Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wut

 

omformulert. Forhåpentligvis.

 

Eh..

 

Det er klar forskjell på utleiebiler, både hos Møller og hos andre. En av forskjellene er at personer på 21 år utgjør større risiko i forhold til "godt voksne".

Siden bilkjøpet står på moren din er det naturlig at leiebilen også gjør det, og derfor hadde jeg dobbeltsjekka med selgeren at du også kan kjøre leiebilen. Hvor du kjører har ikke noen noe med, forsikringen dekker normalt Europa (dobbeltsjekk dette også).

 

PS. Send meg PM med ordre nummer/evt selger så skal jeg se om vi får prioritert bilen din litt.

Lenke til kommentar

wut

 

omformulert. Forhåpentligvis.

 

Eh..

 

Det er klar forskjell på utleiebiler, både hos Møller og hos andre. En av forskjellene er at personer på 21 år utgjør større risiko i forhold til "godt voksne".

Siden bilkjøpet står på moren din er det naturlig at leiebilen også gjør det, og derfor hadde jeg dobbeltsjekka med selgeren at du også kan kjøre leiebilen. Hvor du kjører har ikke noen noe med, forsikringen dekker normalt Europa (dobbeltsjekk dette også).

 

PS. Send meg PM med ordre nummer/evt selger så skal jeg se om vi får prioritert bilen din litt.

 

Ok, får håpe det går i orden. Bilen min er allerede prioritert, ellers takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Hørte en rar lyd i bilen da jeg kjørte gjennom en rundkjøring i dag. Kjørte til en stor p-plass, hvor jeg filmet dette: http://i155.photobucket.com/albums/s315/hanse89/97ac7f93.mp4

 

Lyden kommer hver gang jeg svinger, dog ikke under 30km/t. Svinger jeg til høyre, må jeg svinge til venstre for at den skal komme igjen. Høres ut som at den kommer fra bak førersetet. Har sjekket bilen for bevegelige deler og/eller ting som kan knirke.

 

10p til den som vet hva det kan være :p

Lenke til kommentar

Har akkurat tilbrakt noen timer på tyske veier med Panamera Diesel. Fungerer, ikke overraskende, bra - selv om man selvfølgelig kan argumentere med at en Porsche ikke skal ha dieselmotor.

 

 

Porsche med diesel er som å spise banan med slips: helt uforståelig. Men hadde Stuttgart sendt den etter meg hadde jeg ikke takket nei :roll:

Lenke til kommentar

Nye A6 Avant med 313-hesters diesel i dag. De lyver. Det er ikke diesel, og den har ikke seks sylindre. Det er en kompressormatet bensinåtter med lav turtallssperre. (Jeg er i det minste overbevist om det på grunn av lyden.)

 

En av de merkeligste opplevelsene jegh ar hatt, og for første gang har jeg virkelig lyst på en dieselmaskin.

 

Ut og kjøre mer snart. Moahaha. 250 km/t bør ikke være noe problem i dag. 220 gikk glatt, men det var litt trafikk.

Lenke til kommentar

Nye A6 Avant med 313-hesters diesel i dag. De lyver. Det er ikke diesel, og den har ikke seks sylindre. Det er en kompressormatet bensinåtter med lav turtallssperre. (Jeg er i det minste overbevist om det på grunn av lyden.)

 

En av de merkeligste opplevelsene jegh ar hatt, og for første gang har jeg virkelig lyst på en dieselmaskin.

 

Ut og kjøre mer snart. Moahaha. 250 km/t bør ikke være noe problem i dag. 220 gikk glatt, men det var litt trafikk.

 

 

Nice, hold oss oppdatert - er spent på nye V6'ern. Trodde jeg skulle få kjøre avanten selv forleden, men det var gamle typen med ny motorisering (204 hk) :(

 

Til gjengjeld fikk jeg prøve A8 L med 3,0 TFSI - tjohei som det gikk!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nye A6 Avant med 313-hesters diesel i dag. De lyver. Det er ikke diesel, og den har ikke seks sylindre. Det er en kompressormatet bensinåtter med lav turtallssperre. (Jeg er i det minste overbevist om det på grunn av lyden.)

 

På tomgang også?

Da høres det sikkert ut som et diesel lokomotiv :tease:

Lenke til kommentar

Nye A6 Avant med 313-hesters diesel i dag. De lyver. Det er ikke diesel, og den har ikke seks sylindre. Det er en kompressormatet bensinåtter med lav turtallssperre. (Jeg er i det minste overbevist om det på grunn av lyden.)

 

På tomgang også?

Da høres det sikkert ut som et diesel lokomotiv :tease:

 

Høres kanskje ut som en mild versjon av V12'ern? Den freser jo mer enn den kakler..

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...