Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Fikk parkeringsbot i dag (noe jeg egentlig regnet med).

 

Har parkert på samme sted og fått bot tidligere, men etter at jeg sendte en mail med et brev fra samferdselsetaten i Oslo Kommune vedlagt hørte jeg aldri noe mer. Der sto det nemlig at det var snakk om en offentlig vei.

 

Er forøvrig skiltet med offentlig parkering forbudt-skilt på andre siden av veien. Det er en parkeringsplass innenfor, men jeg sto altså parkert i veien.

 

Lurer på om det er noen med god peiling på juss her som kan si om jeg kan true med anmeldelse for svindelforsøk. Man skulle jo tro at det var en lov som kunne brukes i dette tilfellet.

 

Vurderer nesten å parkere der hver dag uten å betale bare på faen. Blir fryktelig irritert på parkeringsselskaper som tar seg til rette.

Lenke til kommentar

Er så vanvittig mange tullinger i trafikken! Selv er jeg 19 år og verdensmester så det er vel kanskje ikke så rart at jeg ser på de fleste som tullinger heller :p

Lå ganske langt bak en bil jeg følgte etter i venstrefila på motorveien ved Sandefjord. Så når jeg nesten passerer en Audi med et naud i, så begynner han og skal skifte fil uten og gi noe som helst tegn på det.

 

Ender opp med at jeg heldigvis ser at han ligger med fronten ganske så nærme min dør og svinger unna. Heldigvis så oppdaget han også at han var på vei i siden på noen... :!:

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Det er nok bare noe du må venne deg til, BMW-man.

 

I dag lå det en trailer foran meg i venstrefeltet og kjørte saktere enn trafikken i høyrefeltet. Idet jeg vurderer å dra forbi på høyresiden så bytter han felt. Jeg drar forbi og ser i bakspeilet at han legger seg bak meg igjen, og foran meg: en laaaaaaaaaang oppoverbakke så det samme skjer igjen. Alle griser forbi ham i høyrefeltet, Jævla tosk. Men det beste: Traileren var fra et firma Digre og det har sloganen: "Ingen vei utenom". Det har de faen meg rett i!"!" :mad:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han viste nok at han hadde denne slogan på traileren ^^

 

 

Noe av det første jeg ble fortalt da jeg begynte med øvelsekjøring var at jeg skal å stå over å ergre meg over andre idioter i trafikken( i og med at jeg var nybegynner var jeg jo sjøl en idiot) Er heldigvis en rolig kar fra før av. Bestefar min klarte seg aldri å lære det, han skjefte i ett bak rattet, noen gang forstår jeg han også.

 

Er faen ikke måte folk kjøre på i Tyskland.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Jeg ergrer meg svært ofte i trafikken.

Som regel pga dette:

Akslererer ikke i akslerasjonsfelt...

Kjører sakte i venstrefila...

Blinker ikke ut av rundkjøring...

Trekker ut foran deg når du ligger i venstrefila, ennå de bare skal forbi en bil, eller kjøre 1 km/t fortere enn de i høyre... Kan i de minste se i speilet at det er en som kommer litt fortere enn det og vise respekt ved og la han komme forbi først!

Masse bremsing i nedoverbakke.

Kjører jævli tett oppi analen på hverandre.

 

Ja jeg kunne skrive en bok om ting som irriterer meg i trafikken :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kan være en real kødd sjæl, jeg, og favorittene min er å ikke bremse for folk som kommer ut litt for tett foran meg i rundkjøringen og ligge på hornet hele veien samt å bremse litt hardt når jeg ser folk råkjører bak meg og "rasker seg inn" i en skikkelig tett luke bak meg. De har en tendens til å glo seg over skulderen idet de skifter felt inn bak meg og da forventer de ikke at jeg bremser :ermm:

 

I begge tilfellene: synd hvis det skjer noe - er ikke jeg som får regninga...

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10075307

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10039686

 

Nå får de faan meg gi seg. Ekstra rushtidavgift og/eller KJØREFORBUD for dieselbiler på dager med dårlig luftkvalitet??! Beklager ordbruken men disse "politikerne" vi har er satan meg ikke verdt luften de puster, makan til dobbeltmoralske løgnhalser skal du lete lenge etter.

