Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg en slik bil selv, men uten M-sport.. Kan umulig være komfortabelt på norsk telehiv?

Men hvilke ankepunkter har du på motoren? Tenker meg selv at bensinsekser på 177 hester er mer inspirerende enn en diesel med samme effekt.

Ville bikke 200HK :p Ville helst hatt 525i eller 530, men jeg tenkte jeg skulle prøve den, ettersom jeg til nå bare har prøvekjørt 325d og 325i coupe.

Men ja, brede 19'' felger og m-sport oppheng var ikke ideelt. Den sporet villt, men jeg synes ikke det gikk så altfor mye ut over komforten. 18'' og uten sportsstellet tror jeg hadde vært prima. Men jeg ville gjerne hatt m-sport optikk, ratt o.l...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ja, hvem vil ikke det. :)

Min Mondeo hadde senking og sånn ST styling. Den så ganske tøff ut. I ettertid satt jeg på vanlige fjærer, men beholdt stylingen. Jo, den ser fremdeles kulere ut enn vanlige Forder, men litt teit blir det på en måte..

Dog, BMW eiere slipper litt lettere unna siden de aldri blir så høye. På min får jeg nesten hodet mitt mellom buer og 18 tommere.

"Du hast zu viele Kaffee getrunken, Auto start nicht."

Haha, ja bilen er jo nesten garantert importert.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en slik bil selv, men uten M-sport.. Kan umulig være komfortabelt på norsk telehiv?

Men hvilke ankepunkter har du på motoren? Tenker meg selv at bensinsekser på 177 hester er mer inspirerende enn en diesel med samme effekt.

Ville bikke 200HK :p Ville helst hatt 525i eller 530, men jeg tenkte jeg skulle prøve den, ettersom jeg til nå bare har prøvekjørt 325d og 325i coupe.

Men ja, brede 19'' felger og m-sport oppheng var ikke ideelt. Den sporet villt, men jeg synes ikke det gikk så altfor mye ut over komforten. 18'' og uten sportsstellet tror jeg hadde vært prima. Men jeg ville gjerne hatt m-sport optikk, ratt o.l...

530d går som satan.

Lenke til kommentar

Jau, men jeg vil ha bensin 6'er. Har diesel nå og jeg er lei lyden og den konstante giringa.

Fattern har en E60 525iat. Er vel 218hk i den.

Syns ikke setene er de mest behagelige, men m-sport setene er vel litt bedre?

Går ganske bra til å være en småstor bil. :)

Han skal kanskje selge snart, hvis noen er int..

Spørs om han har comfortsetene eller ei det vil jeg tro. Gikk rett i fra dem i 5'ern til sportssetene i en 325i og det var ikke råd å finne seg behagelig stilling etterpå :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

530d går som satan.

Diesel-sekserne har mye kraft. Likeså gjelder bensin-sekserne. Jeg har erfaring med de begge fra BMW, men jeg synes faktisk dieselen reagerer mer sportslig. Dog savner jeg den digge bensinlyden fra sekseren.

Det er alltid like kult å prøve en liten take-off med tractioncontrol skrudd av. :D

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva tror folket om å kjøpe SAAB nå? Burde være god mulighet for gode handler? :)

Nytt, gammelt?

Vist SAAB slår seg konkurs, forsvinner vel det som heter oppfølging av garantier (om jeg husker rett?), det kan jo være noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Hva gjør folket om vinteren når dere parkerer en bil med automat?

Min har en lei tendens til å bevege seg, hvis jeg ikke har på brekket, og da er den noen ganger umulig å få i R når jeg skal kjøre igjen. Spaken sitter fast i park.

Vi fikk jo printa det inn fra kjøreskolen at håndbrekk ikke skal brukes ved lengre tids parkering om vinteren, men det er kanskje kun ved ekstrem kulde?

Aldri opplevd dette problemet med de andre bilene vi har hatt (v70, 316, 318, 525), er det en svakhet med kasser i VW?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...