Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av dagens BMWer er det kun 6-serie og X6 som er litt spennende. Resten er jevnt over veldig bra biler, men ikke noe ekstra sprell. Selv Z4 er jo ikke noe å sikle flom etter. Likte den forrige bedre.

Z4 er kjærringbil...

X6, 6-serie og 8-serie er de eneste som har ett brukbart utseende

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å diskutere hva biler som ser finest ut blir som å diskutere hva som er best av eple og pære.

X6 som Aklla nevner han synes har et bruktbar utseendet, er vel den styggeste BMW'en jeg vett om, den minner meg mest om en 4x4 Prius med (d)effektanlegg.

Betyr ikke derfor at Aklla har feil og jeg rett, smaken er som baken.

Lenke til kommentar

Nye Z4 35i er heller ikke noen kjerringbil. Kjører fletta av ganske mange med en slik - til tross for at den har blitt mer GT-preget i siste generasjon. (Men det har ikke noe med kjerring å gjøre. Isåfall er SLR, 550 Maranello o.l. også kjerringbiler...)

Lenke til kommentar

Z4 E85 M er da ikke mye kjerringbil. Kan tenke meg en slik som en leke/nr.2 bil når øknonomien tillater det.

Det gjorde det :p

Det går en hel del Z4`er i området her, har enda til gode å se en mann kjøre en slik, oftest damer som antagelig knapt vet forskjell på opp og ned på bilen.

Men, for all del, sikkert en artig bil :)

Lenke til kommentar

I tillegg til den amerikanerflåta som en gang i blant (les: ikke ofte nok!) blir nevnt! :) Ja, gratulerer, husker fortsatt den gode følelsen når jeg bestod. Hvilken bil kjørte du opp i, om jeg får spørre?

Endret av OML
Lenke til kommentar

Den kampanjen som vegvesen kjører for tiden om at dødsfaren øker uansett bil over 70km\t irriterer meg(ikke selve budskapet) fyren kjører en ganske ny Mondeo, men allikevel låser hjulene seg og røyken velver ut! Ingen ABS? :p

Lenke til kommentar

Den kampanjen som vegvesen kjører for tiden om at dødsfaren øker uansett bil over 70km\t irriterer meg(ikke selve budskapet) fyren kjører en ganske ny Mondeo, men allikevel låser hjulene seg og røyken velver ut! Ingen ABS? :p

Det er jo sant at dødsfaren øker med fart samme hvilken bil du kjører. Men jeg ville heller krasja i 90km/t i en splitter ny bil, enn i en Golf 1 fra 1981, selv om dødsfaren i utganspunktet er skyhøy i den farta.

Lenke til kommentar

Ja, fullt klar over at dødsfaren stiger apollox, men filmsnutten gir inntrykk av at hjulene på en ny mondeo låser seg når man bremser, det stemmer jo ikke. Røyken mengden er jo desstuen enorm. Har jo selv låst hjulene på en bil uten ABs og kommer jo ikke i nærheten av så mye røyk.

Vet det ikke betyr allverden for de fleste, men for meg blir det bare for dumt når resten av budskapet er bra og faktabasert, men så blir det ødelagt med slike "effekter".

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...