Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Manuellkasser tåler en trøkk, men jeg ville ikke kjøpt en chippet diesel med automat. De er ofte designet på grensene av hva girkassene tåler fra fabrikk, og når du chiper den bryter du den grensen rimelig fort.

Ja, en ting er jo dimensjoneringen, vil også tro at fordelingen av girene blir helt feil.

Har forøvrig ingen planer om å kjøpe chippet diesel, bare nysgjerrigheten som rår :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, de fleste biler når maksfart lenge før rødlinja. Girutvekslingen har lite å si, du får bare.. mer kraft. Kjører selv chippet bensinbil og har prøvd forskjellen med og uten. Det er en helt ny verden. Skjønner at det appelérer når man kjøper bil!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Nei, de fleste biler når maksfart lenge før rødlinja. Girutvekslingen har lite å si, du får bare.. mer kraft. Kjører selv chippet bensinbil og har prøvd forskjellen med og uten. Det er en helt ny verden. Skjønner at det appelérer når man kjøper bil!

Er det slik at chipping er skadelig for biler med automatisk girkasse, eller har jeg hørt feil?

Lenke til kommentar

Vurderer selv tuning på bilen. Ny pulley på kompressorbeltene og ECU flash skal visst gi en ganske bra økning i effekt.

Tror ikke jeg trenger å bekymre meg for automatkassa heldigvis, leste at 5G-tronic kassa til Mercedes er laget for over 1000nm, og etter tune så vil jeg ikke være på mer enn 500nm max.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Dine målinger eller de som solgte deg tuningen? Må si jeg er skeptisk til over 10 prosents økning på sugemotor. Men tar jeg feil: Good for you!

Målinger gjort av en annen kjøper.

:D

Ville nok dratt med bilen og benket den selv. Til tross for ekstra mange stempler i blokka di så syntes jeg det der var mye for en vanlig sugemotor!

Foresten: står det noen plass hva slags benk som er brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...