Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiet fikk sin "fantasibil"

 

Passat, greit nok, men Vito? Er ikke den hjemsøkt av feil?

Nja, dagens modell er vel ikke så verst. Den første generasjonen var helt forferdelig, det er sant, men de begynte helt på nytt med generasjon to.

 

Jeg var innom en BOS-forhandler for noen uker siden, og spurte salgssjefen der om akkurat dette, siden vi lurte på å kjøpe en Vito som firmabil. Når jeg nevnte den første Vitoen ristet han bare på hodet og ba meg om ikke å nevne den igjen ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva tenker folk om denne bilen?

2.5 TDI kombinert med A6 og automat regnes iallefall som bilen fra helvete :-)

Men nå har jo du eksludert automat kassen og A6 sitt karroseri, så vil ikke konkludert med at det nødvendigvis er en dårlig bil.

 

Sjekket iallefall når registerreim må byttes, da må du ta vannpumpen i tillegg og da triller som oftest pengene.

Lenke til kommentar

Politibiler som gjør 0-100 på 12 sekunder :dontgetit:

Gratulerer med valget der altså!

 

Hvilket valg?

 

Passat 140 4Motion gjør da vitterlig 0-100 på under 9 og det er ikke så mye ekstra vekt på politivarianten. Jeg vet fordi jeg har kjørt flere av dem. (Bak rattet altså)

 

Kravet var at bilen ikke skulle være treigere enn 12 sek fordi de fleste familiebiler lå i den enden av skalaen. Lenge siden jeg kjørte en familiebil som brukte 12 sek, men det får bli en annen diskusjon.

 

*edit: ikke så lenge siden kom jeg på: Avensis med bensin og 105/110 hestekrefter. Selges garantert bare i Norge og Belgia pga avgiftene for makan til trafikkfarligbil skal man lete lenge etter. 0-100 på 25 sekunder - i nedoverbakke :thumbup:

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...