Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F430'en (for eksempel) er jo et perfekt eksempel på en superbil.

- Gjør over 300 km/t

- Lager mye lyd og stor motor

- Plass til to

- Svært lite praktisk

- Veldig lite bagasjerom

Og at en Ferrari ikke fungerer kan du vel egentlig ikke uttale deg om før du har hatt en. (Nå antar jeg at du ikke har hatt en).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

- Gjør over 300 km/t

- Plass til to

- Svært lite praktisk

- Veldig lite bagasjerom

Drømmebil <3

Og at en Ferrari ikke fungerer kan du vel egentlig ikke uttale deg om før du har hatt en. (Nå antar jeg at du ikke har hatt en).

Og skal heller aldri ha en. Er alt for mye bagasje med når man velger et slikt merke. Du kjøper ikke en bil, men et image, og Ferrari er etter min mening ikke noe å trakte etter.

Faen... jeg innså nettopp at jeg er bil-hipster suicide.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

At de pynter på tallene er jo ikke noe Ferrari er alene om, bare å se på oppgitt forbruk av produsentene, nesten alle oppgir tall som er tilnærmet uoppnåelige utenom i verdens lengste nedoverbakke.

Ref: 1323699338807_926.jpg

Forøvrig minna ikke han mannen om den gjennomsnittlige Avensis eieren.

Lenke til kommentar

At de pynter på tallene er jo ikke noe Ferrari er alene om, bare å se på oppgitt forbruk av produsentene, nesten alle oppgir tall som er tilnærmet uoppnåelige utenom i verdens lengste nedoverbakke.

De andre sender ikke med TO biler for test, der den ene er tunet for timeattack den andre for autocross, samt et helt serviceteam. Eller nekter deg å teste biler du ikke får hos dem.

Lurer på om det var på Jalponik jeg leste om en journalist som ble "bannlyst" av Ferrari fordi han hadde lånt en kundebil og testet, i steden for de bilene ferrari hadde møtt opp med.

Forøvrig minna ikke han mannen om den gjennomsnittlige Avensis eieren.

Alle kjører jo avensis (eller passat). Og alle, drømmer om å eie en ferrari (eller mustang).

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Alle kjører jo avensis (eller passat). Og alle, drømmer om å eie en ferrari (eller mustang).

Ok, så du misliker Ferrari fordi folk "ikke vet bedre"?

Good enough for me.

Misliker du taco på fredag, fordi det er det alle andre også vil ha?

Jeg er forøvrig ingen Ferrari-mann selv, jeg hadde nok heller tatt den mer ut og valgt en pompøs Lambo om jeg hadde vunnet xxx antall i lotto ;-)

Lenke til kommentar

Ok, så du misliker Ferrari fordi folk "ikke vet bedre"?

Good enough for me.

Jeg vet ikke for å være ærlig. Bil er (for meg) et veldig emosjonelt opplegg. Så mye av det er ikke så lett å forklare rasjonelt. Men noe av grunnen er nok at det at "alle" vil ha den, og da mister den all sjarmen.

Misliker du taco på fredag, fordi det er det alle andre også vil ha?

Hellstrøm ville kanskje si noe slikt :D Han er vell den som jeg tror har noe ala samme forhold til mat som jeg har til bil.

Jeg er forøvrig ingen Ferrari-mann selv, jeg hadde nok heller tatt den mer ut og valgt en pompøs Lambo om jeg hadde vunnet xxx antall i lotto ;-)

Ja, enig der. Jeg liker mye av formspråket til Lambo. Dog troner LFA på toppen av lista.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hehe, skal ikke være for høy i hatten selv, har flere biler jeg ikke ville hatt, pga. ja nettopp alle kjører slike.

Skulle jeg hatt stasjonvogn til en halv mill. hadde jeg nok kjøpt meg en Alfa Romeo 159 SW 1.8T 200hk, istedenfor det åpenbar valget, Audi, BMW og Mercedes.

Forøvrig, vinner jeg hovedpremien i vikinglotto, skal jeg garantere dere det blir Lambo + Nissan GT-R til bruksbil (passe praktisk) ;-)

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke Lamborghini noe bedre på "Den bilen alle vil ha om de hadde hatt nok penger"-lista?

jeg har enda til gode å se en Lambo IRL. Ferrari, Jaguar og Aston Martin har jeg tafset på før:)

Missa selvfølgelig LFAen når den var på rundtur. :cry:

(Hadde nok dog kommet til å gitt han idioten på Hell bil deng om jeg hadde vært der. Vrir om nøkkelen og ruser den til 9000rpm på _kald_ motor.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå er vel ikke Lamborghini noe bedre på "Den bilen alle vil ha om de hadde hatt nok penger"-lista?

jeg har enda til gode å se en Lambo IRL. Ferrari, Jaguar og Aston Martin har jeg tafset på før:)

Missa selvfølgelig LFAen når den var på rundtur. :cry:

(Hadde nok dog kommet til å gitt han idioten på Hell bil deng om jeg hadde vært der. Vrir om nøkkelen og ruser den til 9000rpm på _kald_ motor.)

Eneste Lamboen jeg har sitt på norske veier er en gammel rød Countach.

Ferrari ser ofte (selv om det ofte er en jeg har sett før :tease: ), samme med Aston Martin.

Jaguar blir det vel mer og se av nå som Hellestø Bilpaviljong for fullt satser på Jaguar etter Saab konkurs.

Porsche er noe jeg iallefall aldri ville hatt.

Lenke til kommentar

F430'en (for eksempel) er jo et perfekt eksempel på en superbil.

- Gjør over 300 km/t

- Plass til to

- Svært lite praktisk

- Veldig lite bagasjerom

Meh... Perfekte superbil er Pagani Zonda.

De blir faktisk kjørt flere 100.000KM for og teste kvalitet etc. Er vel merce V12 motor i dem!

Lenke til kommentar

Er alt for mye bagasje med når man velger et slikt merke. Du kjøper ikke en bil, men et image, og Ferrari er etter min mening ikke noe å trakte etter. Faen... jeg innså nettopp at jeg er bil-hipster suicide.gif

Så slitsomt det må være å bry seg om alt av slikt subjektivt piss. Velg det du vil ha, uavhengig av hva andre måtte mene. Eller ønske. Peace.

Hva mener du, enda et problem med diesel som det "tidligere ikke var kunnskap om"? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...