Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Gratulerer med ny bil da! Kjekt med autolat i byen :love: Har du annonse på bilen?

Ja, ser at det ikke hadde vært feil med automat så mye kø som jeg står i løpet av en dag :thumbdown:

Ellers fin farge biskop, og med planene dine høres det ut som det kan bli riktig så bra!

Høres merkelig ut at den virker så sløv med 131hk og 310NM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er litt overasket selv. Men jeg gikk ut i fra at det var en 101hk (litt usikker på hvorfor) Så mulig at jeg bare gikk ut i fra at den skulle være sløv.. :p Uansett er sammenligningsgrunnlaget mitt fra V50'n til mor som er en 2.0L med 357NM (hvis jeg ikke husker feil..)

Ser nå på mekonomen at den er opplyst med 96kW som skal bety 128HK, men ser på annonsen at det står 131HK..

Takk, veldig fornøyd med fargen. De andre jeg så på var grå.. :p

Lenke til kommentar

Ja, det var litt det jeg tenkte på også. Kanskje jeg kan utnytte automaten til å roe ned kjøringen min litt! :p

Annonse

Det er en del som skal gjøres, men blir ikke før etter vinterern har fått gjort sitt..

Pen bil! Alltid likt Passat :) Skal blinke hvis jeg treffer på deg i trafikken ;)

Og nei, automat gjør ikke at man roer ned på kjøringa :p

Lenke til kommentar

Omregningen av KW til HK er ofte litt upresis, så det stemmer nok godt det.

John har bare lovord om den motoren iallefall :thumbup:

Ja, snakket med selgeren også i dag. Og han bekreftet at det var 131-versjonen, det betyr at jeg kan få 175hk for under 6000,- :drible:

Vet du om noen som selger speil til bilen? Noen ganger håpløst å rygge med det lille speilet. Ser rart ut også..

Vil tro at det er side-speilet du sikter til; Jeg har sett litt på ebay, men mye er veldig harry og ser ikke akkurat stock ut. Det er jo mulig at det går an å hente fra en nyere Audi/Skoda/VW. Hvis det er mulig, er det jo bare å stikke innom knoksen! :D

Pen bil! Alltid likt Passat :) Skal blinke hvis jeg treffer på deg i trafikken ;)

Og nei, automat gjør ikke at man roer ned på kjøringa :p

Bare pass på at du ikke blinker sånn at jeg tror du slipper meg inn! :p (Gjorde det med sjefen, han så heldigvis at det var meg før han begynte å kjøre...)

Vet biltema selger ekstra brede bakspeil som du bare hekter på det allerede eksisterende speilet.

Går ut i fra at det er sidespeilet han snakker om. =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Omregningen av KW til HK er ofte litt upresis, så det stemmer nok godt det.

John har bare lovord om den motoren iallefall :thumbup:

Ja, snakket med selgeren også i dag. Og han bekreftet at det var 131-versjonen, det betyr at jeg kan få 175hk for under 6000,- :drible:

MTP. at du har automat, hadde jeg dobbel og trippel sjekka at gearratioene ikke blir helt feil.

Mulig ganske relevant:

http://www.tv2.no/underholdning/broom/chiptune-bil-med-automat-vaer-forsiktig-2948433.html

Så det kan være interessant og vite hva effekt girkassen er bygget for også.

Lenke til kommentar

MTP. at du har automat, hadde jeg dobbel og trippel sjekka at gearratioene ikke blir helt feil.

Mulig ganske relevant:

http://www.tv2.no/underholdning/broom/chiptune-bil-med-automat-vaer-forsiktig-2948433.html

Så det kan være interessant og vite hva effekt girkassen er bygget for også.

Yepp, klar over dette. Jeg så litt på Autopower Norge, som virket ganske seriøse ut i fra nettsiden og hva som stod der, og de tar hensyn til om du har automat i forhold til hvilke belastning drivverket tåler

Tåler motor og drivverk trimmingen?

Ja. Vi leverer kun gjennomprøvde tuningsteg. Alle våre trimprogram testes nøye av våre leverandører før de gjør trimmingen tilgjengelig for allmennheten. Dersom de f.eks. ser at automatgirkassen på en bil kun tåler et visst dreiemoment, vil dette tas hensyn til. Alle trimprogram vi leverer ligger innenfor de toleransegrenser bilen er laget for.

Jeg vil selvsagt sjekke hva bilen skal tåle FØR jeg begynner å chippe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...