Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det den du egentlig ønsker at du kjøpte?  :) Ja, de står jo høyt i kurs hos mange og omtales gjerne som "over-engineered"..

Nja, fornøyd med 211 til daily drive, spesielt mtp at jeg hadde krav om jeg skulle ha dieselbil, men hadde ikke gjort noe å ha en E420 eller E500 på sommeren å kjøre nedover med :)

 

Føler vel også at om du først har en sånn bil så må du virkelig ta vare på den, da det blir færre og færre igjen av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, fornøyd med 211 til daily drive, spesielt mtp at jeg hadde krav om jeg skulle ha dieselbil, men hadde ikke gjort noe å ha en E420 eller E500 på sommeren å kjøre nedover med :)

 

Føler vel også at om du først har en sånn bil så må du virkelig ta vare på den, da det blir færre og færre igjen av dem.

En 500E hadde ikke vært feil, er i alle fall et par stk. i klubben, vet jeg. Måtte blitt en sommer-/kosebil det ja  :)

Lenke til kommentar

Veldig enig i dette innlegget ettersom hva som gjør en bil unik som sagt er subjektivt.

 

Jeg mener også at E39 er den beste 5-serien. Tighte linjer og et veldig bra chassis. Generasjonene etter på har blitt veldig "bloated"

Husker jeg likte den godt da den kom, men er nok langt mer svak for E60 når det handler om 5-serie. Den synes jeg har holdt seg utrolig godt (sedan) og er den siste BMW jeg virkelig har likt, med unntak av 6-serie coupé/Gran Coupé i siste utgave. 

Lenke til kommentar

Jeg synes E60 og E63 er de som tydeligst viser hvor BMW gikk feil. Boblete kurver, utdratte Toyota-linjer, sterilt og plastaktig interiør. E39 ser ut som en jagerfly-cockpit, E60 ser ut som businessklasse på en Boeing.

Wtf is this even?

Stortsett alle bilene til BMW ser jo kjedelig ut uten M-tech. 6 serien er ikke min favoritt heller men ser absolutt bedre ut med noe annet en standard stylingen. 

 

 

 

Edit: E31 er forsåvidt en av mine favoritter. Vil ha en 850 en gang, men prisene blir vel bare å gå oppover. 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg synes E60 og E63 er de som tydeligst viser hvor BMW gikk feil. Boblete kurver, utdratte Toyota-linjer, sterilt og plastaktig interiør. E39 ser ut som en jagerfly-cockpit, E60 ser ut som businessklasse på en Boeing.

Wtf is this even?

 

1920px-2006_BMW_630i_Automatic_3.0_Rear.

Jeg er enig i E63, men ikke E60. Og alle biler etter E60 har jo klart slektskap til E60, mens E60 ikke har like mye bakover. Det er et klart skille, ala når Volvo gikk fra x40/x60 over til 850, så til P2-chassiset med S60, V70 og S80. Samme firma, men det er store forskjeller. Noen liker mora, og alt det der

Lenke til kommentar

Kjenner en som kjører en E63 630i, jeg blir aldri vant med den rare stjerten, frontlysene eller den merkelige bruken av kromdetaljer i grillen.

 

Utseendemessig vil jeg rangere F10 og G30 milevis foran E60. Hva i alle dager var det Chris Bangle gikk på?

Edit: Og rumpa på E65...

Endret av Frank Drebin
Lenke til kommentar

Jeg er enig i E63, men ikke E60. Og alle biler etter E60 har jo klart slektskap til E60, mens E60 ikke har like mye bakover. Det er et klart skille, ala når Volvo gikk fra x40/x60 over til 850, så til P2-chassiset med S60, V70 og S80. Samme firma, men det er store forskjeller. Noen liker mora, og alt det der

 

Jeg overdrev litt for argumentet sin skyld, men E63 er egentlig bare en karikatur av de estetiske problemene med E60. Om man ser på biler som kunstverk så er det ikke mye som skal til før de ramler langt ned på listen, og det gjorde BMW i 2004. Som nevnt så sidestiller jeg alle nyere BMWer sammen med alt det andre som er der ute, men fanboyen i meg tvilholder på det gamle design-paradigmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...