Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Fant denne artikkelen relativt artig:

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/To-biler-med-samme-registreringsnummer-2850063.html

 

Noen teorier om hvordan i alle dager dette kan ha skjedd?

Lukter jo at det er Dolly-bilen det er noe galt med, ettersom den har "rogaland-skilt" i Oslo.

Fortsettelse følger:

http://www.aftenbladet.no/nytte/bil/Ulikt-skiltnummer-fremme-og-bak-2864438.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har de sluttet med at du kan betale deg bort fra å ha skilt foran? Mener at dette var en (dyr) mulighet før..

Iallefall jeg har aldri hørt om noe slikt.

 

Og mtp. at du kan kjøre gjennom alle fotoboksene i 200km/t uten og måtte betale bot pga. mangel av bevis (iallefall vist du skjuler ansiktet i tillegg), så syns jeg det høres høyst usannsynlig ut.

Lenke til kommentar

Fant denne artikkelen relativt artig:

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/To-biler-med-samme-registreringsnummer-2850063.html

 

Noen teorier om hvordan i alle dager dette kan ha skjedd?

Lukter jo at det er Dolly-bilen det er noe galt med, ettersom den har "rogaland-skilt" i Oslo.

Fortsettelse følger:

http://www.aftenbladet.no/nytte/bil/Ulikt-skiltnummer-fremme-og-bak-2864438.html

Ohh, føljetong.

 

Dem har altså kræsjet fronten, bestilt nytt skilt og fått feil skilt av biltilsynet. Men hvilket reg.nr skal den egentlig ha?

Burde jo få mangellapp på dette ved EU kontroll. Ikke alltid så lett for sjåførene å sjekke dette siden det sikkert er flere sjåfører på den (selv om det er sjåførens ansvar).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dem har altså kræsjet fronten, bestilt nytt skilt og fått feil skilt av biltilsynet. Men hvilket reg.nr skal den egentlig ha?

Burde jo få mangellapp på dette ved EU kontroll. Ikke alltid så lett for sjåførene å sjekke dette siden det sikkert er flere sjåfører på den (selv om det er sjåførens ansvar).

Spørs om den har vært i en EU-kontroll i etterkant.

 

Syns det hele virker merkelig, men en ting er sikkert, Sven Kvia er eneste fellesnevner for begge bilene, så å utelukke dem helt syns jeg blir feil. Vist ikke er det litt vel tilfeldig, syns nå iallefall jeg.

 

Kjenner Kvia såpass at vist de har rotet med papirene en gang i tiden, hadde de nok neppe innrømt det.

Lenke til kommentar

Iallefall jeg har aldri hørt om noe slikt.

 

Og mtp. at du kan kjøre gjennom alle fotoboksene i 200km/t uten og måtte betale bot pga. mangel av bevis (iallefall vist du skjuler ansiktet i tillegg), så syns jeg det høres høyst usannsynlig ut.

 

Tror det kun var for biler som var lett gjenkjennelig, dvs det ikke var noe tvil om hvem som var eier :)

 

Spørs om den har vært i en EU-kontroll i etterkant.

 

Syns det hele virker merkelig, men en ting er sikkert, Sven Kvia er eneste fellesnevner for begge bilene, så å utelukke dem helt syns jeg blir feil. Vist ikke er det litt vel tilfeldig, syns nå iallefall jeg.

 

Kjenner Kvia såpass at vist de har rotet med papirene en gang i tiden, hadde de nok neppe innrømt det.

 

I følge artikkelen var det rett skilt bak, dvs bilen hadde trolig rett skilt foran bilen før den var på reparasjon. Vil tro det er biltilsynet som har gjort en feil ved utsending.

Lenke til kommentar

Iallefall jeg har aldri hørt om noe slikt.

 

Og mtp. at du kan kjøre gjennom alle fotoboksene i 200km/t uten og måtte betale bot pga. mangel av bevis (iallefall vist du skjuler ansiktet i tillegg), så syns jeg det høres høyst usannsynlig ut.

 

Tror det kun var for biler som var lett gjenkjennelig, dvs det ikke var noe tvil om hvem som var eier :)

 

Dette har såvidt meg bekjent aldri vært mulig her til lands, og jeg stiller meg veldig kritisk til påstanden før jeg får se noe bevis.

 

Det eneste landet jeg kommer på i farten som tillater dette er USA, og selv der er det mange stater som krever skilt foran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...