 

Nei jeg kjører ikke dieselbil selv, men når godt voksne folk som sitter i maktstillinger forslår slikt tøv så svartner det for meg.

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10075307

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10039686

 

Nå får de faan meg gi seg. Ekstra rushtidavgift og/eller KJØREFORBUD for dieselbiler på dager med dårlig luftkvalitet??! Beklager ordbruken men disse "politikerne" vi har er satan meg ikke verdt luften de puster, makan til dobbeltmoralske løgnhalser skal du lete lenge etter.

 

Nei jeg kjører ikke dieselbil selv, men når godt voksne folk som sitter i maktstillinger forslår slikt tøv så svartner det for meg.

 

Kansje dem stemmer noe annet en på de rødgrønne løgnerne neste gang da :)

Hard leske å lære for de som kjøpte dieselbil, men det må til dersom folk skal få øynene opp for hva dem har plasert ved makten.

Lenke til kommentar

WTF.

 

Når bilavgitene omorganiseres i en fornuftig retning så er det ingen grunn til å klage.

 

De lokale utslippene fra dieselbiler er så jævlige at det er flott om man klarer å vri nybilkjøperne bort fra dieselbiler.

 

Global oppvarming og co2-hysteriet kan man argumentere imot. Effekten av mye småpartikler, bla. NOX... er veldokumentert og stygg. Det er jaggu godt at politikerne tør innrømme at de tok feil, og snu - når de favoriserte dieselbiler uten å tenke godt nok over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er bare rettferdig at de som fulgte politikernes råd for noen år tilbake og kjøpte diesel skal straffes nå?

 

Et kjøreforbud kan være ganske drastisk for en familie som har bare 1 bil. Hvis miljøet er viktigere enn penger (noe de har bevist ved å kjøpe klimakvoter og brukt milliarder på klimabevviste endringer) må de heller være tøffe nok til å redusere avgiften på bensin og bensinbiler, og tilby alle som har kjøpt diesel et mellomlegg for å finne seg en bensinbil.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet med at drivstoff blir litt dyrere.

Er fremdeles avgiften så må bli mindre!

Tvert imot burde vi få mindre skatt og.

Alt går jo nesten rundt uansett. Jo mer penger vi får, jo mer bruker vi mest sannsynelig. Vi betaler jo skatt av alt vi kjøper. Det vi betaler skatt er vel ikke mer enn 10% av statsbudjettet om jeg ikke husker feil (ikke spør, lenge siden jeg leste dette:P)

Lenke til kommentar

Så det er bare rettferdig at de som fulgte politikernes råd for noen år tilbake og kjøpte diesel skal straffes nå?

 

Et kjøreforbud kan være ganske drastisk for en familie som har bare 1 bil. Hvis miljøet er viktigere enn penger (noe de har bevist ved å kjøpe klimakvoter og brukt milliarder på klimabevviste endringer) må de heller være tøffe nok til å redusere avgiften på bensin og bensinbiler, og tilby alle som har kjøpt diesel et mellomlegg for å finne seg en bensinbil.

 

Beklager å måtte sprekke bobla de, men hele miljøfokuset er en bløff. Det handler om å skaffe seg et alibi for å melke bilister for enda mer penger. At det bevilges penger til klimakvoter og regnskogbevaring er PR stunt som er ment å bøte på det faktum at vi eksporterer tonnevis med olje og gass som når alt kommer til alt, bidrar til den globale oppvarmingen.

Lenke til kommentar

Må si jeg gleder meg til jeg skal til statene om en måneds tid. Én uke med denne blir på ingen måte feil.

 

 

Må si jeg av og til haaaater deg noe sinnsykt. Én uke med denne er på ingen måte forbeholdt biljournalister, men burde fås på blå resept.

 

Nuvel. /rant

 

Tilbake på jobb.. *henter R8 V10 Spyder-nøklene selv om den bare skal kjøres et par hundre meter*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...