Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

Da jeg var i Japan satt jeg i en Toyota Altezza som i Norge heter Lexus ett-eller-annet så det at Lexus er et luksus-datter merke er jeg ikke enig i.

Er ikke Altezzaen tilsvarende IS200?

Det var det det var. Takker :)

Selv om det var en Toyota Altezza i Japan, så betyr ikke det at den ikke er bedre enn en Toyota Corolla, som IS var/er bygd på. Og det er den, lett. Om du kjøper en Infiniti V35 i Japan, er den bedre enn den samme som Heter Nissan V35 i resten av verden? Nei.

Toyota Altezza er en mer luksuriøs Corolla, med bakhjulstrekk, 2-liters rekkesekser. Og du kan uansett ikke sammenlikne en 10 år gammel bil mot en ny. Det blir som å sammenlikne en 10 år gammel Passat mot en ny Audi. I rettferdighetens navn skal iallefall Passaten også være ny, selv om den blir utklasset av søstermerket.

Lenke til kommentar

Da jeg var i Japan satt jeg i en Toyota Altezza som i Norge heter Lexus ett-eller-annet så det at Lexus er et luksus-datter merke er jeg ikke enig i.

Er ikke Altezzaen tilsvarende IS200?

Det var det det var. Takker :)

Selv om det var en Toyota Altezza i Japan, så betyr ikke det at den ikke er bedre enn en Toyota Corolla, som IS var/er bygd på. Og det er den, lett. Om du kjøper en Infiniti V35 i Japan, er den bedre enn den samme som Heter Nissan V35 i resten av verden? Nei.

Toyota Altezza er en mer luksuriøs Corolla, med bakhjulstrekk, 2-liters rekkesekser. Og du kan uansett ikke sammenlikne en 10 år gammel bil mot en ny. Det blir som å sammenlikne en 10 år gammel Passat mot en ny Audi. I rettferdighetens navn skal iallefall Passaten også være ny, selv om den blir utklasset av søstermerket.

Poenget mitt var at Lexus = Toyota. Hvis de har begynt å kalle bilene sine Lexus i Japan og har egne produksjonslinjer for Lexus, da kan vi kalle det en egen luksusmodell. I mine øyne er ikke Lexus det uansett etter at jeg så navi-enheten til Prius i toppmodellen til Lexus...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Navi-enheten til A4 finner du også i Lamborghini Aventador - bare med mer kantete knapper.

Dessuten har de begynt å selge bilene som Lexus i Japan nå.

At Lambo tar navi fra et Premium-merke er et kvalitetsstempel. Navi på a4/a5 bruker fiberoptikk og koster 30.000,-.

Litt annerledes enn å lage en Golf, lime på en annen logo i fronten og kalle det en Audi.

Fint at Lexus heter det samme i Japan. Skulle bare mangle, men sikrer nok ingen store markedsandeler for det, og er på ingen måte ensbetydende med å høre hjemme i premiummarkedet - og er heller ingen trussel for de tre store aktørene der..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

032333.3-lg.jpg

Ikke mye som skriker Toyota, mye som skriker premium. Igjen, sammenlikne en 10 år gammel IS200 med en ny Golf eller Audi er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med dere begge.

Gnu: Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vet alle at det er få store tekniske forskjeller på A3 og Golf per i dag. Neste generasjon vil nok være annerledes, men det som kommer der vil du finne i Golf om fem år.

Jimbolaia: Jo, i forhold til andre premiummerker er det "Toyota". Litt usikker på akkurat hvilken modell det der er, men det ser ut som en GS. Hvis du nå tar en kikk på en ny 5-serie eller A6, så ser du at det er stor forskjell. Selv LS har "Toyota-interiør" og når ikke opp i luksusklassen. Drivlinjene på de store hybridene er derimot fantastiske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Det der er jo mye penere og gjennomtenkt enn en Toyota, og jeg skal vedde min egen bil på at det også er bedre kvalitet i materialene enn Toyota har. Ergo bedre enn Toyota.

Lenke til kommentar

Jeg har 35mm spacere på bilen min, og det er ingen som har reagert på det enda av politiet eller statens vegvesen.

Men såvdt jeg vet finnes det ikke spacere med TÜV-papirer.

Jo, noen spacere har faktisk TÜV papirer, men tror dette er noe man må spørre om å få i fra fabrikanten.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...