Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Store planer om å få lagt ut bilen til salgs idag :new_woot:

Har ikke bilder av interiøret eneste, noe dritt mtp. at det er mørkt både før og etter jobb -_-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker at det er en del her inne (og andre steder) som kunne hatt godt av å lese denne saken.

http://bil.aftenposten.no/bil/Disse-lysene-brukes-ulovlig-12486.html

Bonjævellys som vi kaller det.

Er også utrolig mange taxikjørere som glemmer å bytte fra parklys til nærlys og motsatt. Utrolig irriterende.

Det er en ting jeg også synes er rart at ikke har blitt automatisert, parklys burde bli skrudd på med en gang håndbrekket går på eller at en av dørene går opp.. Det skal jeg fikse på min tror jeg! :D

Lenke til kommentar

Store planer om å få lagt ut bilen til salgs idag :new_woot:

Har ikke bilder av interiøret eneste, noe dritt mtp. at det er mørkt både før og etter jobb -_-

Finn deg et lokale med lys. Interiørbilder er et must.

Ha hvertfall 50 bilder av bilen.

Har solgt 5 biler privat og alle gikk på under en uke. Finn-annonsen er alt!

Enig i at interiørbilder (gode som sådan) er ekstremt viktige. At du trenger 50 bilder er jeg imidlertid ikke enig i. Sinnssykt irriterende å måtte klikke seg gjennom 10 helt like bilder av bilen fra siden.

Plukk ut de beste bildene, men i mine øyne er dette det som må med:

Skrått forfra

Skrått bakfra

Rett fra siden (begge sider)

Rett forfra

Rett bakfra

Detaljbilder av evnt. skader og spesielle detaljer

Baksete

Forsete

Bagasjerom

Evnt. relevante detaljbilder i interiøret

Motorrom

Lenke til kommentar

50 bilder kan være litt voldsomt ja, men det er nok ikke dumt med en del detaljbilder, men da bør de ligge til slutt i rekkefølgen, etter "oversiktsbildene". Det er jo greit å fremlegge dokumentasjon på at bilen ikke er full av rust, bulker, riper og andre skader som man ikke ser så lett på avstandsbilder, samt slitasje på interiør. En som er sparsommelig med info både i tekst og med bilder, har nok også en grunn til det, og da hopper jeg fort til neste annonse...

Lenke til kommentar

Mistenker at det er en del her inne (og andre steder) som kunne hatt godt av å lese denne saken.

http://bil.aftenposten.no/bil/Disse-lysene-brukes-ulovlig-12486.html

Klart at idioter som putter 100W xenonlys i tåkelysa og sikter dem 50 meter fremover er et problem!

Selv kjører jeg med 50W halogen og blenda glass (orginale tåkelys) og det er _ingen_ problemer med blending da (ja jeg har testet både på våt vei og snø)

Egentlig, så hadde jeg klart meg med noen 5watts ledpærer :D Tåkelysa er jo bare for show uansett.

Lenke til kommentar

Har du testa med alle typer biler i alle forhold?

Jeg som kjører lav bil blir ofte blendet av idioter som kjører med tåkelys når det er mørkt. Og jeg er ganske sikker på at mye av det er originale lys.

Så vennligst skru av tåkelysene når gatelysene slås på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har du testa med alle typer biler i alle forhold?

Jeg som kjører lav bil blir ofte blendet av idioter som kjører med tåkelys når det er mørkt. Og jeg er ganske sikker på at mye av det er originale lys.

Så vennligst skru av tåkelysene når gatelysene slås på.

Om de skal bli blenda av tåkelysa mine så må de kjøre akebrett ;)

Problemet er ikke at folk kjører med tåkelys, men at folk kjører med tåkelys som ikke er justert til den bruken de har. Det tar maks en halvtime å justere de slik at det ikke er noe problem med blending. Enten er det en justeringsskrue som kan bruke, eller så legger man en stoppskive eller to i de øverste festene :)

Lenke til kommentar

EKSPERTEN STRIKES AGAIN AYE

Problemer med å forholde deg til at noen mener noe annet enn deg? :)

Du burde jo være vant til det - så mye rart som du liker, mener jeg. :p

Bare tuller med deg jeg, synes vi hadde en gøyal tone :wee:

TILGI MEG DA

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Problemet er ikke nødvendigvis at de blender direkte, men det at tåkelys har mye strølys og at det reflekteres i asfalten. Det er naturlig nok ikke like ille som å få feiljusterte nærlys eller fjernlys i trynet, men det er fortsatt unødvendig og dumt - spesielt når det også ødelegger din egen sikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Bilen er observert på Sola, Klepp og lenger ut på Jæren, og jeg håper tyvene ikke skader seg selv med uvettig kjøring. For dette er en bil som det lett kan gå galt i, sa Terje Egeland, som er en av eierne av verkstedet, til Rogalands Avis på onsdag.

Det han mener er vell at han håper de ikke skader bilen:D Men slikt kan man ikke si i avisen :p

Hadde noen stjålet bilen min hadde jeg ikke ofret dem en tanke om endte sine liv smurt oppetter en tunelvegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...