Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Er unikhet et avgjørende krav da? Jeg kjører ikke E39 fordi det er en unik bil. Jeg ville heller ikke kjøpt en Model 3 fordi jeg trodde det var en flashy bil.

MariusJS, den 21 Feb 2019 - 10:59, sa:snapback.png

Er ikke halve greia med å eie en fet bil at den er litt unik? Det vil i mine øyne aldri en Model 3 bli...

 

Ikke mer eller mindre enn en BMW M3 eller RS4, som er en sportslig utgave av en standard variant. Men flashy blir den nok aldri, og jeg tror nok at den blir et særdeles vanlig syn på veiene.

 

Den er jo helt klart mindre unik. Det var poenget mitt, det virker som om du mente at Performance-versjonen kom til å være i nærheten av like unik, som den jo helt klart ikke blir uansett.

 

EDIT: Sitat blir helt søppel her nå. Du forstår hva som er hva!

Endret av Jakke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne er hvilken som helst M3 mer unik enn hva som helst av Model 3. Det betyr ikke at jeg sier noe dårlig om Model 3.

M3 er rett og slett en bil som er mer spesiell og unik, og det krever sitt for å holde slike biler på veien. Ingen kjøper noe slikt for å kjøre på jobb året rundt, og eierne vet at de betaler idiotisk mye for forsikring, service og deler. Likevel gjør de det. Det er selve definisjonen på en entusiast etter min mening. Disclaimer: Jeg er litt BMW / RWD / R6 fanboy.

Lenke til kommentar

Oisann, her snakker vi jaggu trafikkfarlig:

 

Touchskjermen ville plutselig begynne å oppføre seg som om noen tok på den raskt på mange forskjellige steder. Dette fikk musikken til å spille, økte volumet til maks og fikk kartet i navigasjonssystemet til å zoome og panorere, skrev et medlem til Consumer Reports

https://www.tek.no/artikler/consumer-reports-fjerner-sin-tesla-model-3-anbefaling-igjen/458682

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok forsikringstakst ifm den steinen jeg kjørte over som rev opp flexirør på S8. De hadde ikke fått svar enda når jeg henta bilen, men de sa girkasse og motor må ut og bare det er cirka kr80 000 hos Møller.

Bra du akkurat har fått deg lift da  :) 

Gikk litt fort her, woops

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Ring S-sentrum og hør hva de skal ha.

Jaja, det har jeg sendt epost om. Jeg leverte den egentlig bare på forsikringstakst av nysgjerrighet for å se hva Møller tar. Er jo tross alt gratis. Velger jo selv om jeg ønsker utbedre selv eller ei.

 

Luftfjæring hos Møller var ca 35k for fjær og arbeid hos Møller. Betalte 3500kr for belgen og 3000kr arbeid hos S Sentrum :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tok forsikringstakst ifm den steinen jeg kjørte over som rev opp flexirør på S8. De hadde ikke fått svar enda når jeg henta bilen, men de sa girkasse og motor må ut og bare det er cirka kr80 000 hos Møller.

Og jeg trodde det å bytte flexirøret på Renaulten jeg hadde var stress.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...