Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Som det nevnes i den artikkelen/kommentarfeltet, så sier den statestikken ingenting om hvilken stand og hvilke modeller som er så gamle. Vil påstå at en 10 år gammel corolla er litt annerledes enn en 10 år gammel Merc. E klasse...(eller S for den saks skyld)...

 

Ja, for Corollaen har ikke rustet ihjel enda. :!:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen her inne lurer på listepriser kan jeg hjelpe til med det. Har takstboka.

Eller man kan se her: http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Bilpriser---listepris-som-ny/2010/ velg årstall bilen er produsert i.

Husk å ta mellomrom mellom hver bokstav om du søker, "volvo" er skrevet inn som "v o l v o" av en eller annen fantastisk lur grunn...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvis noen her inne lurer på listepriser kan jeg hjelpe til med det. Har takstboka.

Eller man kan se her: http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Bilpriser---listepris-som-ny/2010/ velg årstall bilen er produsert i.

Husk å ta mellomrom mellom hver bokstav om du søker, "volvo" er skrevet inn som "v o l v o" av en eller annen fantastisk lur grunn...

Jeg tenker på hva bilen står til i listepris i dag. Ikke når den var ny.

Boka er ikke super hemmelig. Man kan bestille den på nett, men ikke alle som gidder det. ;)

Endret av Abruzzi
Lenke til kommentar

Hvis noen her inne lurer på listepriser kan jeg hjelpe til med det. Har takstboka.

Eller man kan se her: http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Bilpriser---listepris-som-ny/2010/ velg årstall bilen er produsert i.

Husk å ta mellomrom mellom hver bokstav om du søker, "volvo" er skrevet inn som "v o l v o" av en eller annen fantastisk lur grunn...

Jeg tenker på hva bilen står til i listepris i dag. Ikke når den var ny.

Boka er ikke super hemmelig. Man kan bestille den på nett, men ikke alle som gidder det. ;)

Det er da listepris i dag som står der, eller, i fjor da...

Ikke ny-prisen...

Eller har jeg missforstått helt?

 

"Prisene er fastsatt til hovedimportørens veiledende pris for vedkommende bilmodell levert importsted, inklusiv merverdiavgift og vrakpant."

 

Men, kan ikke du sjekke prisen på Smart Roadster Brabus Exclusive, 2005-modell...

Lenke til kommentar

Det er da listepris i dag som står der, eller, i fjor da...

Ikke ny-prisen...

Eller har jeg missforstått helt?

 

"Prisene er fastsatt til hovedimportørens veiledende pris for vedkommende bilmodell levert importsted, inklusiv merverdiavgift og vrakpant."

 

Men, kan ikke du sjekke prisen på Smart Roadster Brabus Exclusive, 2005-modell...

Nei prisene på skattesidene er nybilpriser.

 

Smart Roadster Targa Brabus 101HK fant jeg i boka.

Utgangspunktet er 144,- ved ca 60000km. u/ekstrautstyr.

 

 

Sant at boka ikke er like viktige nå med finn blant annet. Men boka tar utgangspunkt i hva salgsprisen er og ikke hva folk har lagt dem ut til.

Lenke til kommentar

Nei prisene på skattesidene er nybilpriser.

 

Smart Roadster Targa Brabus 101HK fant jeg i boka.

Utgangspunktet er 144,- ved ca 60000km. u/ekstrautstyr.

 

 

Sant at boka ikke er like viktige nå med finn blant annet. Men boka tar utgangspunkt i hva salgsprisen er og ikke hva folk har lagt dem ut til.

Ok, da lærte jeg noe nytt...

Hva om du halverer kilometerstanden, er det noe forskjell da?

Lenke til kommentar

Nei prisene på skattesidene er nybilpriser.

 

Smart Roadster Targa Brabus 101HK fant jeg i boka.

Utgangspunktet er 144,- ved ca 60000km. u/ekstrautstyr.

 

 

Sant at boka ikke er like viktige nå med finn blant annet. Men boka tar utgangspunkt i hva salgsprisen er og ikke hva folk har lagt dem ut til.

Ok, da lærte jeg noe nytt...

Hva om du halverer kilometerstanden, er det noe forskjell da?

10-15.000,- ekstra i listepris.

Lenke til kommentar

Nei prisene på skattesidene er nybilpriser.

 

Smart Roadster Targa Brabus 101HK fant jeg i boka.

Utgangspunktet er 144,- ved ca 60000km. u/ekstrautstyr.

 

 

Sant at boka ikke er like viktige nå med finn blant annet. Men boka tar utgangspunkt i hva salgsprisen er og ikke hva folk har lagt dem ut til.

Ok, da lærte jeg noe nytt...

Hva om du halverer kilometerstanden, er det noe forskjell da?

10-15.000,- ekstra i listepris.

Snakker vel 160 000 da sikkert, har oppgradert den litt også. Samt at den har litt ekstra snacks, som startknapp, flere kyr inni, bedre lyd-anlegg, bedre bremser, fjernstyrt tak og sikkert noe mer småtteri :)

 

Får vel selge den snart :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vurderer å leie en M5 eller en Camaro SS for 1 dag her i Florida. Koster rundt $300-350 dagen. Verdt det bare for å en gang i livet få kjøre et slikt monster av en bil :)

Tror Hertz er noe billigere på Camaro SS, Ford Mustang GT Premium og Corvette.

Verdt å ta en titt iallefall :-)

 

Ellers må jeg si at jeg ble frista av Hertz Bevery Hills collection når jeg var der borte i sommer. :tease:

Lenke til kommentar

Sjekka Hertz, og de har kun Camaro men ikke M5, er nok en del billigere ja, ca $160 dagen. Men problemet er at de har disse "Adrenaline" bilene, som de kaller det, på kun noen få lokasjoner. I Florida er det kun Orlando og Miami som har dem. Men det skal absolutt vurderes, har alltid likt den klassiske Camaroen, men ble forelsket i nyversjonen etter jeg så transformers :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan er det med bruktbilpris på en toppspeccet A3 Sportback 2007 med S-line innvendig og utvendig, panoramatak, navigasjon og cruisecontrol? Bilen har gått 63500 km nå, og jeg vurderer ny bil :)

Motor vil jeg si er rimelig vesentlig :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...