Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, du kan regne ut på begge måter her: http://www.toll.no/t...=2#anchorResult

Jepp, men det er fordi det er en del biler som ikke har Co2-utslippsdata.

Helt herlig video, og sang, Hotel. :D Liker ikke Hiacen, men det der sjarmerte.

Fantastiske biler :wee: Husker en kompis til brodern som eide en av de eldre Hiacene, type firkantet '80 modell. Bygd den om slik at de fikk plass til ski, elvekajakker, sykler osv bak i bilen, samt en seng hvor de kunne bytte på å sove mens de kjørte.

Husker så godt det ene bildet de tok. De hadde fått kjettinger på hjula og kjørt opp en slalombakke og parkert bilen ved siden av noen preppemaskiner! Der sto den lille røde travern ved siden av to svære preppemaskiner på toppen av et fjell nede i Frankrike, geniale biler :D

Lenke til kommentar

Tar heller en Transporter/Caravelle. Langt bedre å kjøre og mer komfortabel. Med Syncro/4-motion skal du være flink for å stå fast og. Pappa hadde verdens beste bil for en del år siden i en Caravelle. Syncro og diffsperre gjorde den til en traktor og den hadde plass til alt. Var en slags minibuss med tverrstilte benker bakerst. Disse satt jeg og broren min i mens vi spilte fotballspill som vi hadde klemt i mellom oss. :D Plass var over hodet ikke noe spørsmål, var bare å laste inn uansett hva du ville. Vi lagde en slags bunn bakerst slik at det ble ei seng som ble brukt til overnatting. Gardiner ble selvfølgelig spesialsydd og hengt opp.

Den tøffet inn på skogs"veier", ble fyllt opp med ved, eller strengt tatt trær, og turet tilbake. En helt genial unikum av en bil. Må ha en slik en dag.

Lenke til kommentar

Hiace :love:

Jeg hadde mange timer med øvelseskjøring i en slik før jeg tok lappen :p

Da er vi to.. Savner den bilen så sykt!

Syntes ikke Hiace var så fantastisk å kjøre, hadde ikke 4WD da...

Men, ratt-giring var artig, spesiellt når en av de jeg øvelseskjørte med ikke taklet rattgiring i det hele tatt, mens jeg, som ikke hadde lappen, ikke hadde noe som helst problemer med det :p

Savner Mazda 818 mer, øvelseskjørte med den også :love:

Angrer meg for at jeg solgte den.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lånte hi-acen til gamlejobben for å bytte ut vaskemaskinen for noen år siden, når jeg skulle ut på motorveien igjen lå jeg plutselig med god sladd uten vilje. Heldigvis er jeg så rå bak rattet at jeg fikk rettet opp og bare så kul ut :cool:

Du må være rimelig ram bak rattet for å få en sladd med Hiace til å se kult ut! :tease:

Lenke til kommentar

Syntes ikke Hiace var så fantastisk å kjøre, hadde ikke 4WD da...

Men, ratt-giring var artig, spesiellt når en av de jeg øvelseskjørte med ikke taklet rattgiring i det hele tatt, mens jeg, som ikke hadde lappen, ikke hadde noe som helst problemer med det :p

Savner Mazda 818 mer, øvelseskjørte med den også :love:

Angrer meg for at jeg solgte den.

For all del, de eier ikke komfort. Måtte omtrent ha hørselvern hvis man skulle ut på langtur. Men det at den er så praktisk og bare er (imo) genial, gjør at jeg digger den. Plass til seks pers og dritmye bagasje.

Vi hadde modellen hvor man satt på motoren og hadde vanlig girstang.

Lenke til kommentar

For all del, de eier ikke komfort. Måtte omtrent ha hørselvern hvis man skulle ut på langtur. Men det at den er så praktisk og bare er (imo) genial, gjør at jeg digger den. Plass til seks pers og dritmye bagasje.

Vi hadde modellen hvor man satt på motoren og hadde vanlig girstang.

Praktiske biler og meg hører ikke helt sammen :p

Er så vidt jeg får plass en gocart-hjelm forran og en passasjer ved siden av meg :p

Forresten noen som har noe erfaring med Oslo Bilauksjon?

Vurderer å selge bilen min der...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som vet hvordan det er med billån på importbiler?

Du tenker på lån med sikkerhet i bilen?

Svaret på spørsmålet ditt avhenger om du skal gjøre jobben selv, eller ta importen via et firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...