Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plassen utenfor her jeg bor har alltid vært gang- / sykkelvei og av-/pålessingssone. Også kjent som midlertidig parkering blandt beboerne. Parkerte der i går da vi egentlig skulle ut senere, men så sovnet vi så det ble ikke noe av. Kom ut på dagen idag og hun var borte.

AS Parkering har tydeligvis kjøpt plassen og satt opp et skilt om at dette nå er privat område og borttauingssone. Det skiltet er for det første hverken forskriftsmessig eller godkjent, og for det andre er det faktisk klistret(!) over det "offisielle" gang og sykkelvei-skiltet.

EDIT: 3300kr i borttauingsavgift og 800kr i parkeringsbot.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

AS Parkering har tydeligvis kjøpt plassen og satt opp et skilt om at dette nå er privat område og borttauingssone. Det skiltet er for det første hverken forskriftsmessig eller godkjent, og for det andre er det faktisk klistret(!) over det "offisielle" gang og sykkelvei-skiltet.

EDIT: 3300kr i borttauingsavgift og 800kr i parkeringsbot.

They can do that? :grumpy:

Lenke til kommentar

Ord blir fattige samt vanskelige å finne. Lurer på hvor lang tid det tar før "selskapene" finner veien til bygda mi..

Men det jeg egentlig kom for å finne ut var om noen har prøvd den forrige modellen av Avensis med automatkasse?

Lenke til kommentar

ZzzzZzzZ.

Høh? Var det noen som snakket om Avensis?

EDIT: On a more serious note: Husker ikke om jeg har kjørt den med automat, men har kjørt Toyota med automat, og det er ikke spesielt interessant på noen som helst måte. Som Toyota generelt - helt greit og litt under middels.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Jeg vet, men har lyst til å vurdere en mye mer driftsikker bil. Kjører 2002 Mondeo nå. Herlig design og herlig å kjøre, men HerreGud for en drittbil! Ruster og går istykker konstant.

Det jeg ikke har lyst på er en bil mad autolat som går dårligere enn tilsvarende med manuell.

Lenke til kommentar

Da er det eneste alternativet ditt å gå for en bil fra VW-konsernet.

Alle andre automatkasser fra den tiden var enten enkeltclutchede semiautomater (som er djevelens verk med noen få unntak), CVT-kasser (som er djevelens verk uten unntak) eller tradisjonelle automatkasser med momentomformer (som gir lavere ytelser og høyere forbruk i varierende grad).

Lenke til kommentar

Joda, gamle gode dager.. Får prøve meg frem litt, men en ting er sikkert, jeg er lei av å dra i den spaken.

EDIT: Åå, den shiny plasten i midtkonsollen gir virkelig en gedigen kvalitetsfølelse.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

NAF tar det opp støtt og stadig, men biter ikke fra seg som den lobbyløven de burde være med så mange medlemmer som de har.

De er mer intresserte i å selge NAF kontroller og forsikring. Medlemsskapet hvis du ser på det som en interesseorganisasjon, er en vits.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

NAF tar det opp støtt og stadig, men biter ikke fra seg som den lobbyløven de burde være med så mange medlemmer som de har.

De er mer intresserte i å selge NAF kontroller og forsikring. Medlemsskapet hvis du ser på det som en interesseorganisasjon, er en vits.

De fleste blir vel medlem av NAF pga. bilbergingen(og evt. andre små-ting), ikke fordi det er en interesseorganisasjon.

NAF skulle lært mye mer av fagorganisasjoner, som faktisk jobber litt for sine medlemer, NAF har, så vidt jeg vet, ikke gjort noe fornuftig mtp. avgiftet og regler det siste ti-året...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...