Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

3-4dobling tenker jeg.. De motorene der er ekstremt tørste, over 2 liter på mila er ikke uvanlig.

Blir til at jeg skal ha en elbil på siden som jeg kan bruke til all småkjøring, så brukes AMGen til langturer eller når jeg ellers føler for det. Uansett er ikke drivstoffkostnader noe som er et problem, og jeg hadde ikke kjøpt en slik bil hvis det var det heller :p Endret av Konkulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser etter ny bil i prisklasse under 150k. Vil ha grei fremkommelighet og helst driftsikkerhet. Har sett litt på denne, noen synspunkter? Synes kanskje den var litt dyr i forhold til andre på finn men.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=155580451

Skal være bra kvalitet på disse, men automatkassen er treg og gammeldags (4-trinns om jeg husker riktig). Gode kjøreegenskaper, god komfort med unntak av støy. Dyr ift. andre Impreza'er? Jeg fant ingen andre rundt samme årsmodell med samme motor å sammenligne med, men.. 

Lenke til kommentar

Er det ikke variator som alle andre Subaru-biler?

Ikke på disse, etter det jeg kjenner til. Har prøvd Legacy fra litt før denne Imprezaen kom og der var det gammeldags, 4-trinns automat. Så en test hvor de ga den tyn for automatkassen. Er vel litt nyere modeller at de kom med de girkassene, kanskje?

Lenke til kommentar

Ikke på disse, etter det jeg kjenner til. Har prøvd Legacy fra litt før denne Imprezaen kom og der var det gammeldags, 4-trinns automat. Så en test hvor de ga den tyn for automatkassen. Er vel litt nyere modeller at de kom med de girkassene, kanskje?

CVT kom de med allerede i 2008 eller noe.

Lenke til kommentar

TVNorge har jo prøvd seg på bilprogram før med "Panser", og var vel ikke akkurat noe å juble over. Aasbø var faktisk med der også, og var positivt nok personen som er lettest å like. Veldig "down to earth" type men som også kan ratte bil bedre en de aller fleste.

 

Jeg tar i mot et norsk bilprogram med åpne armer jeg altså, men det blir spennende å se hva taktikken er. Hvis de faktisk prøver å ta hele Top Gear-formatet, så kan de vel nesten bare kansellere det umiddelbart. Det konseptet er så utrolig vanskelig og få til ordentlig, og samtidig vil "alle" sammenligne programmet mot det originale. Da er det vanskelig å gjøre suksess. De må finne sin egen "greie", og det er sikkert ikke så lett.

Lenke til kommentar

 

De skulle heller laget ett program med Fredric alene, og kalt det noe annet..

Men han har vel vært litt på tv i noen program tidligere? Og man ser har jo titt og ofte i Gatebil serien.

 

Edit: Svaret kom rett før meg :p Panser heter serien jeg har sett han i tidligere.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg tror det kan bli en bra variant av Top Gear, men jeg tror ikke det kan bli Top Gear. Å sette en så høy standard tror jeg bare vil lede til skuffelse, så da velger jeg heller å bli positivt overrasket om det skulle vise seg å være bra. Petter Schjerven er en gøyal fyr, de andre kjenner jeg ikke så mye til.

 

Men siden vi er i gang med et norsk bilprogram så er jeg ganske skuffet av at Jan Erik Larsen ikke er med.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan bli en bra variant av Top Gear, men jeg tror ikke det kan bli Top Gear. Å sette en så høy standard tror jeg bare vil lede til skuffelse, så da velger jeg heller å bli positivt overrasket om det skulle vise seg å være bra. Petter Schjerven er en gøyal fyr, de andre kjenner jeg ikke så mye til.

 

Men siden vi er i gang med et norsk bilprogram så er jeg ganske skuffet av at Jan Erik Larsen ikke er med.

Problemet mitt er at to av de ikke er det jeg vil kalle spesielt bilinteresserte. Men mye er gjort om de klarer å få til et godt samspill mellom programlederne og humor, uten at det blir typisk norsk og tilgjort.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at to av de ikke er det jeg vil kalle spesielt bilinteresserte. Men mye er gjort om de klarer å få til et godt samspill mellom programlederne og humor, uten at det blir typisk norsk og tilgjort.

Det er vanskelig å si om de faktisk er genuint bilgale, men jeg regner med at dette høyst trolig blir et program for folk flest og ikke oss som kanskje er dedikerte.

 

Det er mitt hode viktigere at de finner en trio som går godt sammen, hvor minst en er teknisk oppegående når det kommer til bil, enn at de finner 3 personer som alle er over snittet interessert i bil men kanskje ikke fungerer sammen.

Lenke til kommentar

Det er mitt hode viktigere at de finner en trio som går godt sammen, hvor minst en er teknisk oppegående når det kommer til bil, enn at de finner 3 personer som alle er over snittet interessert i bil men kanskje ikke fungerer sammen.

Enig i det, ellers blir det bare normal, klein humor. TopGear er noe t.o.m. kona kan se på, det handler jo om mer enn bare bil og like mye om de gutta og samspillet dem i mellom. Vi får håpe det går bra og at det overlever lenger enn én sesong.

Lenke til kommentar

Asgeir Borgemoen fra Garasjen og tyske Fast Lap skulle vært med som «sjefen» spør du meg.

En mere genuint bil og motor frelst nordmann som også har være bak rattet på det aller meste må man lete lenge etter.

Nja, men synes ikke nødvendigvis han er den beste programlederen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...