Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ha tøymatter? Noe som samler fuktighet er jo ikke veldig gunstig, spesielt ikke nå på vinterstid.

Veldig mye penere, og fukten blir stopper i matten. Mine foreldre har hatt tøy i sine to siste biler og ikke hatt noe problemer (sett bort i fra at de må byttes på fører siden pga slitasje)

@IT-henrik og HPE

Litt usikker på om de passer da jeg har noen uorginale Bilkilden gummi matter nå, uansett har jeg lyst interiør..

Lenke til kommentar

Har søkt litt på eBay, men ikke funnet noe. Tror jeg mangler rett søkeord! :D Hvilken plate snakker du om? Vil du ta ut hele lykten?

Uten at jeg har målt, så vil jeg tro at 2-DIN er 2-DIN, kjenner at noe slikt kunne både passe og fristet i steden for den triste NAVI greiene som er i min nå.. Var ikke så dyr heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De er til en Passat B6. Biskop har vel en B5.5. Vet ikke om det er stor forskjell på matten tho =|

Jeg lettet etter modellbetegnelsen på stickeren, men fant ikke før du sa det :roll:

Lenke til kommentar

Har søkt litt på eBay, men ikke funnet noe. Tror jeg mangler rett søkeord! :D Hvilken plate snakker du om? Vil du ta ut hele lykten?

Tror pærene sitter på en plate av et slag, får tilgang til den gjennom rommene som du har på hver side i bagasjerommet. Så trykker man inn to klips, og da er meninga at en brakett/plate skal kunne tas ut, hvor pærene sitter.. Tror jeg :p

Tørr ikke helt å rive løs der heller..

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Mistenker at det er en del her inne (og andre steder) som kunne hatt godt av å lese denne saken.

http://bil.aftenposten.no/bil/Disse-lysene-brukes-ulovlig-12486.html

Jeg for min del er fult klar over det :) Den lys moddingen jeg skal gjøre, gjør at jeg kjører med tåkelys om dagen og kjørelys når det er mørkt/tunnel.

Tror pærene sitter på en plate av et slag, får tilgang til den gjennom rommene som du har på hver side i bagasjerommet. Så trykker man inn to klips, og da er meninga at en brakett/plate skal kunne tas ut, hvor pærene sitter.. Tror jeg :p

Tørr ikke helt å rive løs der heller..

Skal ikke være vanskelig, blinklyset bak var gåent når jeg kjøpte bilen, så selgeren måtte bytte på stedet. Var lett å få ut iallefall, fiklet litt for å få inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mistenker at det er en del her inne (og andre steder) som kunne hatt godt av å lese denne saken.

http://bil.aftenposten.no/bil/Disse-lysene-brukes-ulovlig-12486.html

Det er mange som bruker tåkelys feil, og jeg er redd for 60-70% av dem gjør det for forhenglikhetens skyld.

Generelt feil bruk av lys på disse tidene av året og iallefall med det drittværet vi har hatt på vestlandet den sist måneden er vel kanskje noe av det som har irritert meg mest når jeg kjører.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nekte for at jeg synes det ser bedre ut med tåkelys og at det er delvis årsaken til at jeg ønsker å gjøre endringene, men det vil også være å prøve å få ned forbruket (satser på å få byttet til LED lys.

Det jeg ofte ser er eldre som kjører med seg, da misstenker jeg barn/barnebarn har brukt bilen før og ikke skrudd av. Men dette synes jeg er en "feil" på bilen, både min bil og volvoen til foreldrene mine blir lyset automatisk skrudd av når man skrur av bilen og kommer ikke på før man selv gjør noe med det. Biler hvor knappen blir holdt inne gjør lett av sjåføren ikke vet om det.

Med tanke på så mange jeg ser som kjører uten lys/kun parklys og ikke reagerer når jeg blinker på dem, så overasker det meg ikke at folk ikke får med seg at tålelyset er på..

Lenke til kommentar

Jeg kjører kun med park/tåke når jeg er ute og ruller med BMW, det er jo et must :D Men der går hovedlys automatisk av/på avhengig av hvor mørkt det er osv.

I Passaten er det ingen varsellampe, dog lyser det grønt der hvor du setter på tåkelysene.

Tror ikke jeg får opp noe som helst når jeg fyrer på tåkelysene :hmm: Må dobbeltsjekke senere :p

Er det når gatelysene slår seg på, tåkelysene skal av?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Hvis du har VW, så har du lys på/rundt bryteren. Jeg tror ikke det er mange biler som har lys i displayet som indikerer tåkelysbruk, har ikke vært borti noen jeg. På V50'en, så er det bare et lite ledlys på knappen. I passaten er det et lite symbol som blir grønt i steden for rødt.

_thumb_1346.jpg

Amber, har ikke du så ny bil at det er automatisk lysstyring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...