Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kjørt den personlig, men jeg har lest endel om den. Du må nok regne med at den er langt fra like komfortabel som Mærsja di. Hva slags er det forresten?

 

Nå er det vel ikke en helt vanlig automatkasse som sitter i den, men heller en semi-automatisk. Dog, det er jo en automat.. Uansett så er jo dette playstation aktige greier som man kan stille inn i 5 (tror jeg) trinn, fra "smooth" til "hard". Med hendlene på rattet kan du slå inn gira på millisekunder. Launch Control har du og.. Det må da være mye kulere enn å trampe på den pedalen?

 

 

Vil vel merke litt forskjell? 2.2L vs 2.5L og 20hk mer.

 

Ja, skulle tro det gjorde god forskjell. Den ser iallefall ut til å gå rimelig bra på youtube.

Lenke til kommentar

Ikke kjørt den personlig, men jeg har lest endel om den. Du må nok regne med at den er langt fra like komfortabel som Mærsja di. Hva slags er det forresten?

 

C32 AMG, går ganske bra, men man blir så distansert fra sportsbilfølelsen når man bare setter den i drive også går det av seg selv.

 

Kan få E60 M5 helt ned i 140.000kr her i USA om man går for en 2006 modell med litt høyere km stand (100.000km+), så det er fristende for en som er glad i biler :)

Lenke til kommentar

Den med manuellkasse selges kun i USA ja, men den er sjelden, de har mest SMG her borte også. Dem vil nok være noe treigere da SMG kassen girer sinnsykt fort, men manuell gir fortsatt generelt en bedre sportsbilfølelse enn automat i mine øyne.

 

Nå har jeg aldri kjørt SMG da, men ser ikke for meg at det er den store forskjellen fra en god automatkasse som i f.eks Audi eller Mercedes.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med en slik bil?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30126837

 

Noen negative sider ved at den har gått så langt? Merker det svir litt at jeg ikke greier å få Passaten til å gå under 1.2l/mila fra der jeg bor til skolen/jobb, så det hadde vært greit med en litt mer økonomisk og billigere bil (varebiler har vel billigere forsikringer?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som har erfaring med en slik bil?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30126837

 

Noen negative sider ved at den har gått så langt? Merker det svir litt at jeg ikke greier å få Passaten til å gå under 1.2l/mila fra der jeg bor til skolen/jobb, så det hadde vært greit med en litt mer økonomisk og billigere bil (varebiler har vel billigere forsikringer?).

På et vis veldig solide biler, men:

Generelt lavt gira, ukomfortablet og fort høyt forbruk i høy fart

Selv om det er snakk om "kun" 90 dieselhester, så er det likevel en fryktelig sløv og ineffektiv 2.5 liters motor

Ikke spesielt komfortable generelt

Regne med å bytte registerreim relativt ofte kontra andre biler på samme alder, selv ikke en Hilux tåler at den ryker :-)

Generelt mye gammelt "toyotaskrap"

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...