Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mye kult å ikke ha tilstrekkelig med sikt.

Igjen var det noe som ble gjort for bildes skyld mens bilen er vinterlagret ?

Dog forstår jeg ikke det med tilstrekkelig sikt, har man proffilm er utsyn ikke vesentlig hindret, pluss at jeg svært sjeldent kjører sidelengs med behov for å se ut siderutene aktiv i fart annet enn ved kryss og lignende.

Lenke til kommentar

Igjen var det noe som ble gjort for bildes skyld mens bilen er vinterlagret

Dog forstår jeg ikke det med tilstrekkelig sikt, har man proffilm er utsyn ikke vesentlig hindret, pluss at jeg svært sjeldent kjører sidelengs med behov for å se ut siderutene aktiv i fart annet enn ved kryss og lignende.

Profffilm, biltema eller originalt tonede ruter. Er det noe av dette foran B-stolpen ser jeg på det som forstyrrende.

Lenke til kommentar

Profffilm, biltema eller originalt tonede ruter. Er det noe av dette foran B-stolpen ser jeg på det som forstyrrende.

Forskjellen mellom Biltema og proffilm er enorm, biltema har like mye (lite) utsyn som innsyn, mens proffilm har en 'enveiseffekt' der det kun er litt mørkere utsyn enn ellers Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Jeg synes E60 og E63 er de som tydeligst viser hvor BMW gikk feil. Boblete kurver, utdratte Toyota-linjer, sterilt og plastaktig interiør. E39 ser ut som en jagerfly-cockpit, E60 ser ut som businessklasse på en Boeing.

Wtf is this even?

1920px-2006_BMW_630i_Automatic_3.0_Rear.

Totalt uenig. E60 skiller seg ut designmessig ift. alt annet. Men denne 6-serien er jeg ikke like glad i. Vet det var mange som var delt vedr. designet på E60 da den kom. Husker hvor skuffet jeg ble da etterfølgeren til E60 kom, og fortsatt like skuffet da dagens 5-serie kom.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Biltema og proffilm er enorm, biltema har like mye (lite) utsyn som innsyn, mens proffilm har en 'enveiseffekt' der det kun er litt mørkere utsyn enn ellers

Og er det litt mørkere utsyn enn ellers er dette nok til å være forstyrrende i min bok. Som var det som var poenget i det innlegget du siterte.

Lenke til kommentar

Og er det litt mørkere utsyn enn ellers er dette nok til å være forstyrrende i min bok. Som var det som var poenget i det innlegget du siterte.

Neida, men jeg skulle bare poengtere innlegget med 'ikke kult uten tilstrekkelig utsyn' da det til å begynne med ikke er så vesentlig hindret, og for det andre ikke er snakk om en frontrute. Jeg prøver å tenke, men kan ikke se for meg situasjoner der jeg bruker siderutene vesentlig annet enn å kikke i speil, kryss, eller når jeg rygger.

Lenke til kommentar

Totalt uenig. E60 skiller seg ut designmessig ift. alt annet. Men denne 6-serien er jeg ikke like glad i. Vet det var mange som var delt vedr. designet på E60 da den kom. Husker hvor skuffet jeg ble da etterfølgeren til E60 kom, og fortsatt like skuffet da dagens 5-serie kom.

Heller ikke spesielt glad i denne. Men gi meg en en E24 M635CSi...

Det er opplagt at vi ikke er helt enige når det kommer til smak. Jeg vil igjen understreke at E60 ikke er en stygg bil, men den er heller ikke spesielt pen, og i hvert fall ikke del i årsaken til at jeg har likt BMW sine design. Om ikke annet så synes jeg nyere design er en iterativ forbedring fra E60, men fortsatt et stort skritt tilbake fra E39.

Lenke til kommentar

https://www.tb.no/kjor/nyheter/bil/forbikjoring-pa-feil-side-kan-koste-deg-forerkortet/s/5-76-959428

Hvordan forholder dere dere til dette?

Selv kan jeg nok sporadisk synde litt, begge veier. Noen ganger blir jeg liggende i venstre, selv om en bil tar meg igjen. Typisk i tilfeller hvor jeg ligger litt over, 110 i 100,og trafikken går i 95 i høyre, og det er flere påkjøringsfelt etter hverandre. Blir det gitt lystegn flytter jeg meg selvsagt over. I motsatt fall hender det jeg glir forbi på høyre når det ligger en enslig bil å lunker i 90 i 100 sona i venstrefelt. Etter jeg har gitt lystegn, selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...