Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres kanskje ut som en mild versjon av V12'ern? Den freser jo mer enn den kakler..

Grom på tomgang også. Da de startet den første gang skvatt jeg nesten. Har en film jeg kan prøve å få ut etterhvert.

Kollegaen min som også har kjørt tolveren sa halvseriøst at det virket som om de hadde delt den motoren i to.

Lenke til kommentar

Fant ut at den ene bilen på jobben trenger en ny servopumpe = dyrt. Det kom på ca 14.5k for hele jobben.

Så lurte jeg på om man kanskje kunne få tak i en brukt pumpe som er overhalt, noen som har vært borti noe slikt før? Eventuelt noen man kan ringe og spørre.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Fant ut at den ene bilen på jobben trenger en ny servopumpe = dyrt. Det kom på ca 14.5k for hele jobben.

Så lurte jeg på om man kanskje kunne få tak i en brukt pumpe som er overhalt, noen som har vært borti noe slikt før? Eventuelt noen man kan ringe og spørre.

Hvilken bil er det snakk om?

Lenke til kommentar

Hvilken bil er det snakk om?

Toyota Yaris Verso '05, 1.3L bensin.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk kjøre med idiotiske og irriterende xenonpærer i tåkelysene?

For det første ser tullete ut når du har to middels gode fyrlykter plassert nederst i fangeren, og for det andre blender det.

Hadde en tulling en 5-serie (E39) bak meg på Ring 3 i går kveld. Da jeg blinket med tåkelysene bak for å si fra, så svarte han med å blinke med fjernlys.

Hvis du er her, så vil jeg du skal vite at du er en tulling.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Frieksos er ulovlig, men det er ikke sikkert at Politiet bryr seg. Jeg har blitt stoppet fire ganger, men aldri fått bemerkninger angående frieksosen. Det verste som kan skje er at du får mangellapp, og blir bedt om å utbedre feilen og vise bilen hos en trafikkstasjon.

Mer opplyste menn må gjerne irettesette meg dersom utsagnet mitt er helt feil.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Tåkelys er fantastisk å kjøre med når de virker / er plassert riktig. Jeg har projektorlinser på både nærlys og tåkelys, og kjører stort sett med begge deler på natten.

Ja, det er en god idé å kjøre med de på natten. Alt for å få dårligere syn der du faktisk trenger det. Hvor interessant er det som skjer tre meter foran bilen?

Lenke til kommentar

Når sa jeg at jeg skulle reagere på noe? Både du og jeg sa interessant. Jeg ser problemet, og er helt enig med deg, ang. xenon i tåkelys ved vanlig kjøring. Tåkelys er for tåke - ikke motorvei. Jeg mener dog det er forskjell på biler, i min står tåkelysene parallelt med nærlysene og nesten doblet lysmengden til nærlysene uten å sjenere noen. Projektorlinser er gull verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...