Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra Autopower

Hei Rune!

Det går utmerket med hestekreftene. Vi reduserer momentet ca 20Nm i forhold til en manuell.

Vi har solgt veldig mange av disse tuningene og de blir kanonbra etterpå!

Du blir kjempefornøyd skal jeg si deg.

Noe som betyr 175HK og 380NM, kan gå fremover det! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt nettop å så på "jeremy Clarkson - Powered up" der han så til slutt at han mente BMW 535d var meget bang for the buck. Dette kan vel ikke være tilfellet tenkte jeg og sammenlignet norske mot først tyske og så svenske priser på den. Heia avgiftsnorge løt det overraskende svaret.

post-159121-0-18260900-1321904806_thumb.jpg

Bit dere merke i at 600 svenske er ca 512 norske.

Nøyaktig samme ekstrautstyr på de, nemlig Adaptive drive og M-pakke, ikke noe ellers

Endret av Timster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Autopower

Hei Rune!

Det går utmerket med hestekreftene. Vi reduserer momentet ca 20Nm i forhold til en manuell.

Jepp, er det jeg også har fått som svar når jeg har undersøkt. Får 30NM og 15HK mindre enn manuell på min Volvo.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Autopower

Hei Rune!

Hvor mye koster en slik oppgradering?

Lenke til kommentar

Ikke så ille det.. Har dog lest en del skrekkeksemplarer om Passat og den automatkassa de har i 3BGen.

Er kassa dimensjonert for en slik chip?

Forrige eier av min har ihvertfall klargjort den til chip, med sportseksos og åpent luftfilter fra bsr ^^

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Fikk dette svaret av BSR:

Till de bilar BSR har utvecklat och erbjuder trim har vi också försäkrat oss om att växellådan har tillräckliga hållfasthetsmarginaler för effekt och vridmomentökningen.

BSR trim har lämpliga momentbegränsningar inlagda på olika växlar/steg. Du behöver inte vara orolig.

Er vel samme svaret du fikk..

Hadde vært morro med ekstra 43hk og nesten 100nm. Men er det verdt 6000kr?

Lenke til kommentar

Har det ikke vært en del skrekkhistorier om hvor noen har blitt stilt til ansvar for ulykker av forsikringsselskapet pga. chip i bil ?

Tror ikke forsikringsselskapet vil ha noe med deg å gjøre hvis du er i en ulykke med chippet bil. Blir du stoppa på teknisk kontroll, kan man i teorien få en heftig smell. Er det ikke 1000kr/hk i hestekreftavgift?

Lenke til kommentar

Har det ikke vært en del skrekkhistorier om hvor noen har blitt stilt til ansvar for ulykker av forsikringsselskapet pga. chip i bil ?

Tror ikke forsikringsselskapet vil ha noe med deg å gjøre hvis du er i en ulykke med chippet bil. Blir du stoppa på teknisk kontroll, kan man i teorien få en heftig smell. Er det ikke 1000kr/hk i hestekreftavgift?

-10% hvert år. Så om bilen er 10 år gammel så er det ingen avgift, men det må fortsatt være godkjent, noe som også koster litt penger - samt straff for at den ikke er det.

Lenke til kommentar

-10% hvert år. Så om bilen er 10 år gammel så er det ingen avgift, men det må fortsatt være godkjent, noe som også koster litt penger - samt straff for at den ikke er det.

Vet du hvor mye en slik godkjenning koster?

Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke gjort selv, men jeg må bare videreføre _det jeg har hørt_

Og det jeg har hørt er: At du må få en godkjenning fra bilprodusenten, essensielt bare sende dem en søknad om at kjøretøyet er forsvarlig å kjøre med de nye verdiene, volvo skal tydeligvis være veldig medgjørlige på dette. Og så må den vises hos biltilsynet med denne godkjenningen, og så koster det tilsvarende en eu-kontroll tror jeg. Mulig at du må betale omregistrering også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...