Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

jo, men så lenge de ikke røyker når de kjører passasjerer?

Jeg tolket det slik at det gjaldt uansett:

Lov om vern mot tobakkskader § 6 sier at " I lokaler og transportmidler hvor allmennheten har adgang skal lufta være røykfri."

 

Det er jo heller ikke akkurat sånn at du røyker inne på restauranten vist det er ingen kunder.

 

Bare å ta nummeret på taxien og ringe sentralen, det. De skal overhodet ikke røyke i bilen da den er offentlig tigjengelig.

 

Kom inn i en taxi en gang som det stank røyk av. Kjørte hundre meter og ba ham stoppe da jeg ble oppmerksom at det faktisk var i bilen det lukta røyk så jeg kunne gå ut. Regninga kunne han krølle sammen og dytte opp i ræva.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ja, nye 1-serie har kodenavn F20 og ikke E8* (*=1,2,7 eller 8).

Mener det var diskutert for noe måneder siden, og det var vel ganske enstemmig at den var stygg som et uvær :-)

Lenke til kommentar

Da har jeg vært i kontakt med selger ang. "lyspakken" som jeg var "nødt" til å ha. Selger nektet plent at han hadde sagt dette, slikt måtte han jo ta opp med verkstedet fordi han ikke kunne ta slike tekniske avgjørelser... han hadde alt på sitt rene! Han gikk deretter videre med at han aldri ville kjøpt en bil uten denne lyspakken, noe som er totalt uinteressant for meg da JEG ikke har behov for den. Men det ble bare ord mot ord, men er det ikke han som har bevisburden her?

 

Vel, at noen vil miste en kunde pga 1800 kroner... servicer kommer nok ikke til å bli tatt der nei. Det er ikke verdens undergang, men en prinsippsak! Jeg ville heller sittet med iPod tilkobling til 1800kroner som jeg kunne brukt, enn et pokkers avblenbart speil og justering av lys natt/dag!

 

Jeg er ikke ferdig med saken, men hvordan skal jeg gå videre?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Da har jeg vært i kontakt med selger ang. "lyspakken" som jeg var "nødt" til å ha. Selger nektet plent at han hadde sagt dette, slikt måtte han jo ta opp med verkstedet fordi han ikke kunne ta slike tekniske avgjørelser... han hadde alt på sitt rene! Han gikk deretter videre med at han aldri ville kjøpt en bil uten denne lyspakken, noe som er totalt uinteressant for meg da JEG ikke har behov for den. Men det ble bare ord mot ord, men er det ikke han som har bevisburden her?

 

Vel, at noen vil miste en kunde pga 1800 kroner... servicer kommer nok ikke til å bli tatt der nei. Det er ikke verdens undergang, men en prinsippsak! Jeg ville heller sittet med iPod tilkobling til 1800kroner som jeg kunne brukt, enn et pokkers avblenbart speil og justering av lys natt/dag!

 

Jeg er ikke ferdig med saken, men hvordan skal jeg gå videre?

Slår ikke en kollega som kranglet med Kverneland Bil som hadde fakturert en boks med spylervæske som ikke var fylt på og som ikke lå i bilen.

De mistet faktisk en kunde for 39,- . :-)

Lenke til kommentar

Hvordan er rutinene for hvem som får farts-bot?

Vi var en rekke på ca 15 biler eller noe som kjørte etterhverandre, ca 20km over fartsgrensen.

Så var det så klart laser-kontroll, første bil ble stoppet, ingen andre i følget.

Er dette fordi dem bak bare fulgte trafikken eller fordi dem ikke hadde kapasitet til å ta inn flere?

Lenke til kommentar

Går nok lett på uflaks det der ja. Ligger de for nære, så klarer de ikke å mål alle korrekt, da blir det lett første mann som får boten mens resten slipper med skrekken.

 

Jeg husker det var en case her i Stavanger hvor en som kjørte midt i et "følge" og fikk bot, han ble frikjent pga de ikke kunne garantere at det var han og ikke bilen foran/bak som ble målt.

Lenke til kommentar

Hvis selger nekter for hva som har skjedd, er det bare å gå over hodet på personen og snakke med sjefen hans/avdelingsleder elns. Grunnprinsippet er at kunden alltid har rett, jeg tviler på at sjefen til selgeren vil gjøre seg like vanskelig :)

 

Jepp, det jeg fikk beskjed av min far å gjøre. Vi utformer en mail som vi sender til både selger og daglig leder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går nok lett på uflaks det der ja. Ligger de for nære, så klarer de ikke å mål alle korrekt, da blir det lett første mann som får boten mens resten slipper med skrekken.

 

Jeg husker det var en case her i Stavanger hvor en som kjørte midt i et "følge" og fikk bot, han ble frikjent pga de ikke kunne garantere at det var han og ikke bilen foran/bak som ble målt.

Tviler på det var bilen bak da men :p Hvis det var midt i et følge med biler

Lenke til kommentar

Hvordan er rutinene for hvem som får farts-bot?

Vi var en rekke på ca 15 biler eller noe som kjørte etterhverandre, ca 20km over fartsgrensen.

Så var det så klart laser-kontroll, første bil ble stoppet, ingen andre i følget.

Er dette fordi dem bak bare fulgte trafikken eller fordi dem ikke hadde kapasitet til å ta inn flere?

