Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

CC er fett, faktisk en av de få bilene VW selger en del av i USA også (fikk jeg iallefall inntrykk av i sommer).

 

Matt svart lakk, meh!

Hørte noe om at vist en fuglebæsj ble liggende for lenge, så blir mattsvarten ødelagt ;-)

 

Går forøvrig enn ML AMG i området i mattsvart, hadde vært finere i svart metallic ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte en MK5 Golf GT TSI 170hk igår og la merke til noe merkelig. Ga jeg alt den hadde så stoppet turboen et lite sekund før den hentet seg inn igjen.

 

Bilen har "BOOST" måler som standard og på denne kunne jeg se at turbonåla falt, og så kom den igjen.

 

Skal det være slik??

 

Motoren er direkteinnsprøyta med kompressor og turbo, 170hk-versjonen som Golf GT TSi er sjelden vare. Vi tok ikke inn mange bilene før GT ble til GT-sport, en optisk utstyrspakke, og motoren ble tatt ut av spekteret. Hvorfor aner jeg ikke.

Kompressoren skal i utgangspunktet gjøre jobben for turboen på lave turtall, og ALT kommer fra rundt 1800o/m. Du skal ikke oppleve noen som helst form for rykk og napp under aks..

 

Edit: glemte en ting: den skal KUN ha 98 Oktan, kanskje derfor den ble tatt ut til slutt? Du kan bruke 95, men det kan føre til motorbank og effekttap. Jeg kjørte en Eos med 150 TSi og tanke full tank 98 bare for moro skyld. Komisk at jeg merket at bilen gikk litt bedre...

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar

Litt whine her, men må få det ut!

 

Kjørte på Storhaug i Stavanger i går (bor der, så kjører vel der hver dag). De fleste gater på Storhaug står det biler på den ene eller andre siden, og jeg kjørte nedover slik at bilene stod på min venstre side. Det blir såpass trangt at jeg må opp på fortauet eller risikere felg/speil for at det to biler skal passere hverandre. Så når jeg så en bil komme i mot, som hadde en god luke til å trekke inn i og vente, så legger jeg meg litt ut for å vise at det ikke er plass to til biler. MEN NEIDA! Her skal man presse seg forbi.

 

Jeg var i det stae hjørnet, så jeg flyttet meg ikke noe som endte opp med at vi ble stående i 5 min før jeg gikk ut og prøvde å forklare hvordan vikeplikt fungerte og fikk som svar fra den polske jenta at hun hadde god tid og at vennene hennes ville komme og flytte meg snart (ble jo nesten litt redd!!!!!) Dessverre hadde min samboer litt dårlig tid, så jeg måtte kjøre :(

Lenke til kommentar

Litt whine her, men må få det ut!

 

Kjørte på Storhaug i Stavanger i går (bor der, så kjører vel der hver dag). De fleste gater på Storhaug står det biler på den ene eller andre siden, og jeg kjørte nedover slik at bilene stod på min venstre side. Det blir såpass trangt at jeg må opp på fortauet eller risikere felg/speil for at det to biler skal passere hverandre. Så når jeg så en bil komme i mot, som hadde en god luke til å trekke inn i og vente, så legger jeg meg litt ut for å vise at det ikke er plass to til biler. MEN NEIDA! Her skal man presse seg forbi.

 

Jeg var i det stae hjørnet, så jeg flyttet meg ikke noe som endte opp med at vi ble stående i 5 min før jeg gikk ut og prøvde å forklare hvordan vikeplikt fungerte og fikk som svar fra den polske jenta at hun hadde god tid og at vennene hennes ville komme og flytte meg snart (ble jo nesten litt redd!!!!!) Dessverre hadde min samboer litt dårlig tid, så jeg måtte kjøre :(

Hoho, det minner meg litt om en liten hendelse jeg hadde for et par uker siden. Eneste forskjellen er at jeg hadde god tid så jeg fant frem mobilen og begynte å spille til han skjønte at jeg ikke kom til å rygge :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...