Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, det der er ikke noe offisielt bilde fra VW. Forventer en del felles karosserideler (dører og tak, egentlig) med dagens, men nye lykter foran og bak, ny frontfanger og et interiør som er en oppgradert utgave av det man finner i dagens CC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Uups, bomma med Passat CC... :blush:

Passat CC er skikkelig flott etter min mening også, syns du får mye for pengene også når vi snakker luksus pr. krone.

Lenke til kommentar

Hva i f*n er det som feiler Norge?

Sitter å ser på Wheeler Dealers, de pusser opp en Lexus LS 400, og selger den for 3300 pund. 300 pund proffit, over dobblet så mye som de ga for den i "dårlig" stand. 3300 pund, ca. 32 000 kr.

Tja tenker jeg.. det så ut som en fin bil. Kanskje noe å vurdere (da jeg liker gamle biler).

Stikker innom finn.no... den billigste koster 168 000+ kr.

Her kunne jeg skrevet mye rart... men jeg gidder rett å slett ikke pga. depresjon.

Lenke til kommentar

Okey, jeg har ikke så veldig mye peiling på bil, og jeg spør bare her istedenfor å lage en egen tråd.

Det jeg lurte på er hvordan jeg finner ut om bilen har nok kjøleveske. Jeg har en corolla 96 mod xli, og der er det ikke egen tank for kjølevæske, så da blir vel vannet som ligger i radiatoren brukt som kjøling? Skal jeg bare åpne radiatoren og sjekke at det er vann der da, også fylle på vann vist det er lite? Isåfall, skal jeg fylle helt opp da? ca? ..

En annen ting. Igår når jeg var ferdig på jobb og skulle hjem, måtte jeg chinne bilen mye før den ville starte. Skjedde litt idag og. Har kun hendt en gang før og det var i fjor sommer. Tåler ikke bilen at solen steiker på den? Har vært sterk sol disse to dagene, var det sist gang det skjedde og. Hva er det som hender?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en helt frittstående tank med kjøleveske, er den sikkert "integrert" i radiatoren. Det skal uansett finnes ett MAKS og MIN merke der.

Det med problemer med å starte vet jeg ikke, men hvis du ikke har byttet plugger før begynner det sikkert å bli på tide :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sier ja, takk begge deler jeg.

Men det er vel mulig å privatimportere den?

Mulig, men vil tro det blir dyrt i forhold til engangsavgift, pga vekt og stor bensinmotor.

Kanskje snakk om en total pris om mot en diesel Landcruiser, og da er det for min del ingen vits.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva tror dere salgsprisen kunne vært på en Montegoblå BMW X3 2.0d xdrive kjørt 36 000km, utstyr som panorama soltak, sorte skinnseter, 18 toms felger s/v + diverse småpakker? Har fått innbyttepris på 450 000 usett. Nypris i 2007 var rundt 700 000.

Sammenlignet med annet(<-clicky), vil jeg tro det er en veldig grei pris. Husk det er ikke selgers marked nå midt på sommeren, så langt du ikke har veldig god tid til og selge vil jeg tro du skal slite med og få solgt den for noe mer enn 450 000.

Uansett, et bevis på hvorfor jeg ikke kjøper ny bil, for et verditap!

Lenke til kommentar

Hva tror dere salgsprisen kunne vært på en Montegoblå BMW X3 2.0d xdrive kjørt 36 000km, utstyr som panorama soltak, sorte skinnseter, 18 toms felger s/v + diverse småpakker? Har fått innbyttepris på 450 000 usett. Nypris i 2007 var rundt 700 000.

Sammenlignet med annet(<-clicky), vil jeg tro det er en veldig grei pris. Husk det er ikke selgers marked nå midt på sommeren, så langt du ikke har veldig god tid til og selge vil jeg tro du skal slite med og få solgt den for noe mer enn 450 000.

Uansett, et bevis på hvorfor jeg ikke kjøper ny bil, for et verditap!

De har falt såppas ja, blir nok et kjøp i sommer så da er vel den prisen ok. Du må ikke snakke om verditap, den ene bilen vi titter på har hatt et tap på 1,4 mill. Da blir 250 smårusk :p

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...