Tror det går på kapasitet. Lå i fjor en gang bak tre andre biler. Samtlige kjørte en del prosenter over grensa. Så ble første bil vinket inn, så andre, faen, så tredje, please, så meg selvfølgelig. "Nå er jeg også fucked" tenkte jeg. Så bare: "promillekontroll". "Jah. :D".

Lenke til kommentar

Hvis selger nekter for hva som har skjedd, er det bare å gå over hodet på personen og snakke med sjefen hans/avdelingsleder elns. Grunnprinsippet er at kunden alltid har rett, jeg tviler på at sjefen til selgeren vil gjøre seg like vanskelig :)

 

Jepp, det jeg fikk beskjed av min far å gjøre. Vi utformer en mail som vi sender til både selger og daglig leder.

 

Gjør det.

 

Noen selgere er så jævlig korttenkte at jeg blir flau - skjønner de ikke at det er bedre å beholde en kunde fremfor å spare 1800,-? Det er sikkert flere i din omgangskrets som vil revurdere å kjøpe bil hos denne forhandleren nå. "Er du fornøyd, fortell det til vennene dine, er du misfornøyd, fortell det til oss" - vel folk deler gjerne sin misnøye til resten av verden, noe du er et godt eksempel på, og det burde ikke komme som noen overraskelse.

 

Toyota på Ensjø har solgt to biler helt og alene på grunn av en mekaniker der som gadd å skifte lyspæra på bilen til muttern i lunsjpausen sin uten å kreve betaling for jobben. (Det tok 5 minutter). Muttern skrøt av servicen der og to kollegaer av henne som skulle ha ny bil dro dit og kjøpte. I tillegg har hun kjøpt en bil til der selv senere...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Hvordan er rutinene for hvem som får farts-bot?

Vi var en rekke på ca 15 biler eller noe som kjørte etterhverandre, ca 20km over fartsgrensen.

Så var det så klart laser-kontroll, første bil ble stoppet, ingen andre i følget.

Er dette fordi dem bak bare fulgte trafikken eller fordi dem ikke hadde kapasitet til å ta inn flere?

Tror det går på kapasitet. Lå i fjor en gang bak tre andre biler. Samtlige kjørte en del prosenter over grensa. Så ble første bil vinket inn, så andre, faen, så tredje, please, så meg selvfølgelig. "Nå er jeg også fucked" tenkte jeg. Så bare: "promillekontroll". "Jah. :D".

Det så ganske fullt ut der de tok inn biler, men en til kunne de sikkert fått plass til.

Uansett, herlig følelse når du kjører forbi politi-mannen som vinket inn bilen forran deg, og ha ikke vinker inn deg :D

 

Har en tilsvarende historie fra voss, der det også var laser-kontroll.

Jeg var ikke sikker på farts-grensen, jeg prøvde å finne frem til hvor jeg skulle og hadde ikke GPS, så noen skilter ble nok oversett. At jeg hadde kjørt ca 8 timer i strekk hjalp ikke det heller.

Politi-mannen stoppet meg, før han pekte på bilen bak meg og vinket den inn.

Jeg fikk kjøre igjen :D

Usikker på hvorfor han stoppet meg, enten var det for å forsikre seg om at bilen bak stoppet eller dårlig komunikasjon mellom de med laseren og han som stoppet...

 

Uansett, hadde vel fortjent en bot eller to tror jeg :p

 

 

Mister Gnu: Har vært borti det samme, bare motsatt.

Jeg skulle selge bilen min, og en på jobb hadde akkurat gjort det via en forhandler. Han var ikke akkurat så fornøyd med behandlingen, det resulterte at han ikke fikk selge bilen min...

Lenke til kommentar

Hvis selger nekter for hva som har skjedd, er det bare å gå over hodet på personen og snakke med sjefen hans/avdelingsleder elns. Grunnprinsippet er at kunden alltid har rett, jeg tviler på at sjefen til selgeren vil gjøre seg like vanskelig :)

 

Jepp, det jeg fikk beskjed av min far å gjøre. Vi utformer en mail som vi sender til både selger og daglig leder.

 

Gjør det.

 

Noen selgere er så jævlig korttenkte at jeg blir flau - skjønner de ikke at det er bedre å beholde en kunde fremfor å spare 1800,-? Det er sikkert flere i din omgangskrets som vil revurdere å kjøpe bil hos denne forhandleren nå. "Er du fornøyd, fortell det til vennene dine, er du misfornøyd, fortell det til oss" - vel folk deler gjerne sin misnøye til resten av verden, noe du er et godt eksempel på, og det burde ikke komme som noen overraskelse.

 

Toyota på Ensjø har solgt to biler helt og alene på grunn av en mekaniker der som gadd å skifte lyspæra på bilen til muttern i lunsjpausen sin uten å kreve betaling for jobben. (Det tok 5 minutter). Muttern skrøt av servicen der og to kollegaer av henne som skulle ha ny bil dro dit og kjøpte. I tillegg har hun kjøpt en bil til der selv senere...

 

Nettopp! Vet ikke om selger prøver seg siden han dealer med en "19-åring"... vi har privat handlet 5 biler der nå, i tillegg så har min far 5 arbeidsbiler derifra... Syns dette er flaut og unødvendig, hva er det selgeren tror? Hvilke intensjoner skal jeg liksom ha med dette? Er en prinsippsak!

 

EDIT: Oppretter snart en liten showcase med bilen.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...