Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom 15 cm i natt i Osloområdet. Utrolig lite kaos på veiene i morges - skullen nesten tro at alle hadde skiftet til vinterhjul og kjørte normalt og ikke i 10 km/t fordi det er litt snø på veiene.

Nja, var ei som lå i 45 km/t i 60-sonen på vei til jobb i dag, ingen snø på veien, kun bar, våt og saltet asfalt. Denne gangen var det ikke en elbil heller, som det har vært de siste gangene. Men, men, det er jo fredag... Og kona satt på...

Lenke til kommentar

Spørs om det i det hele tatt kan kalles sentrum? ;)

Ble lurt ut for å levere noe, da jeg selvsagt hadde helt glemt at det snødde, så da måtte man jo ha det litt artig når man først var ute.

Vanskelig å la være... Vipps, bort med ESP og tractioncontrol...  :)

Lenke til kommentar

Ute å lufta bilen da det snødde i går kveld og da var det jo noen som lå i 40 i 60-80 sona her i området. Er jo alltid noen som ikke føler seg trygg så fort det kommer snø på bakken.

Lekte meg litt med SUVen min i dag å lå litt bredt på en parkeringsplass for å se hvordan dekka fungerte. Men er jo ikke mye en får gjort heller.

Lenke til kommentar

Skulle virkelig bare mangle. Det å prate i telefonen er jo sånn sett ikke så ille, for du kan ha øynene på veien. Men inne i denne verden av touchmobiler, hvor folk absolutt skal sende meldinger, eller surfe på nett. Følge med på GPS er vel noe også mange gjør.. At folk virkelig ikke kan vente med å sende melding, da det tvilsomt er SÅ VIKTIG.

Hvis du sitter på som passasjer en gang, bare tell hvor mange førere du kan se som bruker telefonen imens de kjører. Er skremmende mange.

Syns touch generelt er en uting i bil, da det krever mye oppmerksomhet og tid. Med knapper/skruknapper kan man nesten operere alt med muskelminne. Med touch må du se hvor du trykker. Trykker du feil må du tilbake, så inn i riktig meny osv osv osv. Plutselig er det gått 2-3 sekunder, det blir mange meter om du har grei fart.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å trykke på den innebygde skjermen og en får dermed ikke prikker

Det er heller ikke prikker for å vingle

Ifjor så prøvde jeg ny radioapp, som koblet ut i første tunnel, så da kjørte jeg 10 mil uten musikk, fordi jeg ikke ville fikle med mobilen mens jeg kjørte og ikke giddet å stoppe

Nå har jeg cd som backup

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å trykke på den innebygde skjermen og en får dermed ikke prikker

Det er heller ikke prikker for å vingle

Ifjor så prøvde jeg ny radioapp, som koblet ut i første tunnel, så da kjørte jeg 10 mil uten musikk, fordi jeg ikke ville fikle med mobilen mens jeg kjørte og ikke giddet å stoppe

Nå har jeg cd som backup

Vegtrafikkloven 3

Lenke til kommentar

Pass på å ikke drikke en slurk brus underveis, det kan nemlig teoretisk sett rammes av samme paragraf akkurat som ca alt annet.

Jeg ble en gang stoppet i kontroll mens jeg satt med en løkpølse fra Shell i venstrehånden.

Slapp unna med et sarkastisk "Smaker dagens middag..?"

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...