Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart på noe så vanlig som en Golf som er norges mest solgte. Får du 2011 eller 2012 da?

 

Derfor det er lang ventetid, en god del biler i bestilling. Mener at det er 2012.

Du får sjekke chassisnr. når du får vite det. Tiende tegn skal være C for 2012. Litt bedre hvis du får 2012 når du skal selge den igjen.

Lenke til kommentar

Det med ventetid er litt mer komplisert enn "bilmodell a" og "bilmodell b".

Du kan fint få en Golf, Passat, Skoda Fabia eller Octavia levert i neste uke hvis du velger en bil med "riktig" utstyr. Møller har jo noen biler på importørlager, men da er det typiske markedsmodeller med et forhåndsbestemt utvalg av utstyr.

Skreddersyr du bilen så er du avhengig av at fabrikken lager bilen til deg og siden noen av bilene lages i eksempelvis Mexico så må du vente litt da.... Andre faktorer er underleverandører av utstyr. For noen år siden brant en av fabrikkene til en av underleverandørene til VW ned (tror det var den som lagde skinnsetene til Touran) og vips så økte ventetiden med nesten 6 måneder for de som hadde bestilt bil med skinnseter.

 

PS Ref skiltdebatten:

Har sett ihvertfall ett firma i Oslo som kjører biler med skilter fra et annet sted i landet (tror det var Telemark). Dette rett og slett fordi den forhandleren der ga dem en god pris på en flåte biler. Bilene ble utlevert hos en annen forhandler i Oslo. Er du frekk og spør så får du BR-skilter på bilen din selv om du bestiller den i Alta siden skiltene bestilles rett i forkant av at bilen ankommer Norge eller etterpå..

Lenke til kommentar

... Er du frekk og spør så får du BR-skilter på bilen din selv om du bestiller den i Alta siden skiltene bestilles rett i forkant av at bilen ankommer Norge eller etterpå..

 

Det er BS nå, BR er sååå last year :tease:

 

Jeg bryr meg ikke mer en 0,1% om hva som står på skiltet mitt. Eneste som er kjekt er å vite hvor den har blitt kjørt.

Lenke til kommentar

... Er du frekk og spør så får du BR-skilter på bilen din selv om du bestiller den i Alta siden skiltene bestilles rett i forkant av at bilen ankommer Norge eller etterpå..

 

Det er BS nå, BR er sååå last year :tease:

 

Jeg bryr meg ikke mer en 0,1% om hva som står på skiltet mitt. Eneste som er kjekt er å vite hvor den har blitt kjørt.

 

Ha ha så rett, så rett. Jeg burde vite det siden bilen min har BS :cool: (og bor ikke i Bærum i det hele tatt)

 

Jeg synes det er fordelaktig med et lett nummer og pleier å ordne meg det, men ellers gir jeg blaffen. Men det er tydeligvis lettere å selge bilen med "riktig" skilt..... husker at Frielegruppen kjøpte en del biler med Asker/Bærum-skilter for noen år siden bare fordi de var lettere å selge igjen etterpå uavhengig av hvor i landet bilene skulle kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...