra da han hadde en 325ix. Bilen er jo for det første tung foran, i tillegg til at den er glad i å slippe rumpa ut.

 

Nå ser jeg jo at de fleste 9-3'ene jeg ser på har en 150 hesters motor, men er i hvert fall FWD.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

BMW har 50/50 vektfordeling.... De er dødsdigg å kjøre på vinteren med.. Kanskje ix er tyngre foran, men bmw skal ha bakhjulstrekk eller GTFO :p

 

Forbruk gidder jeg ikke å se på når jeg kjøper bil. Jeg skal ha en bil jeg føler meg tilfreds i og liker å kjøre, ikke en bil som bruker lite å er no piss for øyet..

 

Derfor så kjører jeg i en Impreza som bruker 1 liter på mila, og skal selge den og kjøpe en forester med sti maskin som bruker 1,1 på blandet kjøring :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bruksbil - Lexus RX450h (65l tank/0,65=100mil nonstop!)

Er det oppgitt forbruk?

Langt ifra forbruket som kollegaen min har iallefall (nærmere 0,9), da mesteparten langkjøring og litt kø rett rundt jobb.

Lenke til kommentar

Bruksbil - Lexus RX450h (65l tank/0,65=100mil nonstop!)

Er det oppgitt forbruk?

Langt ifra forbruket som kollegaen min har iallefall (nærmere 0,9), da mesteparten langkjøring og litt kø rett rundt jobb.

Oppgitt er 0,63l/km. Det som er med hybridsystemet til Toyota/Lexus er at du bør ha en strekning med hastighet som gjør at du får kjørt med bare elmotor, da går forbruket til bunn. Mye langkjøring er ikke så veldig bra for lavt forbruk har jeg erfart. 0,9 hørtes uansett høyt ut. Jeg har ikke hatt mulighet til å teste RX450h så mye, men har hørt rundt 0,8 med aktiv kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...