Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vist dem fjerner ei pakke du har betalt for så skal du ha igjen de pengene.

 

Neinei, da har jeg formulert meg feil. Når bilen ble bestillt ønsket jeg å få lysene mine programmert. Slik når bilen startes, så er den automatisk på tåke/parklys, og som skifter over til nærlys når det blir mørkt.

 

Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha "lyspakken" hvis det skulle være en mulighet for å programmere disse.

 

Derfor måtte jeg legge til lyspakken og ta bort "media-in" aka. ipodtilkobling, fordi bilen da ville overstige budsjettet.

 

Når jeg hentet den idag fikk jeg beskjed om at programmering av lys ikke lenger var mulig på nyere Volkswagener.

 

Jeg har inget behov for at lysene går på når bilen låses opp, eller at speilet blender seg ned automatisk med denne "lyspakken". Da ville jeg heller ha hatt ipodtilkoblingen!

 

Men jeg "måtte" jo ha det... selgere altså.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Jeg har Media-in på min golf som det faktisk er problemer med. Den skurrer som F når du har ipod/iphone koblet til...

 

Har rett og slett ikke giddet å levere bilen inn pga er så jæ**** lang kø

 

Hadde noe skurring på Golf leiebilen jeg hadde med media-in jeg også.

 

Men skal ta opp dette med selger snarlig. Ble ikke noe diskutering av dette idag da jeg bare fikk beskjeden av de enda holdt på å finne utav om det ikke er mulig å programmere, noe han tvilte på.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Men skal ta opp dette med selger snarlig. Ble ikke noe diskutering av dette idag da jeg bare fikk beskjeden av de enda holdt på å finne utav om det ikke er mulig å programmere, noe han tvilte på.

Hvilken forhandler er dette? Du burde selvfølgelig få igjen pengene. Egentlig burde du fått en ny bil med media-in, men pga. ventetid er vel dette uaktuelt.

 

Begynner å miste mer og mer tiltro til VW/Møller.

Lenke til kommentar

Amberlamps: Forbrukerkjøpsloven §16. Mitt forslag til løsning er at du får lyspakken.

 

Edit: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html

 

Heving eller omlevering virker noe drastisk, men kanskje mulig å få igjennom med advokat. Derimot burde selger se at § 31 er en god løsning for han, og sikkert levelig for deg?

 

Edit2: Og forresten, jeg foreslår at du sender mail til selskapet da de som jobber på gulvet ofte ikke har fått god nok opplæring i forbrukerkjøpsloven.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Jeg har Media-in på min golf som det faktisk er problemer med. Den skurrer som F når du har ipod/iphone koblet til...

 

Har rett og slett ikke giddet å levere bilen inn pga er så jæ**** lang kø

 

Men skal ta opp dette med selger snarlig. Ble ikke noe diskutering av dette idag da jeg bare fikk beskjeden av de enda holdt på å finne utav om det ikke er mulig å programmere, noe han tvilte på.

 

Jeg hadde også krevd rabatt/tilgodeskrivning eller annen kompensasjon. Selgeren har faktisk solgt et produkt til deg under feil forutsetninger. Er du bekymra for å ta diskusjonen går du rett til salgssjef/daglig leder.

 

Å miste tiltro til Møller som en eller annen skrev her blir litt feil da jeg tviler på at hele Møllergruppen lærer opp selgerne sine til å feilinformere og at sannelig ikke alle VW/Audi-forhandlere er eid av Møller. Oh Snap! (Men tror jeg riktig så er dette Stavanger og de er eid av Møller)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så en taxisjåfør røyke i taxibilen her om dagen, en ting er at han er helt idiot som røyker i bilen hvor kundene skal føle seg komfortable.

Spørsmålet som jeg stiller meg, er ikke dette brudd mot røykeloven? :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror ikke det er et krav at Taxi-sjåfører ikke kan røyke i bilen sin, det går i utgangspunktet kun utover dem selv. Men det er vel ganske vanlig at taxi-bilene er røykfrie.

Tidligere het det i drosjeforskriftene at "løyvehaver og drosjesjåfør kan selv bestemme om røyking skal være tillatt i bilen". Denne bestemmelsen er nå opphevet da den strider mot røykeloven.

 

Google is my friend xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

jo, men så lenge de ikke røyker når de kjører passasjerer?

Jeg tolket det slik at det gjaldt uansett:

Lov om vern mot tobakkskader § 6 sier at " I lokaler og transportmidler hvor allmennheten har adgang skal lufta være røykfri."

 

Det er jo heller ikke akkurat sånn at du røyker inne på restauranten vist det er ingen kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...