Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et uhyre populært firma - har også merket meg at søkermassen er stor. Søkte selv internt på en ny stilling ifjor og var ganske sikker på at jeg ville få jobben. Fikk ikke jobben, og fikk senere vite at det var rundt 30 søkere internt, i tillegg til flere hundre fra finn.no.

 

Skal ikke lage en Møllertråd her, men jeg trives veldig godt i et selskap som tar vare på sine ansatte og som i tillegg gjør en god samfunnsinnsats sammen med Røde Kors og Kirkens bymisjon. Gode vilkår og gode karrieremuligheter innen ikke bare bil, men eiendom, økonomi, IT etc gjør alt bare bedre for folk som er midt i en utdanning for eksempel.

 

Ja og så får man prøve noen hårete modeller i rykk og napp hvis du er på rett sted til rett tid og er frekk nok til å spørre :whistle:

Lenke til kommentar

Damn.. Hvordan var S6 og S8? Nært familiemedlem vurderer anskaffelse av en, men venter til våren med å kikke / prøvekjøre.

 

Hvis det er V10'eren vi snakker om så er det brutale saker og fremtidig klassiker siden en V10 aldri vil finne plass i slike biler igjen og lyden er alene verdt pengene. Hva skal man egentlig med en RS6?

 

Jeg har desverre ikke anledning til å beskrive følelsen da jeg er inkompetent på konkurrentene og ikke får prøve alle bilene fullt ut (ikke innkjørt eller ikke "våre"), men Tee-Zee kan sikkert grave i arkivet sitt. Listen over prøvekjørte biler der i gården er laang og ikke så overfyllt av VAG :thumbup:

En kollega kjøpte en brukt S8 av den generasjonen og hadde lite problemer (kjørt 110k ved anskaffelse), men service og forsikring var ikke akkurat RIMI-pris..

Lenke til kommentar

Det er viktig med en arbeidsplass der man ikke føler at man kun sitter igjen med lønningen når dagen er ferdig ja. Har hatt min del av slike jobber der man bare kikker på klokka når man er hjemme for å regne ut hvor mange timer det er til man skal på jobb igjen.

 

Skremmende hvor mange bedrifter i norge som kun tenker penger og ikke trivsel.

Lenke til kommentar

V10 det er snakk om ja. Lyden er herlig.. Tror han entret 40-årskrisa når han fikk prøvekjøre 850n.

Mmmmm..

 

Ift. servicepriser etc, koster å være kar :p

 

Fantastisk pen bil med nydelig lyd, men jeg har hørt at den er ganske dau til å ha en V10 med 430hk. Dog så er det en stor og tung bil også da, men 0-100 på 5.2-5.7s er ikke imponerende når man har konkurrenter som E63 AMG og BMW M5.

 

Edit; når jeg tenker meg om så er vel RS6 den konkurrenten jeg tenker på, men uansett, 0-100 tiden er ikke imponerende. Den koster forresten mer enn M5 også.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Må ikke alltid tenke 0-100. De er giret ganske langt ja. Tenk heller 50-150, 80-160 etc. Det er litt mer dagligdags.

 

EDIT: S6 er billigere enn M5. RS6 er noe døll ift. prisen ja. Du får importert en 2006-modell S6 for 550k, opp til 700k for en som ikke har gått rundt jorda en gang.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Ift. servicepriser etc, koster å være kar :p

Spesielt når ting skal gjøres på Møller :roll:laugh.gif

 

Du må beisa sjarken, gutt, ellers så søkk han!!

Er serviceheftet bare dasspapir for dæ?

 

Personlig så er jeg litt der at akkurat servicen på bilen min er viktigere nå enn for ti år siden. Før var alt mekanisk, men nå skal sensorer og chipper gjør jobben sin riktig, så derfor føler jeg at "han på hjørnet" ikke har nok kompetanse siden han ikke blir kursa av produsenten i egne dedikerte skoler. For meg blir det som om å dra til tannlegen for å sjekke en kul i pungen min - begge er leger, men det stopper der laugh.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ift. servicepriser etc, koster å være kar :p

Spesielt når ting skal gjøres på Møller :roll:laugh.gif

 

Du må beisa sjarken, gutt, ellers så søkk han!!

Er serviceheftet bare dasspapir for dæ?

 

Personlig så er jeg litt der at akkurat servicen på bilen min er viktigere nå enn for ti år siden. Før var alt mekanisk, men nå skal sensorer og chipper gjør jobben sin riktig, så derfor føler jeg at "han på hjørnet" ikke har nok kompetanse siden han ikke blir kursa av produsenten i egne dedikerte skoler. For meg blir det som om å dra til tannlegen for å sjekke en kul i pungen min - begge er leger, men det stopper der laugh.gif

Det endrer fortsatt ikke på det faktum at møller tar helt sinnsvake priser for jobb som stort sett er dårligere enn konkurentene (hver gang vi har hatt bilen på service der så har den kommet tilbake med en ny feil, har en kompis med samme problemer med sin kjerre)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ift. servicepriser etc, koster å være kar :p

Spesielt når ting skal gjøres på Møller :roll:laugh.gif

 

Du må beisa sjarken, gutt, ellers så søkk han!!

Er serviceheftet bare dasspapir for dæ?

 

Personlig så er jeg litt der at akkurat servicen på bilen min er viktigere nå enn for ti år siden. Før var alt mekanisk, men nå skal sensorer og chipper gjør jobben sin riktig, så derfor føler jeg at "han på hjørnet" ikke har nok kompetanse siden han ikke blir kursa av produsenten i egne dedikerte skoler. For meg blir det som om å dra til tannlegen for å sjekke en kul i pungen min - begge er leger, men det stopper der laugh.gif

Det endrer fortsatt ikke på det faktum at møller tar helt sinnsvake priser for jobb som stort sett er dårligere enn konkurentene (hver gang vi har hatt bilen på service der så har den kommet tilbake med en ny feil, har en kompis med samme problemer med sin kjerre)

 

Faktum? Bevis dette er du snill.

"Møller" som du refererer til er en hel haug med egenrådige forhandlere som ansetter sine folk. Du får, som alle andre steder, et tverrsnitt av "mekanikerNorge". Eller tror du at "Møller" går grundig til verks for å gi folk dårligst mulig service til høyest mulig pris som du påpeker her?

 

PS. Jeg jobber ikke for Møller Bil så jeg har ikke peling på CSS-statistikken, som du tydeligvis har, men jeg kan si at jeg har hatt både gode og dårlige erfaringer overalt innen forskjellige merker, og den er hverken delt på merke eller forhandlernivå. Og "Møller" er intet unntak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...