Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Syntes ikke dere andre skal klage på forsikring, betaler nesten 1700kr i mnd for fullkasko med 60% bonus, deilig å eie bil når man er under 23 :wallbash:

Det var ganske ille for meg og før jeg bikka 25, så bilene ble som regel satt på min far.

Fikk ikke spart opp noe bonus, men all bonussparing i verden ville ikke ha gjort opp for det jeg sparte på å hele setter penger over til faren min.

Lenke til kommentar

Det var ganske ille for meg og før jeg bikka 25, så bilene ble som regel satt på min far.

Fikk ikke spart opp noe bonus, men all bonussparing i verden ville ikke ha gjort opp for det jeg sparte på å hele setter penger over til faren min.

Under 23 her og, men fikk 60% som førstegangsbonus og hatt fra 700kr mnd til 1250kr mnd nå på fullkasko. S8 tror jeg ble 3500kr mnd med 8000km årlig fullkasko hos If, så den står naturligvis ikke på meg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Under 23 her og, men fikk 60% som førstegangsbonus og hatt fra 700kr mnd til 1250kr mnd nå på fullkasko. S8 tror jeg ble 3500kr mnd med 8000km årlig fullkasko hos If, så den står naturligvis ikke på meg...

Hver gang jeg har spurt om det kan gjøres noe med bonusen har jeg fått det samme svaret hver gang, og det minner på noe sånn som:

"Tror du jeg greier å trylle bonus ut av ræva????"

Sist var når jeg fant ut at samtlige hadde økt førstegangsbonusen til det nivået jeg hadde brukt et par år på å nådd. 

Så har jobba meg sakte men sikkert opp fra 20% siden jeg var 23-24 år .

Lenke til kommentar

Hver gang jeg har spurt om det kan gjøres noe med bonusen har jeg fått det samme svaret hver gang, og det minner på noe sånn som:

Sist var når jeg fant ut at samtlige hadde økt førstegangsbonusen til det nivået jeg hadde brukt et par år på å nådd.

Så har jobba meg sakte men sikkert opp fra 20% siden jeg var 23-24 år .

Bonus er veldig fritt nå... Jeg fikk 60% som førstegangsbonus hos If mot at jeg tok med reise og innbo osv. Da ble totalen billigere. Bytter man hvert halvår rykker man også opp til neste. Kunne teoretisk sett vært på 75% nå, men jeg har solgt og bytta biler flere ganger nå så får ikke bygd mye

Lenke til kommentar

Da hadde jeg lagt på, venter 30 min og ringt på nytt.

Har heldigvis en oppegående kontaktperson hos mitt nåværende selskap som åpenbart er interrest i å holde meg som kunde.

Da jeg kjøpte meg en Golf GTE fikk jeg 75% 1.år som startbonus på den 3. kjøretøyforsikinga mi siden de jeg hadde fra før ligger på 75% på 3 og 5 år.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Går an å kjøpe en bil med billig forsikring når en er under 23 år..

Noen selskaper som gir igjen noen kroner om en kjører skadefritt

Tja, utifra hva jeg har sjekket er det faktisk de nyere bilene som er billigst å forsikre, en Tesla feks, eller elbiler generelt kan jeg få forsikret ganske billig, men biler jeg har råd til ligger rundt det samme.

Lenke til kommentar

Kjenner folk på samme alder som meg som kjører/har kjørt alt fra W124 E420 til Hiace til Nyere 3 serie, de fleste betaler enten rundt det samme som meg, eller har forsikring på foreldrene.

Forøvrig har de jeg har sjekket som har noen form for cashback gjerne så dyre forsikringer at du ender opp med å betale mer de første 6 månedene uansett.

Forøvrig koster gjerne delkasko ganske mye mindre enn kasko, men det varierer jo også fra selskap til selskap.

Lenke til kommentar

Forøvrig koster gjerne delkasko ganske mye mindre enn kasko, men det varierer jo også fra selskap til selskap.

Absolutt, men hvis man er ansvarlig for sin egen økonomi, så har man gjerne ikke råd til en bil med prislapp over 100.000 ++ som første bil heller. Min Saab kostet 45.000, og da er ikke kasko nødvendig.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Absolutt, men hvis man er ansvarlig for sin egen økonomi, så har man gjerne ikke råd til en bil med prislapp over 100.000 ++ som første bil heller. Min Saab kostet 45.000, og da er ikke kasko nødvendig.

Tja, du må evnt ha råd til å kjøpe en ny bil til 45k da, dersom det skulle skje noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...