Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og en SEAT Cordoba '97 1,6L. 165000km. :D

14,- + litt for underkjørt km.

 

Bra med den boka, den gir et ok bilde av hva bilen din kan være verdt, men:

 

1. Finn.no gir deg markedsprisen på tilsvarende modeller, ingen vits i å prise seg over dette.

Søk på tilsvarende biler som du skal selge and there's your answer..

2. En tings verdi er akkurat det andre er villige til å betale for den. For noen år siden skulle jeg selge en sofa, og jeg gikk på finn.no for å finne tilsvarende. Fant ut at den burde kunne selges for ca 2.000,- Første svar jeg fikk var fra en fyr som kalte seg "Godt snyteri" eller noe sånt pjatt. Fyren presterte å si at han selv hadde gitt bort en helt lik solfa fordi den ikke var verdt noe, og at jeg prøvde å snyte folk på denne måten synes han var både frekt og uærlig. Gadd ikke å svare denne taperen som ikke hadde bedre ting å bruke tida si på, og noen timer senere ringte en fyr som ville kjøpe denne for 2.000,-..

 

Jeg brukte selv denne boka slavisk da jeg skulle selge en bil for muttern. Det gikk jævlig dårlig, og jeg fikk først solgt bilen etter tre prisjusteringer..

 

 

Jeg brukte selv denne boka slavisk da jeg skulle selge en bil for muttern. Det gikk jævlig dårlig, og jeg fikk først solgt bilen etter tre prisjusteringer..

 

Listepris er vel prisen forhandler vil selge bilen for, selger du bil privat må du gå ned relativt mye iforhold til listepris.

Det er alltid et men i forhold til boka. Boka er ikke det du kan regne med å få for bilen din, med mindre den blir stjålet og forsikringsselskapet ditt må gi deg penger for den.

 

Private må regne med å legge seg en god del lavere enn boka. Boka er for merkefohandlere.

 

Skal du selge bilen din må du se hva dem ligger til på finn ja. Også kanskje legge deg litt lavere enn den billigste tilsvarende. Tenk at dem som ligger på finn er jo usolgt og dem blir som regel prutet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

E39 går for å være ganske fine biler da! Det der er jo en av de siste modellene, E60 kom vel i 2004?

Bare pass på rust rundt bakluka, svakhet ved den modellen. Ellers er det vel den kjente 6ern til BMW som sitter i den, kjøremaskin.

 

Snuste selv på en E39 520 for ikke så lenge siden :)

 

Er egentlig 170 hesters femmer jeg har tenkt på også, men lurer på om det blir litt tamt. Med 192 gamper burde det begynne å ligne på noe. Ikke at jeg har prøvd noen av modellene selv enda.

 

Jeg skal dra å prøve den, så får jeg se om 5-serien faktisk er så bra som jeg tror den er.

Lenke til kommentar

E39 går for å være ganske fine biler da! Det der er jo en av de siste modellene, E60 kom vel i 2004?

Bare pass på rust rundt bakluka, svakhet ved den modellen. Ellers er det vel den kjente 6ern til BMW som sitter i den, kjøremaskin.

 

Snuste selv på en E39 520 for ikke så lenge siden :)

 

Er egentlig 170 hesters femmer jeg har tenkt på også, men lurer på om det blir litt tamt. Med 192 gamper burde det begynne å ligne på noe. Ikke at jeg har prøvd noen av modellene selv enda.

 

Jeg skal dra å prøve den, så får jeg se om 5-serien faktisk er så bra som jeg tror den er.

 

Ut i fra det jeg leste, så skulle 170hk være greit nok. Du får sikkert "det lille ekstra" med 192hk, uten at jeg skal være for sikker, da jeg ikke har prøvekjørt en.

Uansett, den du har funnet har, etter min mening, den beste kombinasjonen når det kommer til interiøret!

 

Go for it, du blir nok ikke skuffa :D

Lenke til kommentar

E39 er flotte biler, lite problemer, vær obs på vedlikehold av kjølesystemet, de har visstnok problemer med at vannpumpa får en katastrofal feil ved/rundt 160.000km, men bortsett ifra dette er det lite typiske feil annet en rust på bakluka som nevnt.

 

Er den godt vedlikeholdt er det bare å tute og kjøre ;)

Er snakk om E34 i mitt tilfelle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...