Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med disse fotoboksene som har et "rør" og som gir fra et rødt glint når du kjører forbi? Blir litt forvirret når det ikke står skilt om det er gjennomsnitts eller ikke :dontgetit:

Enten kjører du for fort, eller så har du ikke sett skiltet for gj.snittsmåling? Sikker på at du ikke så et vanlig fotokameraskilt med feks 0.1-2.4km under?

Lenke til kommentar

Hva er greia med disse fotoboksene som har et "rør" og som gir fra et rødt glint når du kjører forbi? Blir litt forvirret når det ikke står skilt om det er gjennomsnitts eller ikke :dontgetit:

Enten kjører du for fort, eller så har du ikke sett skiltet for gj.snittsmåling? Sikker på at du ikke så et vanlig fotokameraskilt med feks 0.1-2.4km under?

Har kjørt Krsand - Oslo, Oslo - Krsand veldig mye de siste ukene, men har ikke sett noe slikt skilt. Forresten så kommer det slikt rødt lys for vær bil som kjører forbi :p

Jeg vet om en plass hvor dem har et "varsel" lys rett etter fotoboksen, er sikkert den som gir beskjed om du ble tatt eller ikke. Men det kom ikke noe lys så kan hende dem var av pga veiarbeid som er på den strekningen

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Da lurer jeg/vi på: Hva er det du ser etter i en bil?

Alt av sedan, kombi 3/5-dørs og/eller coupe kan være interessant.

Jeg må ha så noenlunde bagasjeplass (nytter ikke med en Mr2 f.eks), ikke fransk (been there, done that) og gjerne litt motor/komfort (ikke noe 1-liter Yaris :-( )

Ellers skal forsikringen stå på meg som "ung", men akkurat det må jeg sjekke manuelt på meg selv likevel så det er ikke så farlig :-)

Lenke til kommentar

Har kjørt Krsand - Oslo, Oslo - Krsand veldig mye de siste ukene, men har ikke sett noe slikt skilt. Forresten så kommer det slikt rødt lys for vær bil som kjører forbi :p

Jeg vet om en plass hvor dem har et "varsel" lys rett etter fotoboksen, er sikkert den som gir beskjed om du ble tatt eller ikke. Men det kom ikke noe lys så kan hende dem var av pga veiarbeid som er på den strekningen

Gjennomsnittsmåleren Oslo-Krsand ligger et stykke etter den shell-stasjonen på høyre side som alltid har gratis kaffe - Det står et skilt, men det er gjemt i skauen. Du vet det er gjennomsnitt fordi blitzen blinker svakt hele tiden, på hver bil. Du er ferdig med gjennomsnitten når du kommer til tilsvarende boks et par mil etter, hvor det står en påle rett etter boksen med et varsellys oppå. Dersom dette varsellyset går av, har du blitt tatt. Om ikke er du safe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mye vil du ut med? 60k?

Max 60k er planen :-)

Blir litt mye verdier vist ikke til kun ansvar/delkasko.

S40.

Ikke dumt, kom over denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31222244

Bytte lykt er ikke stress og ikke altfor dyrt (rart han har fått den igjennom EU med knust lykt)?

Bakfangeren og ser ut til å være en 5000,- jobb å få plastsveiset + lakkert.

Vel innenfor budsjettet.

Ser at honestjohn sier at enn bør styre klar fra de tidligste modellene, men bilnorge og RelabilityIndex sier noe helt annet igjen.

Noen som har noe input?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva med en BMW 520i? Blir kanskje for drøy forsikring?

Edit: Her har du jo drømmebilen - http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29188984

BMW 520i er vel og bra så lenge de er rustfri, blir dog litt ekstra driftsutgifter i dyrere forsikring og drivstoffutgifter.

Den Civicen husker jeg var til salgs første gang jeg skulle kjøpe bil også (dette blir min tredje :!: ).

Lenke til kommentar

Hvis dere skulle kjøpe en ganske ny bil og fikk oppgitt at den var chippet elektronisk, hadde dere vurdert den da? Eller tenkt at den var dårlig behandlet av en som liker å kjøre bilen hardt? I tillegg til at nybilgarantien ikke gjelder. Vurderer å selge bilen, men vet ikke om det er noe vits hvis den er chippet..

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Hvis dere skulle kjøpe en ganske ny bil og fikk oppgitt at den var chippet elektronisk, hadde dere vurdert den da? Eller tenkt at den var dårlig behandlet av en som liker å kjøre bilen hardt? I tillegg til at nybilgarantien ikke gjelder. Vurderer å selge bilen, men vet ikke om det er noe vits hvis den er chippet..

Du burde ihvertfall oppgi til kjøper at bilen er chippet. Selger du den uten å si det, og kjøper får vite i etterkant at den er chippet, så kan han vel egentlig heve kjøpet.

Husker vi styra mye med det, da vi fikk en liten mistanke om at bilen min muligens var chippet.

Lenke til kommentar

Kjørte en 523iA i går. Greit nok, ikke verdens mest insirerende motor, men herregud comfort setene i den var digg! synd de bare fåes i 5 serien og ikke f.eks, en 3'er coupe. Nå ble jeg virkelig i tvil om hva jeg har lyst på her... :dontgetit:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...