Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er en Golf med 140 hester. Så mye mer er det vel egentlig ikke å si. :p

Hva legger du i det? Spesielt interessert i den mening, da du har litt sammenligningsgrunnlag :-)

Min tanke om bilen er at Golf er jo så mannen i gata bil som du får det, så da er det greit å kjøpe noe som kun produksert i 150 eksemplar for å skille seg litt ut :-)

Motoren mener jeg du får med GT-versjonen og (iallefall med 170hk) men den blir så vanlig å kjedelig igjen (både på innsiden og utsiden) :tease:

Lenke til kommentar

Det er en Golf med 140 hester. Så mye mer er det vel egentlig ikke å si. :p

Hva legger du i det? Spesielt interessert i den mening, da du har litt sammenligningsgrunnlag :-)

Min tanke om bilen er at Golf er jo så mannen i gata bil som du får det, så da er det greit å kjøpe noe som kun produksert i 150 eksemplar for å skille seg litt ut :-)

Motoren mener jeg du får med GT-versjonen og (iallefall med 170hk) men den blir så vanlig å kjedelig igjen (både på innsiden og utsiden) :tease:

R Line er jo bare en stylingpakke såvidt jeg vet. Bortsett fra det er det ikke noe som skiller den fra en vanlig Golf - og dermed er det bra, men ikke veldig spennende. Det jeg mente.

1,4-literen er herlig, men jeg ville heller hatt GT-versjonen. Det går virkelig bra (selv om jeg ikke vet noe om holdbarheten på disse twincharge-motorene. Kanskje en grunn til at de ikke blir brukt så mye lenger).

Siden du sier at den er laget i 150 eksemplarer, så tenker jeg at du kanskje ser på Speed-edition (som det er laget 200 av). Litt usikker på hva akkurat disse inneholder selv om jeg kjørte en med 170-hesters diesel og 20-tommere en gang.

Lenke til kommentar

Flimzes:

I knooooow, du aner ikke hvor mange ganger jeg har telt nøyaktig hvor hardt jeg må spare for å få råd til en slik..

Det er typisk sånn som denne jeg tenker på: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=30199811

På bildet av rattet ser du Nr 1/150 .

Mulig bare jeg som bruker feil betegnelser.

To eksosrør nede, er ikke det R32?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det er typisk sånn som denne jeg tenker på: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=30199811

På bildet av rattet ser du Nr 1/150 .

Mulig bare jeg som bruker feil betegnelser.

Aha. Det der er en spesialversjon som ble "laget" av Møller. Den bilen du linker til har også fått R32-styling, ser det ut til (og tåpelige TO R-merker bakpå...)

Det er fortsatt en vanlig Golf (med en del standardutstyr), og hvis du liker hvordan den ser ut, så er det vel ikke så mye å snakke om. Personlig ville jeg ikke betalt noe særlig mer for denne enn en plain modell, men det er nå meg.

Ifølge posten jeg lenker til under er det heller ikke ESP på de første modellene i denne serien (noe som inkluderer denne). Vet imidlertid ikke om det stemmer. Det er også bilder av hvordan bilen så ut originalt.

http://www.germancarforum.com/golf-jetta-gti-rabbit-eos/8397-golf-gt-tsi-r-line-140ps-norwegian-special-edition.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Takk du oppklarte mye, spesielt hvorfor i alle dager det var så mange av disse 150 til salgs i Norge.

Forklarer også hvorfor jeg fant lite informasjon om disse på ikke norske sider :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg mener det er noe fryktelig galt med antispinnsystemet vist bilen stopper opp med null fremdrift på hjulene, som om den ikke hadde nok krefter til å dra bilen opp en bakke en gang.

Ikke lett å se med det blotte øye, men det ser nesten ikke ut som Evoquen benytter seg av antispinn en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har sendt mail til finn.no om ønske om å kunne spesifisere selv antall hestekrefter mer nøyaktig.

Anbefaler flere til å gjøre det samme ! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...