Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HPE: Hvor mye beveger den seg? Den skal ikke flytte seg mer enn det er slakk i drivlinen. Park skal holde lenge. Du kan evt. parkere den i N og med brekket.

Jeg syns det er litt mye, nok til at jeg alltid bruker brekket. Har måtte fysisk dytte bilen et par ganger, for å få den ut av P.

Får ikke ut nøklen når den står i N.

Tegn på at noe ikke er helt bra med kassa?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

1.9TiD er vel en motor sammen med 1.8 som jeg hadde styrt unna pga. div utbredte driftsproblemmer.

Hadde heller gått for en 2.0t, koster ikke så mye mer i innkjøp: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31769983

Dog en god del dyrere i drift, så den har jo og sine minuser :-)

Hvilke feil er det snakk om?

Riktig nok vår god venn John:

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/saab/9-3-2002/?section=bad

Men har fått bekreftet mye av dette fra en kollega som jobbet med Saab tidligere, den gang jeg snuset på Saab.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Riktig nok vår god venn John:

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/saab/9-3-2002/?section=bad

Men har fått bekreftet mye av dette fra en kollega som jobbet med Saab tidligere, den gang jeg snuset på Saab.

Den listen var jo rimelig heftig ja.. Men ser at mange av feilene skulle ha dukket opp lenge før 100' merket...

Ja, kan være lurt å se hva som er gjort i servicehefte, da mye kan være utbedret i etterkant.

Men vist registerreim må bytte rundt hver 60 000km (sammen med vannpumpe), så blir det fort en dyr relativt frekvent kostnad (uten å vite hvor mye du kjører i løpet av et år).

Lenke til kommentar

Burde ikke ha kvinnfolk i transportkomiteen..

Herregud, går det ann å lukke så mye dritt ut av kjeften på en gang?

- Det vil si at man med det samme man får førerkortet ikke får kjøre med passasjerer, og heller ikke får kjøre når det er mørkt.

:wallbash:

- Frihet er ikke å kjøre som man vil når man er ute på veien. Frihet er for oss alle sammen, å kunne føle at vi er trygge for ulykker, sier Bratlie, som tirsdag legger fram flere av forslagene til trafikksikringstiltak for samferdselsministeren.

Altså pardon my french, men er ikke hele jævla poenget med at man får lappen, at man blir mer mobil og mindre avhengig av foreldre skal kjøre land og strand rundt?

Så hun vil man istedefor kan transportere 5 personer i én bil, så skal de 5 personene har hver sin bil?

Blir så oppgitt over slike tåpelige utsagn fra en person som åpenbart ikke har peil.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Jeg dør: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10023811

Og ettersom unge kvinner er så voldtekstutsatte, bør alle unge kvinner gå med lenke på kjøkkenet til en hver tid.

Kun da kan vi garantere deres sikkerhet.

Likestilling, hva f*en er det?

Likestilling handler om kvinners rettigheter, likhet har lite saken å gjøre.

Ellers må jeg si at farts-sperre og alko-lås kanskje kunne vært en fordel for alle kjønn og aldere.

Problemet med dette er pris og fleksibilitet, om man f.eks har en sperre på 120km/t kan man knapt bevege seg ut på veier med fri fartsgrense i utlandet.

Ellers må jeg si at de henger seg veldig mye opp i en statestikk, antall døde og skadde.

Hvor kommer årsaken til det inn?

Er det fordi kvinnene alltid får menn til å kjøre, evt. får menn til å kjøre under vanskelige forhold?

Er det fordi menn kjører mer i f.eks jobb?

Eller bare generellt kjører mer? Hvorfor kjører menn mer?

Er det flere drepte pr kjørte kilometer med menn?

Hvorfor sjekker ingen ut hvorfor? De henger seg opp i at 20% av drepte i trafikken er unge menn uten å se på andre tall. Eller, media skriver ikke om at de ser på noe annet ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan jo dra frem denne:

http://bil.aftenbladet.no/bil/Her-er-norske-kvinner-og-menns-favorittbiler-12028.html

Viser jo ganske enkelt å greit, hvem som iallefall har ansvaret for bilkjøp i hjemmet.

Menn.

Det er vel kanskje da ikke helt usannsynlig å trekke linjer fra det til at det er flere menn bak rattet i trafikken.

Edit: Forsåvidt enig at alkolås kunne vært implementert i lovverket, jeg ser absolutt ingen god grunn til å kjøre med promille, uansett alder og kjønn.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

I går når jeg dro på jobb var det mørkt og når jeg dro fra jobb var det mørkt..

Det blir ganske latterlig hvis unge voksene menn, som er gamle nok til å stifte familie og dra i krig for å drepe, ikke kan bruke bilen sin til å komme på arbeid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det blir ganske latterlig hvis unge voksene menn, som er gamle nok til å stifte familie og dra i krig for å drepe, ikke kan bruke bilen sin til å komme på arbeid.

Gud forby at unge menn i nord skal få kjøre bil i hele tatt, halve året.

Lenke til kommentar

Bare dét viser jo hvor lite peiling dama har..

Lenke til kommentar

Hva synes folket om det som kan ende opp som den nye Mazda 6?

Ser bra ut nå, men som alle japsebiler så mestrer de aldri å lage et tidløst design. Da dagens Mazda 6 kom på markedet var det litt wow-fakter blant folk. Nå er det ingen som bryr seg. En ti år gammel 5'er får mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...