Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2000HK er temmelig heftig.. elmotorer er fantastiske.

Hvor mange motorer har den?

Model S RWD med 422hk fra 2012 får man jo nermere 600hk ut av om man tukler litt med software i bilen, og den virker å klare det helt fint.

Har man f.eks 3-4 moderne performance motorer så skulle 2000hk gå helt fint så lenge batteriene klarer å levere nok strøm.

Tro om Richard Hammond tester denna.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Honda HRV? Synes den tøff!

Godt forslag, men synes den er litt for stor. Planen er å bruke den som en pendlerbil til togstasjonen, for å klemme meg inn på de ubrukelig trange plassene som står igjen til sist, eventuelt kjøre litt opp i snøfonna på vinteren. Det er óg behov for å stappe inn et barnesete. Har en Suzuki SJ410 nå, skulle gjerne prøvd å matche den i størrelse, selv om det kan bli vanskelig.

SJ410:

Wheelbase 2,030 mm (79.9 in)

Length 3,195

Width 1,395

HR-V gen 1:

Wheelbase 2,360 mm (3-door)

2,460 mm (5-door)

Length 4,000 mm (3-door)

4,110 mm (5-door)

Width 1,695 mm

Jimny gen 3:

Wheelbase 2,250 mm

Length 3,675 mm

Width 1,600 mm

Lenke til kommentar

Godt forslag, men synes den er litt for stor. Planen er å bruke den som en pendlerbil til togstasjonen, for å klemme meg inn på de ubrukelig trange plassene som står igjen til sist, eventuelt kjøre litt opp i snøfonna på vinteren. Det er óg behov for å stappe inn et barnesete. Har en Suzuki SJ410 nå, skulle gjerne prøvd å matche den i størrelse, selv om det kan bli vanskelig.

SJ410:

Wheelbase 2,030 mm (79.9 in)

Length 3,195

Width 1,395

HR-V gen 1:

Wheelbase 2,360 mm (3-door)

2,460 mm (5-door)

Length 4,000 mm (3-door)

4,110 mm (5-door)

Width 1,695 mm

Jimny gen 3:

Wheelbase 2,250 mm

Length 3,675 mm

Width 1,600 mm

Nye jimny ser jo tøff ut, synd de ikke tar den inn i Norge.

Evt så kan vel kanskje daihatsu yrv være et alternativ og

Wheelbase 2,370 mm (93.3 in) Length 3,765 mm (148.2 in) Width 1,625 mm (64.0 in) Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Nye jimny ser jo tøff ut, synd de ikke tar den inn i Norge.

Evt så kan vel kanskje daihatsu yrv være et alternativ og

Wheelbase 2,370 mm (93.3 in) Length 3,765 mm (148.2 in) Width 1,625 mm (64.0 in)

Ja, de venter på annen motor eller noe sånt før de importerer nye Jimny. Kunne funnet på å åpne lommeboka for en sånn en. Daihatsu YVR har jeg ikke lagt merke til før, og ser de to som finnes på Finn er for gamle til å vurderes.

Subaru Justy?

Og Fiat Panda, er ikke den ganske liten?

Justy utgår etter litt research. modellen fra 2004-2007 er ikke veldig liten av seg, og fra 2007 har ikke 4WD. Da er Swift bedre, selv om man mangler bakkeklaringen jeg håper på.

Fiat Panda "4x4" kan være noe. Finn-lenke. Litt dau motor, Swift er mer spenstig der. Men igjen, alle mangler bakkeklaring å skryte av.

Takker så mye for forslag, folkens!

Lenke til kommentar

Spørs om det ikke bare er bedre å gå til oppretter. Det blir sikkert ikke like fint, men for et mellomlegg på 70k så hadde jeg heller bare brukt 600kr av de på noen trøstepils.

Taksten er godkjent av forsikringen, men mon tro hva evt kontantoppgjør vil være

Sist jeg hadde lignende skade var Gjensidige motpart, da fikk jeg alt utenom mva ettersom det var i AS'et mitt, men fikk fult for alle timer og deler. I dette tilfelle er eks moms jo ca 92k

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

93k er før moms, 116k etter moms

20k ny baksjerm

55k arbeid

6k lakk og lakkarbeid

Resten er diverse deler, lim, lister, nye ruter osv og moms.

Tar ikke Møller ca 2500/t når de jobber på A8? Hvordan klarer de å bruke 20+ timer på å bytte en skjerm som andre opprettere bytter på en dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...