Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var bra å høre at det ligger litt flaks idet. Prøver å svi det ut av hue. :innocent:

 

 

Edit. Det var veldig mørkt. Så ut som en vanlig rød golf.

RØD Golf? En Golf kan jeg se er lurt som sivil, men en RØD Golf? Jeg hadde aldri misstenkt den.

Du må passe deg for BLÅ fiesta her i Bergen! :D

Lenke til kommentar

Det var bra å høre at det ligger litt flaks idet. Prøver å svi det ut av hue. :innocent:

 

 

Edit. Det var veldig mørkt. Så ut som en vanlig rød golf.

RØD Golf? En Golf kan jeg se er lurt som sivil, men en RØD Golf? Jeg hadde aldri misstenkt den.

Du må passe deg for BLÅ fiesta her i Bergen! :D

Her i Bergen må du vel egentlig passe deg mest for den svarte Mercedes s204 250cdi'en som patruljerer fra Åsane til Flesland nesten hele tiden. Ble forbikjørt av den under en utrykning, og det var ingen tegn til at den var sivil-bil.

De har også en flåte med Focus, rundt 6-7 stk mener jeg de har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg skal aldrig kjøre over fartsgrensen igjen det er nå helt sikkert..

Surt, men det handler om å ta konsekvensen av det du gjør.

 

Jeg ble fortalt av en litt opp i åra, at jeg kunne gjøre hva f'en jeg ville, så lenge jeg var klar over og kunne ta konsekvensen :-)

Lenke til kommentar

Er en leiebil, håper ikke min TSI DSG er slik. 1.6 TDI på den jeg kjører nå.

 

Mulig det er feil på den. En kompis av meg sin Scirocco slet med at blien dauet, ble sendt på verkstedet og fikset på garanti :)

 

 

Ikke hørt at det skal være et vanlig problem, men jeg opplevde selv at å starte bilen og kjøre på lave turtall (f.esk opp en bratt bakke) med tung last er komplisert med undermotoriserte DSG'er som 1,9/1,6 tdi. Det er som om akkurat i det øyeblikket du slipper bremsen og gir gass så trenger den litt turtall (kan kanskje justeres).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser ikke noe problem med det egentlig, det er litt for mange som slipper unna bot pga dem sier de ikke kjørte bilen selv og heller ikke vil oppgi hvem som kjørte. La eier få regningen sier jeg!

Se for deg dette scenarioet, noen stjeler bilen din, kjører for fort gjennom en fotoboksen, men han har maske på.

Du får bot på 9000 i postkassen og må betale den, det er jo tross alt du som eier bilen.

Lenke til kommentar

lol, pop quiz. Hvilken bil ble produsert i 106 eksemplarer, er fremdeles verdens raskeste gatebil med sugemotor og ble nettopp totalvraket av en skuespiller som lissom skulle være god til å kjøre?

 

 

hehe, denne hendelsen har jeg venta på i flere år.

 

Han har jo kræsja den før det :p Husker jeg så det i Guinness rekordbok for mange år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

lol, pop quiz. Hvilken bil ble produsert i 106 eksemplarer, er fremdeles verdens raskeste gatebil med sugemotor og ble nettopp totalvraket av en skuespiller som lissom skulle være god til å kjøre?

 

 

hehe, denne hendelsen har jeg venta på i flere år.

 

Han har jo kræsja den før det :p Husker jeg så det i Guinness rekordbok for mange år siden.

Stemmer det, han kræsja den tilbake i 99 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...