Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen ulemper ved å montere spacere? Dyrt? Hva må monteres?

Har sett en annen som har gjort dette i USA og som gjorde utseendet på XC60n MEGET bedre!

Før

Etter

Ræva før og etter bilder da.. Kunne iallefall ha vært fra samme vinkel så man slipper å bruke fantasien til å se hvordan det ser ut foran.... :p

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med dere begge.

Gnu: Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vet alle at det er få store tekniske forskjeller på A3 og Golf per i dag. Neste generasjon vil nok være annerledes, men det som kommer der vil du finne i Golf om fem år.

Jimbolaia: Jo, i forhold til andre premiummerker er det "Toyota". Litt usikker på akkurat hvilken modell det der er, men det ser ut som en GS. Hvis du nå tar en kikk på en ny 5-serie eller A6, så ser du at det er stor forskjell. Selv LS har "Toyota-interiør" og når ikke opp i luksusklassen. Drivlinjene på de store hybridene er derimot fantastiske.

Joda, men en Golf blir fortsatt produsert på en egen fabrikk. De dytter ikke ut ferdige Golf'er og klistrer på A3-grill og emblemer for å selge det ferdige produktet som en annen modell. poenget mitt var uansett basert på Altezza som visstnok er en ti år gammal bil.

Det med Prius navien var ikke bilen på bildet som ble postet over her av en Lexus som for øvrig understreker det jeg mente med at Lexus er et stykke unna både A6/5-serie og A8/7-serie.

Hotell-Stordalen kjøpte seg en slik Lexus jeg snakker om en gang i tiden, og jeg kunne ikke tro mine egne øyne når jeg så Navien i den..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så også utgaven som var 2t40m. Meget bra film! Jeg har subtitle-spor om noen vil ha, kun tekstet på de ikke-engelske bitene.

Takk for subtitles på den. :)

Visste ikke mye om Senna før jeg så denne dokumentaren, og må innrømme at jeg ble ganske rørt mot slutten av den, selv om jeg visste hvordan det ville ende.. :cry:

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Jeg så også utgaven som var 2t40m. Meget bra film! Jeg har subtitle-spor om noen vil ha, kun tekstet på de ikke-engelske bitene.

Visste ikke mye om Senna før jeg så denne dokumentaren, og må innrømme at jeg ble ganske rørt mot slutten av den, selv om jeg visste hvordan det ville ende.. :cry:

Og hvordan er dette relevant i denne tråden? :p

Lenke til kommentar

Og hvordan er dette relevant i denne tråden? :p

Hvordan en diskusjon rundt en dokumentarfilm om en av verdens beste F1-kjørere er relevant i en biltråd? Nei, gudene vet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan en diskusjon rundt en dokumentarfilm om en av verdens beste F1-kjørere er relevant i en biltråd? Nei, gudene vet...

Haha, da skjønte jeg. :) Tenkte han kanskje postet i feil tråd. My bad.

Lenke til kommentar

Vel, da var Lexus CT200h testet. Tror Golfen er verdt ventetiden.

1. Irriterende skrikelyd når jeg kjørte opp bakker som kun gikk bort om man hørte på musikk (obviously)

2. Hver gang jeg tråkket på bremsen kom det masse lyder slik at man kjente det hele tiden hendte noe, og i tillegg var bremsen veldig "data". Litt vanskelig å forklare, men de som har kjørt den vil nok forstå.

3.Veldig rotete navigasjon/enhet, styremusa var "seig".

4. Panasonic sitt høyttalersystem med 10 speakers kan ikke sammenlignes med Dynaudioanlegget.

På plussiden var den overraskende sprek og gøyal, jeg kunne fint hatt den om jeg ikke hadde visst hvor bra Golfen var først.

Kan hive ut noen bilder hvis det er interesse.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har / får råd til denne bilen jeg skal snakke om nå, men jeg vil bare vite litt mere om bilen da.

Nå har jeg forelsket meg helt i denne bilen her.

http://www.youtube.com/watch?v=O7HKyCmo-wk

Ja er en Noble M600 som lages i England. Og bilen koster rundt 300k dollar. Du får også kjøpt den med rattet på venstre siden.

Nå er spørsmålet om man får registrert den bilen der i Norge på Norske skilter?. Og på hvor mye avgifter til Staten man må regne med å betale i tillegg til hva bilen koster i fra fabrikken om det er mulig å få den registrert?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Total kostnad inkl. kjøp av bil: 3 615 963 kr.

Jaja, da er det vel bare å begynne å spare da :!: . Den er hvertfall 50-60% billigere enn Koenigsegg Agera R hehe.

Men regner med at Noble M600 er mulig å registrere på Norske skilter hvertfall?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...