Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Poenget mitt var ikke hva du ser rett foran bilen, men heller hva du går glipp av lenger fremme. Det er nemlig slik at du ser dårligere lenger fremme, der du faktisk trenger synet, når du har sterkere lys rett foran bilen.

Det betyr at du kanskje ser den ungen/elgen/whatever når du er fem meter nærmere. Det kan igjen bety at du ikke klarer å stoppe. Er det verdt det for å se "kul" ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde xenon i sprederne selv da jeg fikk rånertendenser et øyeblikk, men hele dritten kortslutta til slutt så nå har jeg LED istedenfor. Lyssvakt, men fungerer utmerket som kjørelys. Det er også lettere og billigere for meg å bytte tåkelysene fremfor hovedlyspærer. Så jeg er bare lat og harry...

En annen ting. mange klager over at de blir blenda av at folk bruker tåkelys osv. DET har aldri sjenert meg, men fy faen når en nyere Mercedes eller Ford dukker opp bak meg med de fabrikkmonterte LED-stripene sine. Ofte må jeg bare slippe dem forbi siden lyset skjærer i øynene mine. Kan ikke fatte at de lysene er lov. Audi sine er bra, da :thumbup:

Lenke til kommentar

Blargh, så over økonomien og fant ut at jeg ikke kan forsvare å ha Passelaten under studiene. Kanskje like greit...

Trenger noe nytt tho, kan være kjipt som bare det, da det blir et rent transportmiddel. Har sett flere av dere snakke om hyundai accent, er det hengerfeste og mulighet for takrails det?

Any suggestions? Holdbarhet og lite rust er stikkorda her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Blærh, finn.no er nede.

Men vil innbille meg at både Toyota Corolla og Carina har hengerfeste og med mulighet for takfeste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En passat er vel ikke dyr å drifte? :hmm:

Nei er ikke sikkert det nei, men lånet kan være(eks). :)

Og da stilles det jo krav til kasko (vist det er snakk om sikkerhet i bilen).

Lenke til kommentar

Trenger noe nytt tho, kan være kjipt som bare det, da det blir et rent transportmiddel. Har sett flere av dere snakke om hyundai accent, er det hengerfeste og mulighet for takrails det?

Any suggestions? Holdbarhet og lite rust er stikkorda her.

Skoda Fabia er faktisk en helt grei billig bil.

Lenke til kommentar

Eller traktor. (Å kjøre opp til BE er rimeligste veien for å få T når man allerede har B)

Hadde to veiledningstimer for BE idag. Det gikk relativt greit, men fikk beskjed om å trene mer, og at det kunne vært lurt med en dobbelttime til før oppkjøringen.

Rygging med tilhenger er trivelig. (Nei.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Corollaen.

Som a til b bil er Carina'en noen hakk tørstere, i tillegg så er den rullet en del lenger.

Ja det går nok et stykke til, men erfaringsmessig, nesten usansett bilmerke, når bilen passerer godt over 200 000km begynner skruer og andre småting gå i stykker pga. nettopp over 200 000km på humpete veier i Norge.

Lenke til kommentar

+1

Samme opplegget jeg ser etter..

Ang lån, så måtte jeg ha kasko på bilen. Det går fint nå som man jobber mye, men når det trappes ned der, blir det litt i meste laget..

Er kaskoen så dyr på passat da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

+1

Samme opplegget jeg ser etter..

Ang lån, så måtte jeg ha kasko på bilen. Det går fint nå som man jobber mye, men når det trappes ned der, blir det litt i meste laget..

Er kaskoen så dyr på passat da?

Hvis du er ung, "dum" og uten noe særlig bonus er til og med Nissan Micra dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...