Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Da har jeg vært en tur hos felgfix, skikkelig hyggelig kar. Sårene var akkurat for dype til at det kunne pusses ned, og det som var dumt med min felg er at det er matt klarlakk på den. Hele felgen må sprayes.... 1500kroner. Ouch!!!! Skulle parkert i park.huset og betalt 60kr idag ja. Venter til vi skifter til vinterdekk så får jeg levere inn felgen og håpe at far ikke legger merke til det

Høres ut som han har satt opp prisene.

Ser at han har fjernet prisene fra nettet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt det er et vanlig problem på FSi motorene til VW at dem rister etterhvert. Flere som har vært borti samme?

 

På tomgang, rundt 750-800rpm, jeg hører at det vibrer litt i panseret(?). Slår jeg av AC så stopper det pga turtallet synker. Forsvinner også om turtallet øker over 800.

 

Samme problemet kan du få på andre biler, ha vært borti at man får vibrasjoner på et bestemt turtall, rundt der den ligger på tomgang.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Bilder av skadene... siste gang jeg parkerer inntil en kant, hvertfall en kant som tilter utover.

 

Hva med å rygge inntil kanten? Da slipper du det problemet der. Juster speilet (hvis den ikke gjør det automatisk), og du har full oversikt over kanten. Å kjøre inntil en kant er jo å be om trøbbel hvis du har store felger.

Lenke til kommentar

Bilder av skadene... siste gang jeg parkerer inntil en kant, hvertfall en kant som tilter utover.

 

Hva med å rygge inntil kanten? Da slipper du det problemet der. Juster speilet (hvis den ikke gjør det automatisk), og du har full oversikt over kanten. Å kjøre inntil en kant er jo å be om trøbbel hvis du har store felger.

 

Jeg håper virkelig ALLE rygger når man skal lukeparkere. Jo, jeg rygget og speilet tiltet seg ned. Jeg skylder på kantsteinen med aids.

Lenke til kommentar

Bilder av skadene... siste gang jeg parkerer inntil en kant, hvertfall en kant som tilter utover.

 

Skadene?:p Da hadde du sikkert gått på ryggen av å se gjennomsnitts-tilstanden av felgene på biler i oslo.

Sett omtrent nye porsche cayenne osv med felger der lakk og alt er skrapt ned:)

Lenke til kommentar

På samme turtall? Hvilken fsi motor har du, årsmodell og km.stand?

 

Min begynte vel ifjor, på rundt 80.000km, mulig litt før også.

Golf IV 2003 1,6. Kjørt 150.000 nå.

En bekjent hadde en Golf V som også fikk vibrasjoner på ca. samme km-stand som deg.

 

EDIT: Hva kan man forresten få for det om dagen? 60K?

Endret av Abruzzi
Lenke til kommentar

Er mer sinna på at jeg måtte bruke 1800 kroner på en coming home/avblendbart speilpakke fordi da kunne lysene programmeres. Idag fikk jeg vite at det ikke lenger er mulig. Hva skal jeg da med den pakken?? Selger burde undersøkt det først. Fjerna iPodtilkoblinga pga det.

 

Burde fått igjen pengene der...

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...