Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har sendt mail til finn.no om ønske om å kunne spesifisere selv antall hestekrefter mer nøyaktig.

Anbefaler flere til å gjøre det samme ! :new_woot:

Hva mener du her? Vil du skrive 145,78 hk i stedet for 146? :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har sendt mail til finn.no om ønske om å kunne spesifisere selv antall hestekrefter mer nøyaktig.

Anbefaler flere til å gjøre det samme ! :new_woot:

Hva mener du her? Vil du skrive 145,78 hk i stedet for 146? :tease:

Nei, og du tenker dessuten på tekst søkefeltet (som er fryktelig upresist pga. folk skriver så veldig mye rart i teksten).

Jeg tenker på spesifiseringen av antall hestekrefter under avansert søk (eller etter at du har gjort et søk i menyen til venstre).

Et eksempel scenario:

Jeg vil ha Volkswagen eller Audi med 1,9TDI 130hk eller 2.0TDI 140HK.

Tekst søk funksjonen blir ubrukelig pga. 2 ønsker, og skal jeg legge inn begrensing på HK, kan jeg kun velge 100-149, og da blir jeg druknet i 1.9TDI 105HK.

Ønske er da at jeg kan legge inn et søk på f.eks. 130-140HK med + eventuelt litt sikkerhetsmargin begge veier.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ah, slik å forstå, det var en god ide.

Kunne blitt mer presist også dersom finn.no hentet motoreffekt og andre data fra kjøretøyregisteret når selger har skrevet inn registreringsnummer.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kunne blitt mer presist også dersom finn.no hentet motoreffekt og andre data fra kjøretøyregisteret når selger har skrevet inn registreringsnummer.

Mener den gjør det, men er halvannet år siden jeg la en bil ut for salg, så mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg eller min bror har klart og lage en ripe i frontfangeren på bilen. Ikke synelig med mindre man bøyer seg ned pga det er nok kommet pga fortauskant. Men jeg vil gjerne få fikset det!

Noen som har anbefaling til sted hvor jeg kan få den lakket? Er plastfanger forresten, så vil anta det er billigere?

Lenke til kommentar

Jeg eller min bror har klart og lage en ripe i frontfangeren på bilen. Ikke synelig med mindre man bøyer seg ned pga det er nok kommet pga fortauskant. Men jeg vil gjerne få fikset det!

Noen som har anbefaling til sted hvor jeg kan få den lakket? Er plastfanger forresten, så vil anta det er billigere?

Plastfanger er helvette!!!

Vi fikk pittelitten dunk inn i plastfangeren vår som man ikke kan se hvis man ikke kjenner med fingrene. Det skulle de ha 5500 for å fikse. Ingenting er verre en plast.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Plastfanger er helvette!!!

Vi fikk pittelitten dunk inn i plastfangeren vår som man ikke kan se hvis man ikke kjenner med fingrene. Det skulle de ha 5500 for å fikse. Ingenting er verre en plast.

Hmm, jeg betalte 5000,- for å fikse min plastfanger (sveising + lakkering av nesten hele fangeren), etter er uhell med en person sitt tilhengerfeste ( :blush: ). Da var det ikke bare en bulk, men det var slått hull også.

Spørs veldig hvor enn leverer inn bilen :-)

Lenke til kommentar

Errr, noen som vet hvordan jeg justerer dysen til spylervæsken bak på bilen?

Spylervæsken havner på frontruta når jeg prøver å vaske ruta bak :p Har prøvd å stikke et slikt verktøy ned i dysa, men det virker som at den sitter ganske så fast.

Vet ikke om den kan justeres i det hele tatt? Kjapt søk på google gir at det er en del som har problemer med spylervæske opplegget på VW bilene sine.

Lenke til kommentar

Spylervæsken havner på frontruta når jeg prøver å vaske ruta bak :p Har prøvd å stikke et slikt verktøy ned i dysa, men det virker som at den sitter ganske så fast.

Vet ikke om den kan justeres i det hele tatt? Kjapt søk på google gir at det er en del som har problemer med spylervæske opplegget på VW bilene sine.

Bruk en nål bare og stikk den nedi;)

Lenke til kommentar

BMW er rett og slett skummelt flinke til å lage biler om dagen.

Gleder meg til å kjøre den nye 3-serien, men kan ikke se fr meg at jeg vil bli skuffet. Både 1-, 5- og 7-serien er herlige saker.

(Men hvis du skal kjøpe ny BMW, så bør du være forsiktig med utstyret. Kjørte nylig en 120d med alt utstyr. Eller rettere sagt: En 1-serie med ekstrautstyr for 200 000 kroner...)

Lenke til kommentar

Bruk en nål bare og stikk den nedi;)

Its støkk.... Får prøve med litt wd40..

BMW er rett og slett skummelt flinke til å lage biler om dagen.

Gleder meg til å kjøre den nye 3-serien, men kan ikke se fr meg at jeg vil bli skuffet. Både 1-, 5- og 7-serien er herlige saker.

(Men hvis du skal kjøpe ny BMW, så bør du være forsiktig med utstyret. Kjørte nylig en 120d med alt utstyr. Eller rettere sagt: En 1-serie med ekstrautstyr for 200 000 kroner...)

Er det ikke derfor det lønner seg å hente en fra Tyskland? Sparer en del på ekstrautstyret.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...