Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dilemma:

Hadde Smart Roadstern min på finn i 2mnd uten en eneste henvendelse - på fredag inngikk jeg derfor avtale om innbytte til 15-20.000 mindre enn jeg kunne solgt den for.

Lørdag tar plutselig TO potensielle kjøpere kontakt. Skal jeg prøve å trekke meg stille og rolig ut av innbytteavtalen(si jeg angrer), og satse på salg til en av interessentene, eller prøve å avtale med bilselgern at jeg selger smarten for ham, så han slipper å ha den til våren, mot at vi deler overskuddet broderlig?

Lenke til kommentar

Jeg har signert, og vil på ingen måte lure eller forulempe noen.. Så jeg ringte bruktbilselgeren og spurte om han ønsket at jeg skulle snakke med de potensielle kundene, og prøve å selge dem, men han ville ikke det.

Han ville heller ha den inn, klargjøre den og legge den ut selv - forståelig nok, sett fra hans synspunkt.

..så da får jeg heller bare håpe jeg blir fornøyd med C-klassen jeg tar ut i bytte :)

Lenke til kommentar

Jeg har signert, og vil på ingen måte lure eller forulempe noen.. Så jeg ringte bruktbilselgeren og spurte om han ønsket at jeg skulle snakke med de potensielle kundene, og prøve å selge dem, men han ville ikke det.

Han ville heller ha den inn, klargjøre den og legge den ut selv - forståelig nok, sett fra hans synspunkt.

..så da får jeg heller bare håpe jeg blir fornøyd med C-klassen jeg tar ut i bytte :)

Hvor mye fikk du for den?

Har lenge vurdert å selge min og heller kjøpe en corvette :D

edit: og hvilken type Smart?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg har signert, og vil på ingen måte lure eller forulempe noen.. Så jeg ringte bruktbilselgeren og spurte om han ønsket at jeg skulle snakke med de potensielle kundene, og prøve å selge dem, men han ville ikke det.

Han ville heller ha den inn, klargjøre den og legge den ut selv - forståelig nok, sett fra hans synspunkt.

..så da får jeg heller bare håpe jeg blir fornøyd med C-klassen jeg tar ut i bytte :)

Hvor mye fikk du for den?

Har lenge vurdert å selge min og heller kjøpe en corvette :D

edit: og hvilken type Smart?

..problemet er at det plutselig er opptil flere roadster brabuser på markedet, og noen priser seg veldig lavt - så jeg fikk stusselige 125k for min coupe Brab.X..:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29768321

Dog skal det sies at viftebryter-problemet har gjort seg gjeldende, så noen laks i utbedring av det må han regne med..

 

Men husker jeg rett har du den sorte? Jeg tror nesten du har bedre sjans med den, jeg syns hvertfall personlig den er langt freshere i sort.

Lenke til kommentar

Får en 2002 C220 senere i uken, og forventer naturlig nok at det er tilløp til rust under lakken. Det er dog isåfall minimalt.

Men hva er den beste måten å kvele/holde tilbake dette klassiske MB-problemet på? Slipe ned så snart man ser en boble, på med rustkiller og lakke over? Og bare fortsette slik?

Hva har jeg gått inn i(rust/lakkmessig), ukentlig, månedlig eller årlig småfiks?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Da har jeg vært en tur hos felgfix, skikkelig hyggelig kar. Sårene var akkurat for dype til at det kunne pusses ned, og det som var dumt med min felg er at det er matt klarlakk på den. Hele felgen må sprayes.... 1500kroner. Ouch!!!! Skulle parkert i park.huset og betalt 60kr idag ja. Venter til vi skifter til vinterdekk så får jeg levere inn felgen og håpe at far ikke legger merke til det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...