Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, så nettopp deler av en biljakt! Ikke det mest dramatiske som kan utspille seg mellom politi og råkjører, men de ga grei gass bortover landeveien. Jeg gikk på andre siden av et jorde så jeg fikk ikke identifisert den jagede bilen, dog det var nok neppe en Nissan Micra for å si det sånn.

Og jeg håper det var noe viktig.. Regnvåt asfalt og temperatur ned mot frysepunktet er farlig selv når det ikke går så ille fort.

Lenke til kommentar

Pettern? Ikke Solberg? Han er nok ikke fra her. Og denne Stian Sørlie er et år yngre enn meg og jeg har aldri hørt om han. Ser ut som begge er fra Spydeberg. Ikke så gæli da.

Men neida, liker meg i Rakkestad, jeg.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Vaske bilen i mørke gav litt dårlige resultater ser jeg .. Får se om jeg får en ny mulighet i løpet av uken før det fryser på. Felgrensen hjalp, men helt perfekt ble det ikke. Tror ikke jeg gir det så mye mer tid da jeg planlegger å bytte sommerfelgene mine uansett.

Lenke til kommentar

Et høl i vekst, da. Og det er mitt høl lissom. Men det irriterer at man må kjøre et stykke bare for å få kjøpt seg noen helt vanlige bilblader. I hyllene her står det Autofil og kanskje amcar hvis du er heldig..

Kjøp abo direkte fra bladets nettsider om du kjøper ofte. Latterlig lave priser i forhold til norsk løssalgspris. Eller sjekk ut Zinio. 86 kroner for 12 utgaver av Modified Magazine for eksempel ;)

Lenke til kommentar

Abonnement er litt problematisk da man må ha alle numrene, jeg tror det ville blitt dyrere. Autofil får jeg i posten fordi det alltid er noe interessant der, men blader som Car, EVO, Top Gear, Automobil o.l kjøper jeg bare hvis de inneholder tester av biler jeg vil lese mer om.

Jeg skal ikke klage for mye egentlig, det er som regel koselig med en kjøretur.

Magasiner på PDF blir ikke helt det samme. Det fins mye nyttig info på nett, men ingenting slår et godt blad.

EDIT: Nei, vent litt, rettelse. Av Car magazine har jeg nok tilnærmet alle utgavene fra 95 og frem til i dag. Skjønner ikke helt hvorfor, egentlig. Bildene begynner å bli litt for fancy for min smak, og jeg gidder rett og slett ikke å lese de tunge artiklene. Synd, fordi de skriver som guder, men jeg er for lat.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

De har ødelagt frontfangern til Audi A5! Den forandringen er nok passende til de fleste Audi modeller, men markeringene til Audi A5 har blitt svakere. Greia med A5 er at den skal ha litt av de amerikanske muskelmarkeringene blandet med eleganse. Designet var jo legendarisk med tanke på prisklassen.

Design team to my office please!

• Liker 1
Lenke til kommentar

De har ødelagt frontfangern til Audi A5! Den forandringen er nok passende til de fleste Audi modeller, men markeringene til Audi A5 har blitt svakere. Greia med A5 er at den skal ha litt av de amerikanske muskelmarkeringene blandet med eleganse. Designet var jo legendarisk med tanke på prisklassen.

Design team to my office please!

Nå ser den bare ut som en A6 :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...