Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at denne og ender opp som FT86 konseptet.

Døll og kjedelig sportsbil.

Skulle jeg ta feil, og produktet som kommer ut av produksjonslinjen ha mange likhetstrekk med dette bildet tror jeg nettopp at jeg fikk enda en bil jeg MÅ ha før jeg dør samme hva det går på bekosting av!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noe sier meg at denne og ender opp som FT86 konseptet.

Døll og kjedelig sportsbil.

FT86 døll og kjedelig? Vennligst utdyp.

Sammenlignet med "konkurrentene" syns iallefall ikke jeg at den er døll og kjedelig.

Lenke til kommentar

Her til lands har den vel strengt tatt få konkurrenter i det hele tatt. MX-5 med toliter kan vel kanskje regnes som en konkurrent, men det er den eneste jeg kommer på i farta.

TT er ikke sportsbil, RCZ er ikke sportsbil, 370Z er for dyr, SLK blir fort for dyr, Z4 blir for dyr. (Og dessuten er de fleste konkurrentene tosetere.)

Lenke til kommentar

RWD eller 4WD, og det at den er bygget som en sportsbil fra grunnen av. Ergo regner jeg ikke biler som M3, RS4 og STI som sportsbiler. (Let the flaming begin). I mitt hode skiller jeg mellom sportsbiler og sportslige biler.

RCZ er i praksis en 308, og hvis man drar det litt (vel) langt kan man si at TT er en A3.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil ikke starte noe flaming ettersom enn kan faktisk diskutere opp og i mente om hva en sportsbil egentlig er.

Om det er byggemåten eller ytelsene som kan bestemme (eller en mix av disse) som definerer hva en sportsbil er,finnes det vel strengt talt ikke fasit på :-)

Lenke til kommentar

Jeg ville vel brukt Vårsleppet på Øvrevoll som fasit på hva en sportsbil er siden mange mener så mye rart om hva som er en "ekte" variant:

"Det som i alle fall ofte kjennetegner en sportsvogn er at den har gjerne et design som skiller seg ut fra mengden, den er gjerne upraktisk (lite bagasjeplass) og har oftest bare to seter. Men ingen regel uten unntak..."'

Både Porsche GT, Toyota MR2 og Audi TT faller inn under den kategorien, men jeg ser gjerna at de føyer til i klartekst: "Bilen skal IKKE ha betegnelser som "Eco", "Blue" "Green" eller tilsvarende, og dieselbiler blir kontant avlivd bak stallen.

Lenke til kommentar

Men selv den "fasiten" åpner for tvil.

Ofte kjennetegner betyr ikke at alle biler med spesielt utseende og som er upraktiske er sportsbiler.

Ford Probe er ingen sportsbil, og det samme gjelder en TT med 160 hester og forhjulsdrift.

EDIT:

313-hesteren til Audi er HERLIG. Do want really bad. Kjørte den i A6 i sommer, og jeg fikk umiddelbart ekstremt lyst på dieselbil - og det skjer sjelden.

EDIT2:

I'll just leave this here:

_T8C2949_jpg_437592c.jpg

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...