Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fint, det ser ut til at Rowan får muligheten til å kræsje den igjen. :!:

Jeg syns nesten han burde vurdere å sette den fra seg, det er ikke moralsk riktig å ødelegge en slik utrolig klassiker.

Endret av toro3
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Apropos bilkrasj. Denne er litt festlig:

Jeez, den understyrer som en Audi..!

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Fifth Gear testet noe jeg mener å huske var en LM, en mer racing aktig versjon. Den vanlige er kanskje mer komfortabel på det området.

EDIT: nei, det var en ren racerbil som hadde blitt gjort road legal.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Etter å ha sett gjennom aktuelle kandidater på Mobile24, så slår det meg at nesten samtlige er svindel. Kilometerstanden er som regel satt til drøye 100 000, men det er likevel hull i setene, rust og slitasje som tilsier at kjøretøyet er gått fire ganger lengre.

Hei

Vi anbefaler å kjøpe bil fra autoriserte merkeforhandlere og bilprodusentenes egne fabrikkutsalg. Akkurat som i Norge må man være bevist på hvilken forhandler bilen står hos.

Vær på vakt!

http://www.dagbladet.no/2011/08/04/tema/bil/bilnyhet/17551415/

Mvh

mobile24.no

Lenke til kommentar

Er det ikke øredøvende "støy" inni en slik Mclaren F1? Syns jeg så det i et bilprogram en gang :)

Den ordinære gateversjonen støyer en del. Jay Leno viser fram sin:

http://www.jaylenosgarage.com/at-the-garage/super-cars/mclaren-f1/

Dog Ikke så ille at man trenger hørselvern, noe som var nødvendig i den omgjorte raceversjonen:

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Noen som kjenner til reglene ang sykkelstativ på hengerfeste og synlighet av skilt/lys?

Fra en annen post på diskusjon.no:

Da fikk jeg endelig somlet meg til å ringe trafikkstasjonen og de informerte om at det var fullt mulig å få trykket opp et skilt til sykkelstativ. Dette kostet ca kr 50 å få, man måtte bare stikke oppom og bestille (og forhåndsbetale) så kom det etter 3-4 dager så da får jeg stikke oppom de en dag og bestille.

Neste post:

Vel, da er skilt på plass.

Dersom andre skulle være interessert i dette så kan jeg informere om følgende:

Etter å ha stått i kø hos biltilsynet med ikke mindre enn 67 personer foran meg i køen fikk jeg til svar da jeg kom til skranken at "Skilt til sykkeltilhenger får du ikke hos oss, da får du dra til skiltprodusenten". Dette til tross for at jeg fikk beskjed pr tlf at dette var en smal sak :mad:

Stakk da til skiltprodusenten (Lørenvangen 23 på Økern for de som måtte bo i Oslo) som lagde et skilt til meg med en gang, pris kr 200,-.

Sikkert mulig å kjøpe her også: http://www.lator.no/

Vet ikke om det er noen skiltfabrikk på Økern lenger.

Hentet fra denne posten.

Lenke til kommentar

Skilt kan man sånn sett mekke selv. Man får jo slike skiltholdere: http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/last-og-sikring/sykkelholder/tilbehor/skiltholder/

Også får man kjøpt hvite plastikkplater med svarte klistremerker.

Uansett, jeg bare lurer siden så mange kjører uten og disse sidene som selger sykkelstativ da er håpløse på å informere om eventuelle krav. Men det er jo logisk nok at skilt og lys skal være synlig.

Lenke til kommentar

Det er påkrevet med lys og skilt hengendes bak syklene ved bruk av stativ av flere åpenbare grunner.

Men det er ikke lov å ta en papplate, eller en hvit plastikkplate, og skrive skiltnr sitt på og henge opp bak. Man må faktisk ha enda et skilt til dette. (Usikker på om det er vanlige skilt eller andre typer skilt for dette.)

Lenke til kommentar

Det er påkrevet med lys og skilt hengendes bak syklene ved bruk av stativ av flere åpenbare grunner.

Men det er ikke lov å ta en papplate, eller en hvit plastikkplate, og skrive skiltnr sitt på og henge opp bak. Man må faktisk ha enda et skilt til dette. (Usikker på om det er vanlige skilt eller andre typer skilt for dette.)

Tviler på at man får et vanlig skilt til dette. Dem gir ut maks ut 2 skilt til hver bil.

Slik som jeg leser av mange av postene i den andre tråden er det uenighet om hvordan skilt man kan ha og om man må ha lys.

Ville ringt biltilsynet og hørt for å være sikker.

Lenke til kommentar

Tviler på at man får et vanlig skilt til dette. Dem gir ut maks ut 2 skilt til hver bil.

Slik som jeg leser av mange av postene i den andre tråden er det uenighet om hvordan skilt man kan ha og om man må ha lys.

Ville ringt biltilsynet og hørt for å være sikker.

Nå har jeg sett mange stativer med "kreative" skilt (les: papp), så det ser ut til å være en gjengs greie...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...