Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2002 hyundai coupe 1.6 90000? :)

Gi meg +er ffs :tease:

 

 

84,- (ved 135000KM)

 

Men så en 01 som gikk for 45000,- med 85 på måleren.

2001 er andre generasjon Coupe. 2002 er tredje gen. :)

Kjøpte min til 60 000,- inkl auksjonsomkostninger og årsavgift. Var da gått 85000km.

Det er jo bare to generasjoner Coupe, 1996-2001 og 2001-nåværende. Facelift er ikke egne modeller i følge produsenter (eller meg)

Lenke til kommentar

Ehm, nei...

 

1. gen: 1996-1999

2. gen: 1999-2001

3. gen: 2002-2005

Facelift (også kalt 3.5 gen): 2005-2007

SIII: 2007-nå

 

Eller det vil si, det kommer litt ann på. Noen kaller også 1996-1999 og 1999-2001 for 1 generasjon hvor de to modellene kalles RC og RC2 (i Norge heter de RD og RD2). Også kaller de 2002-2005, 2005-2007 og 2007-nå for 2 generasjon hvor modelene heter henholdsvis GK, GK FaceLift og GK FaceLift2.

 

Hvis du ser på modellene så ser du at RD2 ligner en del på RD. GK er en "helt ny" modell når det kommer til utseende. GK F/L ligner veldig på GK, mens GK F/L2 er en ganske ny i utseende igjen.

 

Og forøvrig skriver du feil her. Det du mener er 2 generasjon er i så fall 2002-nåværende, ikke 2001.

Lenke til kommentar

Haha, det glemte jeg jo. 2,0TDI 140 HK Quattro :) Litt fort i svingene.. :p

Ihvertfall 274,- i boka. Sikkert litt mer for noe av utstyret, men tokk med det jeg fant.

 

 

Takker så mye for ett godt svar Regnet med rundt 280-290k for den, så vi får se :) Helt strøken er den og, og frekke sommerfelger trekker opp, samt fine vinterfelger som skal på snart. Dette også 18". Mulig jeg beholder den til minst januar dog..

Lenke til kommentar

Bra med den boka, den gir et ok bilde av hva bilen din kan være verdt, men:

 

1. Finn.no gir deg markedsprisen på tilsvarende modeller, ingen vits i å prise seg over dette.

Søk på tilsvarende biler som du skal selge and there's your answer..

2. En tings verdi er akkurat det andre er villige til å betale for den. For noen år siden skulle jeg selge en sofa, og jeg gikk på finn.no for å finne tilsvarende. Fant ut at den burde kunne selges for ca 2.000,- Første svar jeg fikk var fra en fyr som kalte seg "Godt snyteri" eller noe sånt pjatt. Fyren presterte å si at han selv hadde gitt bort en helt lik solfa fordi den ikke var verdt noe, og at jeg prøvde å snyte folk på denne måten synes han var både frekt og uærlig. Gadd ikke å svare denne taperen som ikke hadde bedre ting å bruke tida si på, og noen timer senere ringte en fyr som ville kjøpe denne for 2.000,-..

 

Jeg brukte selv denne boka slavisk da jeg skulle selge en bil for muttern. Det gikk jævlig dårlig, og jeg fikk først solgt bilen etter tre prisjusteringer..

Endret av Mister Gnu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg brukte selv denne boka slavisk da jeg skulle selge en bil for muttern. Det gikk jævlig dårlig, og jeg fikk først solgt bilen etter tre prisjusteringer..

 

Listepris er vel prisen forhandler vil selge bilen for, selger du bil privat må du gå ned relativt mye iforhold til listepris.

Lenke til kommentar

På Fredag når jeg kjørte hjem fra Oslo på kvelden la jeg merke til at det kom et rødt lys nærmest i fotoboksen...

Betyr det at jeg kan nå forvente meg en bot?

Eller er det bare sånne gjennomsnitts fartsbokser?

 

Om det står feks 1.5km - 4km under skiltet for fartsmåling, så betyr det at det er snittmåling. Begge boksene skal vel blinke da, hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig hvis man legger seg over i motsatt felt (gitt at det er klar bane, god plass og ingen biler)?

Her i ski har vi to bokser, hvor man ser stripene i veien. De dekker dog kun det ene feltet + 10cm av det andre.. Må da være mulig å snike seg over? :p

 

 

Edit: må leses som et teoretisk spørsmål.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...